Gå til innhold

Antall savnede

Anbefalte innlegg

Skrevet

I så fall betyr det at de kun har identifisert ca halvparten av de døde til nå?

Jeg håper du har rett og at det ikke er mange flere savnede enn det som har blitt antydet...

''I så fall betyr det at de kun har identifisert ca halvparten av de døde til nå?''

Det kan nok stemme, også sett i lys av at de uttaler at det kan ta en stund før de kan offentliggjøre navnene... det er jo fordi de har mange uidentifiserte.

Videoannonse
Annonse
ShitDiddelyDo
Skrevet

''De bommet også ganske kraftig på antall døde på Utøya. Husker det var rundt 10 da jeg la meg rundt 2 om natta''

Men de _bommet_ vel strengt tatt ikke, de opererer jo ikke med dødstall før det er bekreftet, og antallet steg ettersom det ble bekreftet...

Tror du har rett i det. Det er nok de fleste av oss som ikke er kjent med uttrykkene her. Vi er ikke vant med så mange døde, og har ikke noe forhold til hvordan man teller.

Skrevet

Men mange av disse et vel blant de 86 som er funnet døde på eller ved Utøya, men som ennå ikke er identifisert. Jeg har tolket politiets tall som at antall savnede er 4-5 flere enn antall lik.

Ja det tror jeg også.

Gjest Jacoba
Skrevet

Og en av dem har 19-års dagen sin i dag. :-(

Skrevet

Det er vel omtrent den første "gode" nyheten siden fredag.

Dette spiller vel egentlig bare en rolle for de som ikke er direkte involvert - det sitter fremdeles like mange pårørende som venter på identifikasjon av "sine".

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...