Gå til innhold

Anbefalte innlegg

ShitDiddelyDo

Jeg liker Kate Morton, bie-boka og hageboka - men Ragde; NEI!!! Det er virkelig pjatt ...

Jeg skjønner at du synes disse andre ikke er bøker for deg, men samtidig er det viktig å huske på at "kvinnelitteraturen" også er veldig forskjellig, og det finnes mye bra - selv om man selvfølgelig også finner uendelig mye dårlig.

Joa, jeg vet det finnes mye bra, og med "kvinnelitteratur" mener jeg denne bestemte kvinnebok-greia, ikke alt av kvinner.

F.eks. skriver Bergljot Hobækk Haff glimrende.

Ok, jeg sliter med å finne så mange flere. ;) Jeg trodde jeg hadde funnet en kvinne jeg virkelig likte for et par år siden og brølte det ut på Solsiden, men i svarene jeg fikk viste det seg fort at Gert Nygårdshaug ikke var en kvinne likevel.

Fortsetter under...

• Svar 139
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Bookworm

30

• ShitDiddelyDo

20

• Persille1365381127

12

• Dory

10

Joa, jeg vet det finnes mye bra, og med "kvinnelitteratur" mener jeg denne bestemte kvinnebok-greia, ikke alt av kvinner.

F.eks. skriver Bergljot Hobækk Haff glimrende.

Ok, jeg sliter med å finne så mange flere. ;) Jeg trodde jeg hadde funnet en kvinne jeg virkelig likte for et par år siden og brølte det ut på Solsiden, men i svarene jeg fikk viste det seg fort at Gert Nygårdshaug ikke var en kvinne likevel.

Hehe, nei han er overhodet ingen kvinne;-)))

ShitDiddelyDo

Hehe, nei han er overhodet ingen kvinne;-)))

Jeg fant ut det, og jeg burde jo forstått det da jeg leste boka. Mengele Zoo var den første jeg leste av ham. :)

Men jeg kødda faktisk ikke da jeg skrev et innlegg om at jeg endelig hadde funnet en fantastisk dyktig kvinnelige forfatter av vår tid. Hehe. :)

Gjest Anbefales

Det er jo alltid forskjellige meninger om bøkene, men jeg likte den altså, selv om jeg synes slutten kunne vært bedre.

Grunnen til at jeg fant anmeldelsen var at jeg syntes den hørtes interessant ut når du nevnte den. Kanskje du får skrive en anmeldelse du også :)

Kan du anbefale noe kul krim? Jeg er i krimhumør for tiden. Leser akkurat nå en som heter Utenfor Loven av Michael Connely, og jeg kommer muligens til å lese mer av ham.

Er ikke så begeistret for Holt og Lindell (de er så forutsigbare), men jeg har stor sansen for Nesbø og Håkon Nesser (hans nye krimserie om Barbarotti er nok det kuleste jeg har lest av krim) + Mankell. Patricia Cornwell er også greit.

Jeg vil gjerne ha det så mørkt og skummelt som mulig. :)

Jeg driover nå å leser siste til Nesbø - Gjenferd. Blir ikke helt enig med meg selv om jeg er like begesitret som de forrige bøkene.

Har du lest alle av Nesbø? Ellers er det bare å starte fra bok nr en m Mr. Hole;)

Camilla Lekkberg? Har ikke lest henne ennå, men har noen bøker.

Sukkerdøden av Lindell synes jeg er den absolutt beste av hennes bøker, så selv om du ikke er fan av henne, tror jeg kanskje du kunne likt den. men da bør kanskej Mørkemannen leses først...

Ellers stpr Bisellesten av Lars S Christensen på min liste. Avsluttnignen av Beatles og Bly. Gleder meg til den!

Annonse

Jeg driover nå å leser siste til Nesbø - Gjenferd. Blir ikke helt enig med meg selv om jeg er like begesitret som de forrige bøkene.

Har du lest alle av Nesbø? Ellers er det bare å starte fra bok nr en m Mr. Hole;)

Sukkerdøden av Lindell synes jeg er den absolutt beste av hennes bøker, så selv om du ikke er fan av henne, tror jeg kanskje du kunne likt den. men da bør kanskej Mørkemannen leses først...

Ellers stpr Bisellesten av Lars S Christensen på min liste. Avsluttnignen av Beatles og Bly. Gleder meg til den!

Har lest alle du nevner her, flere av de liker jeg veldig godt - er litt på eventyr/fantasy-genren om dagen, men finner ingen gode bøker der...

Gjest segunda

Jeg har lest Gjenferd og var ikke helt så begeistret for den som mange av de andre. Håper Nesbø begynner å skrive om noen helt andre figurer nå.

Har lest alle du nevner her, flere av de liker jeg veldig godt - er litt på eventyr/fantasy-genren om dagen, men finner ingen gode bøker der...

Ok... Hmm, der er jeg lite bevandret...

Har du lest siste til Nesbø? Likte du ev. den? Jeg driver å leser den nå, men er usikker om jeg liker den like godt som de andre. Kanskkje - kanskje ikke. kan være dagsform og;)

Jeg har lest Gjenferd og var ikke helt så begeistret for den som mange av de andre. Håper Nesbø begynner å skrive om noen helt andre figurer nå.

Ikke du heller nei? Nei, jeg er egentlig ikke overbegeistra jeg heller. Slukte alle de andre, og særlig snømannen. Hadde skyhøye forventinger til denne, og har hittill blitt litt skuffa.... Men den er jo ikke dårlig heller!

Gjest segunda

Ikke du heller nei? Nei, jeg er egentlig ikke overbegeistra jeg heller. Slukte alle de andre, og særlig snømannen. Hadde skyhøye forventinger til denne, og har hittill blitt litt skuffa.... Men den er jo ikke dårlig heller!

Den er overhodet ikke dårlig, men sto ikke til forventingene;-)

Annonse

Gjest Anbefales

Jeg er kanskje ikke kjempeoppdatert, men har du lest Camilla Lekkeberg?

Ellers, har du lest Beatles og bly? De var vel populære på 90-tallet(?) Nå er bok nr tre i den serien kommet. Den skal jeg lese:)

Beatles var den boken som åpnet bokverden for meg igjen i voksen alder. Var vel 20 når jeg leste den. Tror den alltid vil være den beste boken jeg har lest. Bare fordi jeg syntes den var så vakker når jeg leste den. Har leste den flere ganger. Likte halvbroren også, selv om jeg måtte lese en skoleoppgave jeg fant på nettet etterpå for å forstå alt.

ShitDiddelyDo

Jeg har lest hele serien til Nesbø. Du får si hva du synes når du er ferdig. :)

Jeg er stor fan av Saabye, men Bisettelsen ga jeg faktisk opp rundt halvveis ut i boka. Den var for sær.

Beatles var den boken som åpnet bokverden for meg igjen i voksen alder. Var vel 20 når jeg leste den. Tror den alltid vil være den beste boken jeg har lest. Bare fordi jeg syntes den var så vakker når jeg leste den. Har leste den flere ganger. Likte halvbroren også, selv om jeg måtte lese en skoleoppgave jeg fant på nettet etterpå for å forstå alt.

Enig- Beatles er nydelig... Halvbroren har jeg ikke lest. Har begynt på den, synes den var litt vanskelig, da jeg var ukonsentrert den gangen. men skal lese den en gang!:)

Jeg har lest hele serien til Nesbø. Du får si hva du synes når du er ferdig. :)

Jeg er stor fan av Saabye, men Bisettelsen ga jeg faktisk opp rundt halvveis ut i boka. Den var for sær.

Hmm, blir spennende hva jeg synes om bisettelsen da:)

Har starta på halvbroren, men den ble litt tung på den tiden jeg leste den. Skal prøve igjen:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...