Gå til innhold

Fengselsmøte for stengte dører eller ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

''Rosenquist mente at denne hendelsen muligens vil aktualisere en lovendring mht. strafferamme. Slik jeg forsto henne, så mente hun vel at det for særdeles grufulle forbrytelser burde gis mulighet til en lengre strafferamme enn 21 år.''

I så fall må vel lovendringen skje før rettssaken kommer opp. Jeg er forøvrig alldeles enig i at strafferammene bør justeres her i landet.

Siden lover ikke kan ha tilbakevirkende kraft, så er det ikke mulig å regulere ABB sin straff gjennom en lovendring nå. Det kan derimot gjøre situasjonen enklere om det i fremtiden skulle bli begått svært alvorlige handlinger.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• frosken

4

• ShitDiddelyDo

4

• Dorthe

2

• megler Smekk

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest Jacoba
Skrevet

Siden lover ikke kan ha tilbakevirkende kraft, så er det ikke mulig å regulere ABB sin straff gjennom en lovendring nå. Det kan derimot gjøre situasjonen enklere om det i fremtiden skulle bli begått svært alvorlige handlinger.

Lovendring må ha skjedd før ugjerningen ja, slik var det visst. :-(

Men denne mannen vil ikke bli glemt, den dagen han evt slipper ut.

Gjest winda
Skrevet

Lovendring må ha skjedd før ugjerningen ja, slik var det visst. :-(

Men denne mannen vil ikke bli glemt, den dagen han evt slipper ut.

Jeg kan ikke skjønne at man kan slippe et slikt menneske ut på åpen gate igjen noen gang. I såfall vil han jo også bli "lynsjet" vil jeg tro.

Skrevet

Den beste måten å ramme han på, er å nekte han det han ønsker seg mest. Publisitet.

Steng dørene. La hele rettsaken gå bak stengte dører. Ikke gi han noen som helst kanaler for å rettferdigjøre seg selv.

Det skylder vi de døde.

Gjest Jacoba
Skrevet

Jeg kan ikke skjønne at man kan slippe et slikt menneske ut på åpen gate igjen noen gang. I såfall vil han jo også bli "lynsjet" vil jeg tro.

Det vil vel ikke forundre meg om han slipper ut en dag..... :-(

Gjest winda
Skrevet

Det vil vel ikke forundre meg om han slipper ut en dag..... :-(

Ja, men hvor kan man "slippe" et sånt menneske?

Gjest Jacoba
Skrevet

Ja, men hvor kan man "slippe" et sånt menneske?

Ikke sant. Han blir utstøtt uansett hvor han får bolig.

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Jer er usikker. Jeg er nysgjerrig og har lyst til og høre hva han har og si, men samtidig var det dette han ønsket.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...