Gå til innhold

Ikke er internasjonal terrorisme?

Anbefalte innlegg

megler Smekk

''Politiet har tidligere opplyst at de kjenner identiteten til den antatte gjerningsmannen på Utøya. Mannen sitter fredag kveld i avhør med Oslo politidistrikt.

Politiet tror at det er samme mann som står bak begge angrepene. De har mistanke om at dette ikke er internasjonal terrorisme, men en lokal variant rettet mot det bestående politiske systemet. Politiet skal være kjent med miljøet mannen er knyttet til.

PST samarbeider nå med Oslo politidistrikt i etterforskningen av begge hendelsene.

– Vi vet ennå ikke hvilke våpen han har brukt, om mannen har operert alene om begge hendelsene eller tilhører en gruppe, sier rikspolitimester Sverre Sponheim til NTB.''

http://www.t-a.no/nyheter/article171131.ece

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/367526-ikke-er-internasjonal-terrorisme/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lurer jeg

Tenkte på det selv. Han kan jo seff være kjøpt og betalt av al-quaida for alt vi vet,

eller at han er psyko... eller noe sterkt politisk engasjement...

Det var jo litt mistenksomt at det var Regjeringsbygget og APs ungdomsleir. Der skulle statsministeren vært. Var det statsministeren han var ute etter?

Tenkte på det selv. Han kan jo seff være kjøpt og betalt av al-quaida for alt vi vet,

eller at han er psyko... eller noe sterkt politisk engasjement...

Det var jo litt mistenksomt at det var Regjeringsbygget og APs ungdomsleir. Der skulle statsministeren vært. Var det statsministeren han var ute etter?

''Der skulle statsministeren vært. Var det statsministeren han var ute etter?''

Statsministeren skulle på Utøya i morra så da har terroristen bommet på kalenderen i tilfelle.

Annonse

Gjest Jacoba

Skulle ikke forundre meg. Det er vel tross alt ikke vanlig at terrorister opererer alene i politiuniformer, og blir tatt....

Ikke sant.. Det er som om planleggingen hans stoppet der på Utøya, dette stemmer ikke med "typiske terroraksjoner".

Takk og lov for at noen er tatt så tidlig, det er en bitteliten trøst oppi alt det grusomme. Jeg kan ikke forsøke å sette meg inn i foreldres situasjon, som har mistet barna sine eller ennå ikke vet om de lever.

megler Smekk

''Politiet mistenker at mannen som er pågrepet, ble observert i en brun varebil ved Regjeringskvartalet to minutter før det smalt.

En mann skal ha blitt observert idet han gikk inn en brun varebil i nærheten av Regjeringskvartalet, som fredag ettermiddag ble rammet av en kraftig bombe.

Mannen skal ha blitt sett bare to minutter før bomben smalt.

Politiet har «sterk grunn til å tro» at denne mannen er den samme som mannen som fredag kveld ble pågrepet.

Dette sporet etterforsker politiet nå grundig, blir det bekreftet ved politiets pressekonferanse.

- Det er grunn til å tro at vedkommende har hatt befatning med hendelsene både i Oslo og på Utøya, sier fungerende politimester Sverre Sponheim.''

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article4180925.ece

''Der skulle statsministeren vært. Var det statsministeren han var ute etter?''

Statsministeren skulle på Utøya i morra så da har terroristen bommet på kalenderen i tilfelle.

''Statsministeren skulle på Utøya i morra så da har terroristen bommet på kalenderen i tilfelle.''

Statsministeren har vel livvakter med seg, og hvis terroristen hadde prøvd seg da ville han blitt skutt.

Ikke sant.. Det er som om planleggingen hans stoppet der på Utøya, dette stemmer ikke med "typiske terroraksjoner".

Takk og lov for at noen er tatt så tidlig, det er en bitteliten trøst oppi alt det grusomme. Jeg kan ikke forsøke å sette meg inn i foreldres situasjon, som har mistet barna sine eller ennå ikke vet om de lever.

Det skulle ikke forundre meg om det var en "helt vanlig nordmann" som står bak.

Annonse

Det skulle ikke forundre meg om det var en "helt vanlig nordmann" som står bak.

Hvis jeg skal være helt ærlig, beroliger det meg faktisk hvis det skulle vise seg at dette er en enkelt, gal manns verk - uansett hvor tragisk hendelsene er, utgjør det ikke en så stor videre trussel som en terrorhandling.

Skulle ikke forundre meg. Det er vel tross alt ikke vanlig at terrorister opererer alene i politiuniformer, og blir tatt....

Det er en nordmann sier Storberget på Nrk1. Så blir det interessant å se om han har operert alene eller er tilknyttet et visst miljø.

Det er en nordmann sier Storberget på Nrk1. Så blir det interessant å se om han har operert alene eller er tilknyttet et visst miljø.

Stoltenberg opplyste dessuten at han etter pressekonferansen skal til sykehuset - jeg tolker det som om at man er sikre på at denne nordmannen opererte alene, og at situasjonen nå er trygg. Statsministeren hadde ikke opplyst om hvor han ville oppholde seg ellers...

Hvis jeg skal være helt ærlig, beroliger det meg faktisk hvis det skulle vise seg at dette er en enkelt, gal manns verk - uansett hvor tragisk hendelsene er, utgjør det ikke en så stor videre trussel som en terrorhandling.

'H'vis jeg skal være helt ærlig, beroliger det meg faktisk hvis det skulle vise seg at dette er en enkelt, gal manns verk - uansett hvor tragisk hendelsene er, utgjør det ikke en så stor videre trussel som en terrorhandling.''

Enig!

Gjest ambrose

'H'vis jeg skal være helt ærlig, beroliger det meg faktisk hvis det skulle vise seg at dette er en enkelt, gal manns verk - uansett hvor tragisk hendelsene er, utgjør det ikke en så stor videre trussel som en terrorhandling.''

Enig!

Enig jeg også..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...