Gå til innhold

Nedtrapping Seroquel

Anbefalte innlegg

Gjest Ser du kveld?
Skrevet

Hei.

Jeg har gått på Seroquel nesten ett år nå. Jeg begynte på 100mg, økte til 200mg for etpar mnd siden, og har gått på 300mg de siste seks ukene. Nå skal jeg slutte fordi Seroquel'en ikke har ønsket effekt. Hvordan trapper jeg ned? Kan jeg gå rett ned på 100mg i ti dager og så 100mg annen hver dag i en uke?

På forhånd takk.

Gjest Ser du kveld?
Skrevet

Jeg har tatt Seroquel pga søvnproblemer. Det har ikke vært psykoser inne i bildet. Den fungerte i begynnelsen, men søvneffekten ga seg etterhvert.

Jeg går på Lamictal 600mg i tillegg; serum ca 23.

Gjest Ser du kveld?
Skrevet

Jeg har tatt Seroquel pga søvnproblemer. Det har ikke vært psykoser inne i bildet. Den fungerte i begynnelsen, men søvneffekten ga seg etterhvert.

Jeg går på Lamictal 600mg i tillegg; serum ca 23.

Siden jeg først spør om råd, så kan jeg spørre om din mening angående mine søvnprøblemer.

Problemet er ikke innsovning; problemet er at jeg våkner etter ganske nøyaktig én time etter jeg har sovnet, Jeg må da alltid på toaletter for å urinere; det virker som urinproduksjonen øker når jeg sover.

Et annet problem er at jeg sliter med smerter i korsrygg og har fått konstatert lumbago og isjias. Smertene stråler nedi beina. Ofte har jeg en brennende smerte i korsryggen.

I tillegg har jeg plantar fascitt i venstre fot som av og til forårsaker store smerter. I perioder der jeg ikke har smerter kommer smertene plutselig som "lyn" inne i foten. det føles som noen stikker nåler i nervene i foten.

Jeg har fått både Tramadol og Paralgin Forte pga disse smertene, men de hjelper ikke i det hele tatt. Mot søvnproblemene har jeg prøvd opp til 4mg Rivotril uten at det har hjulpet. Kan det være Lamictalen som gjør meg søvnløs?

Det siste problemet jeg sliter med er irritabel tarm. jeg har kronisk diare og må ta minst fire Imodium hver dag. Disse plagene medfører også intense smerter som får tårene til å trille.

Mitt spørsmål er da om Lyrica kan være et alternativ for meg? den skal jo hjelpe mot nervesmerter, kan ha virke søvndyssende og ny forskning viser at Lyrica kan ha en gunstig effekt på irritabel tarm.

http://mayoresearch.mayo.edu/mayo/research/saito_lab/lyrica-ibm.cfm

Dette ble veldig langt, men håper du kan svare.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...