Gå til innhold

Wellbutrin

Gjest required argument

Anbefalte innlegg

Gjest required argument
Skrevet

1. ''Kan Wellbutrin gi "ustabil" puls?''

(eks. puls på 55 ved krevende arbeid, 90 liggende og slappe av, med ustabil = er i ro-fra 53 - 90, )

2. Kan denne medisinen gi forvirring som en bivirkning?

Til tider(flere ganger for dagen) ikke vite hvor jeg er, hva jeg gjør, tanker i kaos. Jeg gjør feks. pliktene mine, men er ikke "tilstede" når det skjer. Som alle andre skal jeg ettelleranna, men husker ikke hva jeg skulle..feks gå på badet for å gå på do, men ikke huske det da jeg kommer dit. litt ekkelt..

Finnes det svar på dette?

Gjest winda
Skrevet

På meg virker wellbutrin veldig motsatt av det du beskriver. Jeg har en venn som prøvde den og som ble totalforvirret, nesten "smårar". Han sluttet veldig fort kan du si.

Du kan jo også sjekke på felleskatalogen.no og se hvilke bivirkninger som er vanlige.

Gjest Remlow
Skrevet

Ja, jeg tror det kan det. For bivirkningene av Wellbutrin er bl.a angst og søvnløshet, og det påvirker nok pulsen vil jeg tro.

Men det går sikkert over om en stund, så tror ikke du trenger å være redd.

En annen "bivirkning" er visst at man ikke lenger for lyst på sigaretter...

Gjest required argument
Skrevet

På meg virker wellbutrin veldig motsatt av det du beskriver. Jeg har en venn som prøvde den og som ble totalforvirret, nesten "smårar". Han sluttet veldig fort kan du si.

Du kan jo også sjekke på felleskatalogen.no og se hvilke bivirkninger som er vanlige.

Tusen takk for svar :-)

Det er egentlig godt å høre at jeg ikke er den eneste som blir forvirra. Legen økte dosen min "som svar" og jeg skulle prøve det i noen uker, men føler meg ikke bedre så langt, men det er bare 12 dager sia økninga da.

Der fant jeg..''Mindre vanlige bivirkninger: rapportert hos opptil 1 av 100 behandlede pasienter

• Depresjon (se også avsnitt 2 Spesielle forholdsregler ved bruk av Wellbutrin Retard under Selvmordstanker og forverring av din depresjon).

• Forvirring

• Konsentrasjonsvansker

• Økt hjerterytme''

Det er selvsagt enkelte andre, men det er vanskelig å si om det er bivirkning av denne medisinen, en av de andre, en del av psykdommen eller lignende

Gjest required argument
Skrevet

Ja, jeg tror det kan det. For bivirkningene av Wellbutrin er bl.a angst og søvnløshet, og det påvirker nok pulsen vil jeg tro.

Men det går sikkert over om en stund, så tror ikke du trenger å være redd.

En annen "bivirkning" er visst at man ikke lenger for lyst på sigaretter...

Takk for svar :-)

Jeg har tydeligvis mye av _motsatte_bivirkninger jeg..

masse søvn, økt matlyst, økt alkoholtoleranse..hehe..

Angsten,paranoiaen eller lignende vet jeg ikke om er pga medisinen, andre medisiner, en del av psykdommen.

Igjen - tusen takk for svar :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...