Gå til innhold

antidepressiva?

Anbefalte innlegg

Gjest gittopp
Skrevet

Jeg har vært inne på disse sidene før p.g.a. at jeg sliter med en psyisk syk voksen sønn. Jeg har begynt å gå til samtaler hos en psyk. sykepleier, men synes ikke det har hjulpet noe særlig. Jeg vet vel svaret selv, men greier ikke (noen sier vil ikke, men det er jeg ikke enig i) å sette det i verk. Nå har jeg mareritt om natta, angst, og synes ikke livet har noen som helst mening lenger. Jeg bekymrer meg stadig vekk - da helst om noe som angår han. For ca 10 år siden prøvde jeg cipramil med veldig god effekt. Det var i forb. med et trasig samlivsbrudd. Brukte de et 1/2 år og sluttet uten nevneverdige problemer. Nå er jeg nesten der igjen - skal jeg spørre legen min om å få antidepressiva, rett og slett for å se lysere på livet? Alt i alt synes jeg nå at jeg har mistet hele livet mitt - også hvis jeg ser bort i fra det med min sønn. Det eneste jeg har igjen er jobben min og jeg takler ikke den fullt ut heller, men takket være en forståelsesfull arbeidsgiver så holder jeg nå ut. Jeg er der "skal skal ikke". Noen dager er litt bedre enn andre, men så kommer de tunge tankene tilbake. Og hva er egentlig forskjellen på cipramil og cipralex.? Da jeg tok cipramil kunne jeg ta et par glass vin uten at jeg synes det gjorde noe, men er det skadelig? Da mener jeg i omfang 2 -3 glass pr. uke og ikke pr. dag. Må også nevne at jeg ikke har særlig god kjemi med legen min. Ikke noe galt med han, men han er av det slaget som ikke sier noe som helst og det er veldig vanskelig å skifte fastlege her jeg bor, p.g.a. få ledige med godt omdømme. Jeg er på en måte kommet så langt nå at jeg er handlingslammet. Jeg planlegger og planlegger, men så blir ingenting gjort. Det samme gjelder småting hjemme. Sover dårlig, bruker både vival og imovane innimellom. Vival roer litt mens det er som verst, men jeg er redd for å bli avhengig. Bruker ca 50 stk på 2 mndr. Imovane skal jeg slutte med for de virker ikke lenger uansett. Hva råder du og andre meg til?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det er sannsynlig at du har en depresjon, og da hjelper antidepressiva. Cipralex er en forbedring av Cipramil. Cipramil består av to deler - en virksom og en uvirksom. I Cipralex er den uvirksomme delen fjernet.

Det er ingen problem med 2-3 glass vin i uka. Prøv deg likevel fram med et glass første kvelden.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...