Gå til innhold

Dette gjør meg stolt!

Anbefalte innlegg

Gjest togli

Tysk avisartikkel sier:

"Selv i sin dypeste sorg er nordmenn ikke hysterisk, de motstår hatet. Det er utrolig å se hvordan politikere og hele landet reagerer. De er triste til det dypeste bunn av sine sjeler. De gråter.... i verdighet. Men ingen sverger å ta hevn. Isteden de ønsker enda mer humanitet og demokrati, det er en av de mest bemerkelsesverdige sterke sidene ved det lille landet"........

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/367630-dette-gj%C3%B8r-meg-stolt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest prust

Det høres sykt ut akkurat nå, men jeg synes det er mye å være stolt av de siste dagene. Alt fra våre folkevalgte, kongelige, publikum, fakkeltoget allerede i kveld.

Iløpet av kort tid fikk vi se både det verste og det beste i mennesker.

Jeg synes det har vært en imponerende lederevne blant de du nevner - spesielt Stoltenberg.

Og beredskapen og mobiliseringen av hjelpemannskapene er beundringsverdig.

Og til slutt - dette er en sorg hele landet og mange nasjoner er sammen om. har aldri opplevd noe liknende.

Gjest Gjøkeniburet

Det høres sykt ut akkurat nå, men jeg synes det er mye å være stolt av de siste dagene. Alt fra våre folkevalgte, kongelige, publikum, fakkeltoget allerede i kveld.

Dine ord støttes fullt og helt.

Gjest togli

Helt klart!

Har flere ganger i disse dager tenkt at det er sjelden setningen "hvis det kommer noe godt ut av dette, så............" har passet så godt som nå....

Annonse

ShitDiddelyDo

Jeg synes det har vært en imponerende lederevne blant de du nevner - spesielt Stoltenberg.

Og beredskapen og mobiliseringen av hjelpemannskapene er beundringsverdig.

Og til slutt - dette er en sorg hele landet og mange nasjoner er sammen om. har aldri opplevd noe liknende.

Fabian Stang må også nevnes. Han var en av de første politikerne som uttalte seg. Han var helt på gråten og sa blant annet at han skulle ønske han var der, og han skulle brukt seg selv som skjold for å beskytte barna.

Det gjorde litt inntrykk, for han mente det. Du så det på hele ham.

hidi, the scorpion

''Iløpet av kort tid fikk vi se både det verste og det beste i mennesker.''

Jeg ble virkelig rørt, og er stolt av det norske folk.

Annonse

Gjest togli

Jeg føler dette terrorangrepet har hatt motsatt effekt av det

han ønsket.

VI har i stedet blitt sterkere, vi står sterkere sammen som et folk, og blir mer inkluderende for våre nye landsmenn. Vi har sett hva hat kan gjøre.

Er veldig enig med deg der!!

Dessuten håper jeg at alle fikk med seg Dagsrevyen fredag eller lørdag der det ble sagt at kristenfundamentalistene er en langt større trussel for verden enn islamske fundamentalister, da kristenfundamentalistene er langt flere.... Det er virkelig et tankekors mange av oss har vært ganske blinde for!

Er veldig enig med deg der!!

Dessuten håper jeg at alle fikk med seg Dagsrevyen fredag eller lørdag der det ble sagt at kristenfundamentalistene er en langt større trussel for verden enn islamske fundamentalister, da kristenfundamentalistene er langt flere.... Det er virkelig et tankekors mange av oss har vært ganske blinde for!

Seriøst? Det har jeg vanskelig for å tro.

mariaflyfly

Helt enig.

Jeg kjenner også på en stolthet over kongefamilien, Stoltenberg og Fabian Stang og hele det norske folk.

Leste denne kronikken i går og følte meg stolt over å være norsk:

http://www.independent.co.uk/opinion/commentators/john-mcternan-norway-has-the-strength-to-survive-this-2319516.html

ShitDiddelyDo

Helt enig.

Jeg kjenner også på en stolthet over kongefamilien, Stoltenberg og Fabian Stang og hele det norske folk.

Leste denne kronikken i går og følte meg stolt over å være norsk:

http://www.independent.co.uk/opinion/commentators/john-mcternan-norway-has-the-strength-to-survive-this-2319516.html

Thank you. Den hadde jeg ikke sett.

Vi får ros fra hele verden, og det kan kanskje være fordi de fleste ledere vanligvis svarer med å love hevn og vold. Verden er dårlig vant, og vi er motsatt.

Selv flere av ofrene svarer på spørsmål om hva de tenker om gjerningsmannen "jeg synes synd på ham".

Fabian Stang må også nevnes. Han var en av de første politikerne som uttalte seg. Han var helt på gråten og sa blant annet at han skulle ønske han var der, og han skulle brukt seg selv som skjold for å beskytte barna.

Det gjorde litt inntrykk, for han mente det. Du så det på hele ham.

Stang har vært stor, jeg er helt enig med deg. Du ser han mener hvert eneste ord han sier. Rørende.

Gjest ikke stolt

Ikke meg. Det er OL stemning. Nordmenn har tatt gull, det er typisk norsk å være god.

Hadde angrepet vært foretatt av en muslim så hadde nordmenn i dag brent asylmottak og banket uskyldige på gata. Det var bare tilfeldig at han var en av oss. Så nå kan vi være storhjertet og gå i tog og synes synd på ham. Og høste godord fra andre nasjoner.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...