Gå til innhold

Dette la han ut på nett 1 time før...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

megler Smekk

''Fredag kl 14.20 ble et ideologisk manifest fra terrorsiktede Anders Behring Breivik sendt ut til en rekke personer. 15.22 gikk bomben av i Regjeringskvartalet.

Det 1516 sider lange dokumentet starter med en beskrivelse av hvor mye arbeid og penger han har lagt ned i boka. Han kommer også med oppfordringer og instruksjoner om hvordan han mener boka bør spres.

Teksten avsluttes med følgende setning:

«Jeg tror dette vil bli mitt siste innlegg. Det er nå fredag 22. juli, kl. 12.51.»

Manuset inneholder også et langt intervju der han svarer på spørsmål som hva han tenker om at 95 prosent av alle europeere vil hate ham for det han gjør og kalle ham en terrorist.

Han snakker også om hva som motiverer ham, og at han har planlagt hele operasjonen alene, og uten å ha noen å betro seg til.

Han beskriver oppveksten sin med fire halvsøsken, og sier at han ikke hadde noen negative opplevelser i barndommen, men mener han fikk for mye frihet.''

Svinet har rett og slett skrevet en dagbok med forberedelsene sine. Har bare rukket å skumlese det, men dette er rett og slett sykt.

Gjest Nord og ned.

Ikke akkurat noen spontanhandling galningen står bak, nei.

1500 sider med historisk/politisk bakgrunnsmateriale og ei diger dagbok med forberedelser til massakeren.

Tror ikke jeg gidder lese stort av galskapen. Kanskje på et senere tidspunkt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...