Gå til innhold

Fengselsmøte for stengte dører eller ikke?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• frosken

4

• ShitDiddelyDo

4

• Dorthe

2

• megler Smekk

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Jeg mener det bør være stengte dører. Selv om jeg er utrolig interessert i å vite hva han har å si til sitt forsvar, men de bør ikke holde åpne dører for at jeg og mange andre skal få stillt vår nysgjerrighet. Hans syke ideologi må ikke vi andre vite.

Annonse

megler Smekk

Jeg mener det bør være stengte dører. Selv om jeg er utrolig interessert i å vite hva han har å si til sitt forsvar, men de bør ikke holde åpne dører for at jeg og mange andre skal få stillt vår nysgjerrighet. Hans syke ideologi må ikke vi andre vite.

''Hans syke ideologi må ikke vi andre vite.''

Den er allerede kjent. Åpenhet er alltid å foretrekke. Med en striks dommer som ikke tolererer noe bullshit bør det gå bra.

''Hans syke ideologi må ikke vi andre vite.''

Den er allerede kjent. Åpenhet er alltid å foretrekke. Med en striks dommer som ikke tolererer noe bullshit bør det gå bra.

Men vi trenger ikke å skaffe ham publikum og det vil i så fall bli publikum fra hele verden.

Gjest segunda

Lukkede dører, tror jeg. Denne mannen bør ikke få den oppmerksomheten han har regissert i sitt manuskript. Og uniform? Fuck! Gi faenskapet en pyjamas.

Jeg mener at det er riktig å ha et åpent møte så lenge rettssikkerheten er ivaretatt. Jeg vil at andre ekstremister får fronte ondskapen. Jeg mener at det er det riktige at han skal få forklare seg for alle. Om han forstår at han er foraktet og hatet vet jeg ikke, men jeg tror andre kan forstå det.

Men, la han gjerne møte opp i svart/hvitt stripet fangedrakt. Ikke uniform, nei takk aldri i livet.

Annonse

ShitDiddelyDo

Jeg mener at det er riktig å ha et åpent møte så lenge rettssikkerheten er ivaretatt. Jeg vil at andre ekstremister får fronte ondskapen. Jeg mener at det er det riktige at han skal få forklare seg for alle. Om han forstår at han er foraktet og hatet vet jeg ikke, men jeg tror andre kan forstå det.

Men, la han gjerne møte opp i svart/hvitt stripet fangedrakt. Ikke uniform, nei takk aldri i livet.

Jeg tror andre ekstremister kommer til å få fronte seg selv de nærmeste månedene. Allerede i går på Aktuelt var den typen aktivitet vi ser på nettet tema. Det røres i miljøet med utspring i det tidligere antipsykopat-forumet, og kjente navn, nick og bloggere får det fokuset avisene tidligere (bevisst, forsto jeg i går da dette ble debattert) ikke har ville gi dem.

Anders Breivik var en del av dette nettmiljøet, og hans uttrykkmåte på nettet er ikke unik. Faktisk var han mindre ekstrem i sitt uttrykk enn det meste annet man ser under nettaviser og i alt av forum.

Dette miljøet vil nå få det fokuset pressen tidligere ikke har ville gi dem, men har hatt sitt svore helvete med å slette under ulike artikler i avisene.

Angående fengslingsmøtet i dag er det gjort på få minutter. Ingen grunn til å lage noe ball der den stormannsgale massemorderen får det som han vil.

Gjest vel både og.

Det stod jo i det han skrev at han ønsket at verden skulle få vite...

så om vi har fengslingsmøtet for åpne dører er det egentlig belønning til han.

Han ønsker å spre budskapet sitt. I håp om at flere som han vil slå seg på bølgen...

Samtidig ønsker jeg å se mannen og høre hva han har å si.

Gjest segunda

Jeg tror andre ekstremister kommer til å få fronte seg selv de nærmeste månedene. Allerede i går på Aktuelt var den typen aktivitet vi ser på nettet tema. Det røres i miljøet med utspring i det tidligere antipsykopat-forumet, og kjente navn, nick og bloggere får det fokuset avisene tidligere (bevisst, forsto jeg i går da dette ble debattert) ikke har ville gi dem.

Anders Breivik var en del av dette nettmiljøet, og hans uttrykkmåte på nettet er ikke unik. Faktisk var han mindre ekstrem i sitt uttrykk enn det meste annet man ser under nettaviser og i alt av forum.

Dette miljøet vil nå få det fokuset pressen tidligere ikke har ville gi dem, men har hatt sitt svore helvete med å slette under ulike artikler i avisene.

Angående fengslingsmøtet i dag er det gjort på få minutter. Ingen grunn til å lage noe ball der den stormannsgale massemorderen får det som han vil.

Jeg hører nå at poltiet ønsker møtet lukket. Jeg har full respekt for det.

Gjest segunda

Det stod jo i det han skrev at han ønsket at verden skulle få vite...

så om vi har fengslingsmøtet for åpne dører er det egentlig belønning til han.

Han ønsker å spre budskapet sitt. I håp om at flere som han vil slå seg på bølgen...

Samtidig ønsker jeg å se mannen og høre hva han har å si.

Verden vet og vil få vite uansett. Jeg har ikke spesielt ønske om å se han og høre. Vet ikke om jeg ville greid det.

Vi får nok vite uansett, og vi vet egentlig nok.

Lukkede dører, helt klart. La denne mannen oppleve at alle hans rigide forventninger og ønsker, slett ikke går som han planla. Han har sett for seg en åpen rettsak, der han kan stå som på en talestol og forklare sin ideologi.

La oss tie ham ihjel.

ShitDiddelyDo

Jeg hører nå at poltiet ønsker møtet lukket. Jeg har full respekt for det.

Jepp. Leste det i går.

Jeg tror nok ikke denne mannen vil få noe som han vil.

Men akkurat nå skulle jeg ønske vi hadde lover som kan takle dette. 21 år er ikke nok, og ifølge psykiatere på tv i går vil ikke en så intelligent (tror de) og kynisk fyr som dette ha noen problemer med å si det legene vil høre og snakke seg ut av en forvaringsdom om noen år.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...