Gå til innhold

Det gikk bra å slutte i terapi.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har skrevet tidligere ganske dramatiske innlegg om å slutte i terapi.

Nå er avslutningen over og jeg har det mye bedre. Selv om det var beintøft med mye gråting og endel sutring også som familie har vært vennlig nok til å utholde. Kjenner meg enda ikke frisk og det å klare seg uten psykatrien er veldig nytt og uvant. Har vært en stor trygghet for meg i veldig mange år.Har en annen terapeut på hånden men er ikke motivert til å gå inn i en ny relasjon egentlig. I tillegg til at jeg skal ha to oppfølgingssamtaler med min gamle terapeut i løpet av året og han var så bestemt på at det beste for meg ville være å klare meg uten terapeut en stund. Så har vel bestemt meg for å se hva som skjer egentlig.

Det friske livet er ikke så lett som mange skal ha det. Jeg blir skuffet , går på trynet ,har dårlige dager jeg også som jeg ofte putter i psykiatri boksen selv om det kanskje er normalvariasjoner egentlig.

Hadde liksom håpt jeg skulle takle ting så mye bedre og føle meg frisk. Gruer meg til jeg er ferdig med utdanningen min om 1 år og til å gå på jobbintervju. Har enda litt dårlig selvtillitt og synes ikke det å skaffe meg nye venner er verdens enkleste ting. Men jeg får jo til det. Sånn sett utenfra så klarer jeg mye mer nå enn jeg gjorde før. Men jeg synes ikke det er så lett akkurat. Planlegger ferie med en god venn som jeg gleder meg veldig til.

Skrevet

Jeg tror du går et spennende år i møte. Sannsynligvis vil du være overrasket neste høst over at du har klart deg såpass bra.

Jeg har jo skrevet til deg flere ganger at jeg mener at det å avslutte en terapi er en vesentlig del av terapien. Godt å høre at du har en behandler som forsøker å hjelpe deg til å gjennomføre dette i stedet for å oppsøke en ny.

Bella Dotte
Skrevet

Ut fra din beskrivelse hørtes det slett ikke ut som det gikk bra...

Gjest mener jeg
Skrevet

Gud for et svar da! Alt er jo relativt og må ses ut fra de forventninger en har om å slutte.Tror man at det skal gå på ræva og en ender opp på psykiatrisk, så blir det beskrevne til eksempel bra.

Skrevet

Skjønner at det høres rart ut. Det var beintøft å slutte i terapi og satt igang sterke følelser hos meg. Likevel så føler jeg nå at det gikk bra fordi jeg kom meg igjennom det. Men en får vel først se hvordan det gikk når det har gått enda mer tid.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...