Gå til innhold

Er det mulig å sms'e nødnummere?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Oi, knallgodt poeng... det har jeg aldri tenkt på.....

Jeg vet at døve har etterlyst det, men jeg tror ikke myndighetene har sett for seg at hørende også kan få behov for en slik funksjon.

Kanskje dødsfallene kunne vært redusert hvis de fikk skrive en sms direkte til politiet?

Annonse

Gjest Jacoba

Jeg vet at døve har etterlyst det, men jeg tror ikke myndighetene har sett for seg at hørende også kan få behov for en slik funksjon.

Kanskje dødsfallene kunne vært redusert hvis de fikk skrive en sms direkte til politiet?

Denne saken vil komme opp igjen nå, det er helt sikkert.

Det slår meg nå at jeg synes det er veldig rart at/hvis denne muligheten ikke er på plass.

Det slår meg nå at jeg synes det er veldig rart at/hvis denne muligheten ikke er på plass.

Jeg tror myndighetene har tenkt at dette bare var noe de døve kunne få bruk for, og ikke orket å styre mer med det. De har vel tenkt at de døve kunne bruke tekstelefon eller kontakte en tolk, uten å helt å forstå hvor tidskrevende det er å gå via en slik instans.

hvis jeg var hjemme hos mine foreldre og hørte at uvedkommende kom inn i leiligheten så hadde jeg nok ikke ikke turt å ringe, jeg hadde nok vært nærmere panisk og lamslått og gjemt meg under .

Jeg får håpe at jeg aldri kommer opp i en situasjon hvor jeg ville fått bruk for en slik funksjon men det hadde vært veldig trygt om jeg visste at den fantes.

Jeg tror myndighetene har tenkt at dette bare var noe de døve kunne få bruk for, og ikke orket å styre mer med det. De har vel tenkt at de døve kunne bruke tekstelefon eller kontakte en tolk, uten å helt å forstå hvor tidskrevende det er å gå via en slik instans.

hvis jeg var hjemme hos mine foreldre og hørte at uvedkommende kom inn i leiligheten så hadde jeg nok ikke ikke turt å ringe, jeg hadde nok vært nærmere panisk og lamslått og gjemt meg under .

Jeg får håpe at jeg aldri kommer opp i en situasjon hvor jeg ville fått bruk for en slik funksjon men det hadde vært veldig trygt om jeg visste at den fantes.

Myndighetene ønsker det.

Det må investeres i alle Norges nødsentraler, og "teknikken" må på plass, og masse personale skal ha rimelig komplisert opplæring. (Det er ikke det samme å hjelpe noen i nød med tale, som å hjelpe dem på SMS.)

Med vennlig hilsen

Gjest togli

Nei, det går dessverre ikke foreløpig.... Norges Døveforbund og Hørselshemmedes Landsforbund har forsøkt å påvirke i mange år, men dette er visst vanskelig å få til.... Kanskje blir det lettere hvis vi får "drahjelp"pga denne tragiske saken?

Nei, det går dessverre ikke foreløpig.... Norges Døveforbund og Hørselshemmedes Landsforbund har forsøkt å påvirke i mange år, men dette er visst vanskelig å få til.... Kanskje blir det lettere hvis vi får "drahjelp"pga denne tragiske saken?

Det er allerede undervei, selv om det går langsomt.

Det er dog også noe som virker så veldig lett og åpenbart, men som (når man studerer det nærmere) faktisk ikke er så lett likevel.

Med vennlig hilsen

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...