Gå til innhold

Jeg vil dø

Anbefalte innlegg

Gjest Huldra-suldra
Skrevet

Mine tanker kretser bare rundt alt jeg har gjort feil i livet. Og jeg er helt alene. Føler at jeg ikke har noe å leve for lenger. Jeg har gått til psykolog, men det hjelper ikke. Hva skal jeg gjøre?

Skrevet

Skulle ikke du begynne i dialektisk adferdsterapi?

Gjest Huldra-suldra
Skrevet

Skulle ikke du begynne i dialektisk adferdsterapi?

Nei...

Gjest MinaMarit
Skrevet

Vi mennesker er altfor redde for å ikke være gode nok. Vi bruker så altfor mye energi og krefter på å ikke være gode nok, at noen til og med mister livsgnisten. Gode nok for hva? For andres forventninger? Kan det være derfor vi lever? For at vi skal gjøre det som andre forventer at vi skal gjøre? Jeg tror ikke det...

Som et nyfødt barn blir du elsket for å bare være deg. Du trenger ikke gjøre noe riktig for å bli elsket, du trenger bare å være. Dessverre glemmer vi dette når vi blir eldre. At det er faktisk nok å bare være den du er.

Å gjøre feil gir oss verdifull lærdom i livet. Bruk den lærdommen! Hvis dine erfaringer kan hjelpe bare et menneske, så vet du at ditt liv har en mening. Døden kommer når den kommer, og før det, kan du være med på å gjøre en forskjell i livet til en eller flere personer. Det gir livet mening.

Lykke til videre!

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Alle gjør feil. Det er en del av livet. Jeg kjenner ingen som ialdri har gjort store feil.

Du trenger videre behandling.

Skrevet

Vi mennesker er altfor redde for å ikke være gode nok. Vi bruker så altfor mye energi og krefter på å ikke være gode nok, at noen til og med mister livsgnisten. Gode nok for hva? For andres forventninger? Kan det være derfor vi lever? For at vi skal gjøre det som andre forventer at vi skal gjøre? Jeg tror ikke det...

Som et nyfødt barn blir du elsket for å bare være deg. Du trenger ikke gjøre noe riktig for å bli elsket, du trenger bare å være. Dessverre glemmer vi dette når vi blir eldre. At det er faktisk nok å bare være den du er.

Å gjøre feil gir oss verdifull lærdom i livet. Bruk den lærdommen! Hvis dine erfaringer kan hjelpe bare et menneske, så vet du at ditt liv har en mening. Døden kommer når den kommer, og før det, kan du være med på å gjøre en forskjell i livet til en eller flere personer. Det gir livet mening.

Lykke til videre!

Jeg har gjort feil hele livet...prøv å kom over det - vær så snill.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...