Gå til innhold

Glad pga gleden?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker
Skrevet

Kan en i noen sammenhenger bli glad fordi en er glad? Eller blir det noe meningsløst / noe som ikke kan skje?

Gjest zipper
Skrevet

Etter et år med kreftbehandling har jeg lært meg å sette ekstra pris på de stundene jeg er glad. Og det gir ekstra glede, i tillegg til at det har gjort meg oppmerksom på hvor ofte jeg faktisk er glad. Man trenger jo ikke akkurat himmelstormende lykke for å konstatere glede, det holder med små ting.

Skrevet

Hvis du er oppriktig glad - så er du glad.

Skrevet

Etter et år med kreftbehandling har jeg lært meg å sette ekstra pris på de stundene jeg er glad. Og det gir ekstra glede, i tillegg til at det har gjort meg oppmerksom på hvor ofte jeg faktisk er glad. Man trenger jo ikke akkurat himmelstormende lykke for å konstatere glede, det holder med små ting.

Enig med "zipper".

Skrevet

Hei.

Ikke meningsløst i det hele tatt, klart man kan bli glad over å være glad. (særlig om man har slitt mye en periode eller hatt en tid med mye dårlig humør)

Vel, ihvertfall jeg merker godt at jeg kan bli ekstra glad hvis jeg har vært mye sliten og ikke så godt humør en periode, og så våkner en morgen og føler at plutselig verden er et bedre sted enn vanlig.

Dessuten blir man som regel mer glad av og være glad også da den positive energien du utsråler (bevisst eller ubevisst) fører med seg at andre rundt deg av både de du kjenner og ikke kjenner vil være mer positive tilbake mot deg (gi deg mer positiv energi tilbake).

Folk er automatisk mer vennligsinnede og blide mot folk som er blide og glade mot dem...

Ganske naturlig og enkelt egentlig.

;)

Gjest kahuna
Skrevet

Jeg blir glad og takknemlig når jeg er glad, nyter det når jeg er glad.

Nøtteskall
Skrevet

Jeg blir ihvertfall veldig glad over at jeg selv er glad. Da tenker jeg at livet faktisk et verd å leve alikevell. Håper jeg får flere slike dager. De dukker opp og forsvinner uten forvarsel.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...