Gå til innhold

Gruer meg til gruppeterapi

Anbefalte innlegg

Gjest GiLabb
Skrevet

Jeg skal til høsten gå i gruppeterapi for emosjonelt ustabil pf. Og jeg gruer meg sånn at jeg får vondt i magen allerede. Jeg er redd for å bli mobbet, bli sett på som rar, en som ingen vil snakke med, den som ikke tør si noe, og ikke få noe utbytte av det fordi jeg føler meg ikke på mentalt nivå med voksne.

Jeg henger på en måte igjen mange år tilbake, og når jeg ser andre voksne føler jeg de er mye eldre enn meg og kunne vært foreldrene mine eller noe.

Er redd for å bli verre av å være der, at det skal bli like traumatisk som ungdomsskolen eller noe.

Gjest GiLabb
Skrevet

Jeg glemte å spørre om noe da, men det er kanskje ikke nødvendig.

Skrevet

Jeg har ikke hørt om terapigrupper hvor det foregår mobbing. Du kan snakke om disse bekymringene i gruppa.

Gjest slik tenker jeg
Skrevet

Jeg har gått i mange grupper, og der foregår ingen mobbing. Alle er der for å bli bedre selv, og fokuset er nettopp det. Man støtter heller opp om hverandre og bygger hverandre opp. Se heller frem til terapien du. Der er tross alt psykologer som passer på at gruppedynamikken fungerer tilfredstillende. Det blir ikke som på ungdomsskolen.

Det kommer til å gå bra. Ha fokuset på det at kanskje gruppeterapien kan hjelpe deg til et bedre liv.

Gjest Swimduett
Skrevet

De flest er ok, men det er alltid noen som ikke er det, som ellers i samfunnet.

Gjest GiLabb
Skrevet

Jeg har gått i mange grupper, og der foregår ingen mobbing. Alle er der for å bli bedre selv, og fokuset er nettopp det. Man støtter heller opp om hverandre og bygger hverandre opp. Se heller frem til terapien du. Der er tross alt psykologer som passer på at gruppedynamikken fungerer tilfredstillende. Det blir ikke som på ungdomsskolen.

Det kommer til å gå bra. Ha fokuset på det at kanskje gruppeterapien kan hjelpe deg til et bedre liv.

Takk, ja, det er jo et bedre liv jeg ønsker. Men jeg er redd jeg kommer til å føle meg som en unge som sitter der blant voksne. Hvis jeg ikke tar på meg masken som voksen og ordentlig...men da blir jeg ikke MEG men skuespilleren jeg er i det daglige.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...