ShitDiddelyDo Skrevet 25. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2011 Støttes. ''Støttes.'' Og etter hva jeg for tilbakemeldinger om gjør de fleste det, og det gjør handlingene til Webbis desto merkeligere. Men nå skal jeg ikke svare N&N mer. Jeg skal ikke være den som er skyld i en sletting, så jeg gidder ikke la meg tirre når han helt sikkert svarer noe pent. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/367637-min-venn-anders/page/2/#findComment-3203498 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nord og ned Skrevet 25. juli 2011 Del Skrevet 25. juli 2011 Hehe, vel, nå har jeg tatt screenkopi av det jeg har skrevet over, samt det siste jeg skrev i går som ble sletta, og sletter webbis dette kontakter jeg forlaget som driver dol, ringer en kompis i VG, og spør om de er klar over hva slags holdninger Doktoronline har og hva slags grums de forsvarer, for hvis de mener det er grunn til å slette det jeg der skrev over, og det siste jeg skrev til deg i går og som de slettet men som jeg har screenshot av, vil jeg ha et begrunnet svar, for det går ikke an. Legg merke til at jeg ikke kritiserer deg nå. Jeg vil ikke gi webbis en grunn til å slette. Enhver idiot vet _hvem_ du sikter til i dette innlegget og alla andre hvor du fremsetter en rekke grove beskyldninger, proppfulle av løgn! Senest i går var det noe babbel om at jeg hadde noe å gjøre med det forlengst nedlagte antipsyk. forumet. Fakra er at jeg besøkte det nettstedet max 4 ganger til sammen, og skrev ett enkelt stående innlegg, som til overmål gikk på at jeg nylig (ca 2003) hadde besøkt den russiske autonome republikken Tatarstan og var imponert over det gode forholdet mellom kristne russere og muslimske tatarer. Innlegget ble raskt slaktet og dissekrert av Jarle Synnevåg som ikke hverken trodde jeg hadde vært der, eller ville høre snakk om et sted med fredelig muslimsk befolkning. Virkeligheten du maler frem kan ikke få blitt mer feil. ------------------------------------------------------------------------------------- Jeg hukser også andre itng, nemlig en SDD som var en lett slentrende humoristisk storsynt person, som jeg sjelden diskuterte noe med. Blandt annet hadde du en lenger disput med Sør hvor du gikk lenger enn jeg har sett noen gjøre, og lenger enn det ville falt meg inn å gjort iå forstå handlingene til Benjamins drapsmann Jo Jahr. Hva som har skjedd og skapt det intolerante, angstbitterske, grovkjeftede fyren som nå skriver av seg sitt hat og nedlatenhet må fuglene vite 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/367637-min-venn-anders/page/2/#findComment-3203504 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs D Skrevet 25. juli 2011 Del Skrevet 25. juli 2011 Hehe, vel, nå har jeg tatt screenkopi av det jeg har skrevet over, samt det siste jeg skrev i går som ble sletta, og sletter webbis dette kontakter jeg forlaget som driver dol, ringer en kompis i VG, og spør om de er klar over hva slags holdninger Doktoronline har og hva slags grums de forsvarer, for hvis de mener det er grunn til å slette det jeg der skrev over, og det siste jeg skrev til deg i går og som de slettet men som jeg har screenshot av, vil jeg ha et begrunnet svar, for det går ikke an. Legg merke til at jeg ikke kritiserer deg nå. Jeg vil ikke gi webbis en grunn til å slette. Støtter deg absolutt! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/367637-min-venn-anders/page/2/#findComment-3203506 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs D Skrevet 25. juli 2011 Del Skrevet 25. juli 2011 Jeg skulle også ønske at media ville slutte å avbilde ham i uniform. Bruk andre bilder. Enig, det er en del av regien hans og bør derfor unngås. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/367637-min-venn-anders/page/2/#findComment-3203507 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShitDiddelyDo Skrevet 25. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2011 Enhver idiot vet _hvem_ du sikter til i dette innlegget og alla andre hvor du fremsetter en rekke grove beskyldninger, proppfulle av løgn! Senest i går var det noe babbel om at jeg hadde noe å gjøre med det forlengst nedlagte antipsyk. forumet. Fakra er at jeg besøkte det nettstedet max 4 ganger til sammen, og skrev ett enkelt stående innlegg, som til overmål gikk på at jeg nylig (ca 2003) hadde besøkt den russiske autonome republikken Tatarstan og var imponert over det gode forholdet mellom kristne russere og muslimske tatarer. Innlegget ble raskt slaktet og dissekrert av Jarle Synnevåg som ikke hverken trodde jeg hadde vært der, eller ville høre snakk om et sted med fredelig muslimsk befolkning. Virkeligheten du maler frem kan ikke få blitt mer feil. ------------------------------------------------------------------------------------- Jeg hukser også andre itng, nemlig en SDD som var en lett slentrende humoristisk storsynt person, som jeg sjelden diskuterte noe med. Blandt annet hadde du en lenger disput med Sør hvor du gikk lenger enn jeg har sett noen gjøre, og lenger enn det ville falt meg inn å gjort iå forstå handlingene til Benjamins drapsmann Jo Jahr. Hva som har skjedd og skapt det intolerante, angstbitterske, grovkjeftede fyren som nå skriver av seg sitt hat og nedlatenhet må fuglene vite Jeg tror jeg ganske enkelt kan forklare deg forskjellen: Jeg har blitt eldre og mindre bastant. Jeg tror til og med jeg har blitt litt klokere. Sånt skjer. Om noen år er jeg forhåpentligvis enda klokere. Jeg skal være den første til å innrømme at jeg har skrevet ufattelig mye vås på dol, og at jeg dro parodien så langt at det ble pinlig. Herregud. Jeg hadde såpass mangel på antenner at jeg fortsatte med det samme gnålet i flere år. Det er nesten imponerende. Jeg krangler for øvrig med Sør med jevne mellomrom ennå, men det er nok med litt mer gjensidig respekt enn når vi drar igang. Jeg klarer faktisk å være uenig med folk uten å mislike dem. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/367637-min-venn-anders/page/2/#findComment-3203516 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nord og ned Skrevet 25. juli 2011 Del Skrevet 25. juli 2011 Jeg tror jeg ganske enkelt kan forklare deg forskjellen: Jeg har blitt eldre og mindre bastant. Jeg tror til og med jeg har blitt litt klokere. Sånt skjer. Om noen år er jeg forhåpentligvis enda klokere. Jeg skal være den første til å innrømme at jeg har skrevet ufattelig mye vås på dol, og at jeg dro parodien så langt at det ble pinlig. Herregud. Jeg hadde såpass mangel på antenner at jeg fortsatte med det samme gnålet i flere år. Det er nesten imponerende. Jeg krangler for øvrig med Sør med jevne mellomrom ennå, men det er nok med litt mer gjensidig respekt enn når vi drar igang. Jeg klarer faktisk å være uenig med folk uten å mislike dem. ''Jeg klarer faktisk å være uenig med folk uten å mislike dem'' Hadde jeg ikke likt å krangle som ren underholdning ville jeg selvsagt aldri vært her, men stor overvekt i mot meg, men nettopp i et av de halvnaziforumene du stadig referer til hvor alle er enige og slikker hverandres ræv. DOL er helt meningsløst, og derfor OK hjernetom tidtrøyte. Men det er og bør være grenser for lavmål. Og det totalt usaklige , udokumenterte løgn og fanteriet om samrøre mellom meg og en massemorder kan du spare deg. Det er under beltestedet, totalt lavmål, og er vel såvidt jeg husker andre gang jeg har klaget til webmaster på noe som helst. Første gang var da jeg forsvarte en rettskraftig dom i en sedelighetssak og bli beskyldt av Sør for å like barneskjending. Da var SDD en av dem som også reagerte, så om det går rett eller feil veg med deg kan man nok lage en egen tråd om... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/367637-min-venn-anders/page/2/#findComment-3203525 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShitDiddelyDo Skrevet 25. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2011 ''Jeg klarer faktisk å være uenig med folk uten å mislike dem'' Hadde jeg ikke likt å krangle som ren underholdning ville jeg selvsagt aldri vært her, men stor overvekt i mot meg, men nettopp i et av de halvnaziforumene du stadig referer til hvor alle er enige og slikker hverandres ræv. DOL er helt meningsløst, og derfor OK hjernetom tidtrøyte. Men det er og bør være grenser for lavmål. Og det totalt usaklige , udokumenterte løgn og fanteriet om samrøre mellom meg og en massemorder kan du spare deg. Det er under beltestedet, totalt lavmål, og er vel såvidt jeg husker andre gang jeg har klaget til webmaster på noe som helst. Første gang var da jeg forsvarte en rettskraftig dom i en sedelighetssak og bli beskyldt av Sør for å like barneskjending. Da var SDD en av dem som også reagerte, så om det går rett eller feil veg med deg kan man nok lage en egen tråd om... Det du i hvert fall bør gjøre - når du kommenterer min forandring: Ta det som et tegn på at det er håp også for deg. Det er ikke nødvendig å være så sint hele tiden. Ta det som skjer i disse dager med deg - der hatet man normalt ser i disse situasjonene er byttet ut med kjærlighet, der du ikke hører sinne mot gjerningsmannen men mennesker som ble skutt og som sier de synes synd på ham. Utenlandsk presse ser knapt ut til å tro det de ser, og enda mindre kommer til å tro det de hørte når appellene som nettopp er ferdig blir oversatt for dem. Det er så mye mindre slitsomt enn å være sint. Hvis det er håp for tidligere SierDuDet bør det være håp for morsk også. Og jeg kan i hvert fall komme på minst et par tilfeller hvor du har sett menneskelig ut, så det er nok håp. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/367637-min-venn-anders/page/2/#findComment-3203546 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nord og ned Skrevet 25. juli 2011 Del Skrevet 25. juli 2011 Det du i hvert fall bør gjøre - når du kommenterer min forandring: Ta det som et tegn på at det er håp også for deg. Det er ikke nødvendig å være så sint hele tiden. Ta det som skjer i disse dager med deg - der hatet man normalt ser i disse situasjonene er byttet ut med kjærlighet, der du ikke hører sinne mot gjerningsmannen men mennesker som ble skutt og som sier de synes synd på ham. Utenlandsk presse ser knapt ut til å tro det de ser, og enda mindre kommer til å tro det de hørte når appellene som nettopp er ferdig blir oversatt for dem. Det er så mye mindre slitsomt enn å være sint. Hvis det er håp for tidligere SierDuDet bør det være håp for morsk også. Og jeg kan i hvert fall komme på minst et par tilfeller hvor du har sett menneskelig ut, så det er nok håp. Sorry ."sinnet" mot nazisme, islamisme og andre umenneskelige barbariske politiske ideologier er noe jeg oppriktig ønsker å ha med meg gjennom livet. Motstykket er likegyldighet, og er ikke aktuelt for min del. ''Og jeg kan i hvert fall komme på minst et par tilfeller hvor du har sett menneskelig ut, så det er nok håp. :)'' Ditto, og som alt nevnt: Those were the days 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/367637-min-venn-anders/page/2/#findComment-3203553 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest viktig med åpen dialog. Skrevet 25. juli 2011 Del Skrevet 25. juli 2011 ''La oss tie ham ihjel. '' Jeg kunne ikke vært mer uenig. Anders Breivik er et resultat av noe vi alle har sett på nettet de siste årene. Hans holdninger, hans manifest, hans fiendtlighet - det er ikke ukjent for noen her inne. Alle har sett det, i et hvert forum, under enhver avisartikkel - disse folka klarer ikke engang å la være å slenge sin islamfobi etter fotballnyheter i Dagbladet, vi ser det her inne - overalt. Hvem har ikke sett varianter av "Stoltenberg-juggen"? Hvem har ikke sett "landsmorderen"? Hvem har ikke sett regjeringa omtales som svikere? Sett dem sammenlignet med Quistling? Selv her på dol! Hvem har ikke sett det snakkes om en kommende krig, det ropes om revolusjon og et Europa der vi menn snart må la skjegget gro mens dere kvinner må tre i burka hvis dere ikke vil steines på gata? Selv våre politikere snakker om det, her mennesker fra partier som liker å kalle seg anstendige. Dette hatet og denne frykten og dette paranoide verdensbildet bør absolutt ikke ties ihjel, og det kommer heller ikke til å bli gjort. http://www.vg.no/nyheter/innenriks/oslobomben/artikkel.php?artid=10080720 Våre kommentatorer er forsiktig med å skrive om det akkurat nå, men i Sverige og Danmark har de allerede begynt. http://politiken.dk/debat/ledere/ECE1344840/hvor-kommer-det-ekstreme-hoejres-had-fra/ http://www.aftonbladet.se/ledare/article13371398.ab Jeg tror at mye av det ekstreme man ser takles bedre med åpen dialog, enn fortielse. Problemet i dag er at det er ikke stuerent for vanlige anstendige borgere og si at vi faktisk ønsker å bremse kraftig opp på innvandring. Årsakene er mange og det bør være legalt å ha den holdningen. Men sier man slikt åpent lider man av fremmedfrykt og er rasist. Disse to begrepene blir per i dag brukt som hersketeknikker for at alle som ikke er enige skal holde kjeft. Og det gjør alle vi vanlige mennesker. Her jeg bor er etniske nordmenn en minoritet fordi folk bare flytter. Uten å si noe om hvorfor. Med rom for åpen og saklig debatt kommer bare de ekstreme frem i offentligheten mens det ulmer i store deler av befolkningen uten at disse kommer til orde. Ingen ivaretar våre interresser. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/367637-min-venn-anders/page/2/#findComment-3203556 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nord og ned Skrevet 25. juli 2011 Del Skrevet 25. juli 2011 Jeg tror at mye av det ekstreme man ser takles bedre med åpen dialog, enn fortielse. Problemet i dag er at det er ikke stuerent for vanlige anstendige borgere og si at vi faktisk ønsker å bremse kraftig opp på innvandring. Årsakene er mange og det bør være legalt å ha den holdningen. Men sier man slikt åpent lider man av fremmedfrykt og er rasist. Disse to begrepene blir per i dag brukt som hersketeknikker for at alle som ikke er enige skal holde kjeft. Og det gjør alle vi vanlige mennesker. Her jeg bor er etniske nordmenn en minoritet fordi folk bare flytter. Uten å si noe om hvorfor. Med rom for åpen og saklig debatt kommer bare de ekstreme frem i offentligheten mens det ulmer i store deler av befolkningen uten at disse kommer til orde. Ingen ivaretar våre interresser. Et godt innlegg. Det er lite psykologi å tro at det er åpenhet om problemene som skaper monstere som ABB. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/367637-min-venn-anders/page/2/#findComment-3203567 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletida Skrevet 25. juli 2011 Del Skrevet 25. juli 2011 ''La oss tie ham ihjel. '' Jeg kunne ikke vært mer uenig. Anders Breivik er et resultat av noe vi alle har sett på nettet de siste årene. Hans holdninger, hans manifest, hans fiendtlighet - det er ikke ukjent for noen her inne. Alle har sett det, i et hvert forum, under enhver avisartikkel - disse folka klarer ikke engang å la være å slenge sin islamfobi etter fotballnyheter i Dagbladet, vi ser det her inne - overalt. Hvem har ikke sett varianter av "Stoltenberg-juggen"? Hvem har ikke sett "landsmorderen"? Hvem har ikke sett regjeringa omtales som svikere? Sett dem sammenlignet med Quistling? Selv her på dol! Hvem har ikke sett det snakkes om en kommende krig, det ropes om revolusjon og et Europa der vi menn snart må la skjegget gro mens dere kvinner må tre i burka hvis dere ikke vil steines på gata? Selv våre politikere snakker om det, her mennesker fra partier som liker å kalle seg anstendige. Dette hatet og denne frykten og dette paranoide verdensbildet bør absolutt ikke ties ihjel, og det kommer heller ikke til å bli gjort. http://www.vg.no/nyheter/innenriks/oslobomben/artikkel.php?artid=10080720 Våre kommentatorer er forsiktig med å skrive om det akkurat nå, men i Sverige og Danmark har de allerede begynt. http://politiken.dk/debat/ledere/ECE1344840/hvor-kommer-det-ekstreme-hoejres-had-fra/ http://www.aftonbladet.se/ledare/article13371398.ab Jeg har stemt arbeiderpartiet i alle år og jeg står vel ganske nær deg politisk, men det jeg synes er litt dumt med det du har bedrevet de siste dagene er og nærmest sammeligne andre med massemorderen.(beklager hvis jeg har misforstått deg) Det er ytringsfrihet også for dem som har andre meninger enn oss. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/367637-min-venn-anders/page/2/#findComment-3203632 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShitDiddelyDo Skrevet 25. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2011 Jeg har stemt arbeiderpartiet i alle år og jeg står vel ganske nær deg politisk, men det jeg synes er litt dumt med det du har bedrevet de siste dagene er og nærmest sammeligne andre med massemorderen.(beklager hvis jeg har misforstått deg) Det er ytringsfrihet også for dem som har andre meninger enn oss. Jeg har ikke sammenlignet noen med massemorderen. Massemorderen har drept. Jeg har derimot sammenlignet de han har diskutert med på nettet med hans måte å diskutere på, og sammenlignet med disse framstår han, altså massemorderen - SKRIFTLIG - ikke med skytevåpen, som moderat. Alt han har skrevet på dokument.no er lagt ut i en tråd lenger ned på siden her. Du kan lese selv. Kjenn deg igjen i uttrykkene du ser andre av denne typen bruker, linkene han refererer til, kildene han bruker, osv. Det er nøyaktig det samme i hele dette høyreekstreme miljøet. Jeg har ikke sammenlignet noen med drapene, men det han har skrevet på nettet, og den tonen dette miljøet fører på alt av forum og under alt av nettaviser, er det samme. Tone. Ikke drapene. De tilhører det samme nettmiljøet. Og dette har jeg skrevet til N og N, en fyr som vet hva jeg snakker om da han selv frekventerte en av disse sidene for noen år siden - en side der blant annet Fjordman, som det nå refereres til i avisene, skrev på, en side massemorderen ganske sikkert skrev på, en side som tidligere dolere var særdeles aktive på. Men denne siden ble lagt ned, og de startet andre sider, blogger, osv. Det er samme folka, men de har blitt betydelig flere og de er ikke lenger på kun sære forum for dem (som antipsykopat-forumet jeg refererte til over), men er nå å finne på alle forum, enten det er et hockeyforum eller samtlige av de politiske forumene på VG Debatt. Nord og Ned var derimot ikke blant de aktive på denne siden. Det skal han ha. Jeg husker bare han registrerte seg og fikk en varm velkomst fra en tidligere doler du også kjenner. Jeg tror ikke pent om Nord og Ned, men jeg tror ikke han er typen til å henge sammen med de galningene der hele døgnet. Det er vel en grunn til at han heller velger dol. De som var der den gang var den virkelige harde kjernen, og disse kommer vi til å lese mer om i avisene i ukene som kommer. Hvis du ikke stoler på meg kan du se på Aktuelt på NRK fra i går. Det ligger i et svar til Sør over, eller du kan gå inn på NRK og kjapt finne det. Der tas nettopp dette miljøet opp, det er noen som har forsket på det i flere år. Jeg skriver ingenting her som ikke alle andre med litt fartstid på nettet har sett. Det samme har disse to forskerne, samt Stanghelle og Kyrre Nakkim som også uttaler seg i det aktuelle Aktuelt-programmet i går. Se selv. For øvrig sa de på NRK i kveld at det er satt opp en internasjonal (!) komite som skal se på dette miljøet. Det går langt utover norges grenser. Du har også de tre linkene jeg la med over, der to er kommentatorer fra aviser i henholdsvis Sverige og Danmark, og de sier det samme som jeg skriver her, og som jeg skrev til N&N i går. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/367637-min-venn-anders/page/2/#findComment-3203674 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mandolaika Skrevet 25. juli 2011 Del Skrevet 25. juli 2011 Jeg tror at mye av det ekstreme man ser takles bedre med åpen dialog, enn fortielse. Problemet i dag er at det er ikke stuerent for vanlige anstendige borgere og si at vi faktisk ønsker å bremse kraftig opp på innvandring. Årsakene er mange og det bør være legalt å ha den holdningen. Men sier man slikt åpent lider man av fremmedfrykt og er rasist. Disse to begrepene blir per i dag brukt som hersketeknikker for at alle som ikke er enige skal holde kjeft. Og det gjør alle vi vanlige mennesker. Her jeg bor er etniske nordmenn en minoritet fordi folk bare flytter. Uten å si noe om hvorfor. Med rom for åpen og saklig debatt kommer bare de ekstreme frem i offentligheten mens det ulmer i store deler av befolkningen uten at disse kommer til orde. Ingen ivaretar våre interresser. Jeg tror du har veldig rett i det du skriver her. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/367637-min-venn-anders/page/2/#findComment-3203678 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShitDiddelyDo Skrevet 25. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2011 Jeg har stemt arbeiderpartiet i alle år og jeg står vel ganske nær deg politisk, men det jeg synes er litt dumt med det du har bedrevet de siste dagene er og nærmest sammeligne andre med massemorderen.(beklager hvis jeg har misforstått deg) Det er ytringsfrihet også for dem som har andre meninger enn oss. Og en ting til: Manifestet til Breivik beskriver nettopp dette miljøets tanker - med et unntak: Terroren. Men det er det samme de kjemper for. Nøyaktig det samme. Manifestet er i stor grad basert på nettopp ordene til denne Fjordman, og internasjonale varianter av ham. Du finner kildene i manifistet. De samme kildene du ser ser antiislamistene slenge om seg med i debatter. Det er likheten. Det er samme miljøet og de samme tankene, det samme snakket om at vi snart er i krig, revolusjon, Sharia i Europa, osv. Det alle i dag kaller Breiviks vrangforestillinger. Tanker så vannvittige at det er mulig han slipper rettssak. Det er tankene du ser forfektes overalt på nettet, og det er relevant. Men en av dem tok loven i egne hender, og startet krigen. Det gjør selvfølgelig ikke disse andre galningene like ille som han som faktisk begikk terror, men ordene deres er like gale - de ordene vi nå sitter her og sier "herregud" til - fordi Breivik faktisk tror han gjør oss en tjeneste og at vi vil takke ham om 60 år. Disse tankene er livsfarlige, og det er Breivik et skremmende eksempel på. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/367637-min-venn-anders/page/2/#findComment-3203680 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Colette Skrevet 25. juli 2011 Del Skrevet 25. juli 2011 Jeg har ikke sammenlignet noen med massemorderen. Massemorderen har drept. Jeg har derimot sammenlignet de han har diskutert med på nettet med hans måte å diskutere på, og sammenlignet med disse framstår han, altså massemorderen - SKRIFTLIG - ikke med skytevåpen, som moderat. Alt han har skrevet på dokument.no er lagt ut i en tråd lenger ned på siden her. Du kan lese selv. Kjenn deg igjen i uttrykkene du ser andre av denne typen bruker, linkene han refererer til, kildene han bruker, osv. Det er nøyaktig det samme i hele dette høyreekstreme miljøet. Jeg har ikke sammenlignet noen med drapene, men det han har skrevet på nettet, og den tonen dette miljøet fører på alt av forum og under alt av nettaviser, er det samme. Tone. Ikke drapene. De tilhører det samme nettmiljøet. Og dette har jeg skrevet til N og N, en fyr som vet hva jeg snakker om da han selv frekventerte en av disse sidene for noen år siden - en side der blant annet Fjordman, som det nå refereres til i avisene, skrev på, en side massemorderen ganske sikkert skrev på, en side som tidligere dolere var særdeles aktive på. Men denne siden ble lagt ned, og de startet andre sider, blogger, osv. Det er samme folka, men de har blitt betydelig flere og de er ikke lenger på kun sære forum for dem (som antipsykopat-forumet jeg refererte til over), men er nå å finne på alle forum, enten det er et hockeyforum eller samtlige av de politiske forumene på VG Debatt. Nord og Ned var derimot ikke blant de aktive på denne siden. Det skal han ha. Jeg husker bare han registrerte seg og fikk en varm velkomst fra en tidligere doler du også kjenner. Jeg tror ikke pent om Nord og Ned, men jeg tror ikke han er typen til å henge sammen med de galningene der hele døgnet. Det er vel en grunn til at han heller velger dol. De som var der den gang var den virkelige harde kjernen, og disse kommer vi til å lese mer om i avisene i ukene som kommer. Hvis du ikke stoler på meg kan du se på Aktuelt på NRK fra i går. Det ligger i et svar til Sør over, eller du kan gå inn på NRK og kjapt finne det. Der tas nettopp dette miljøet opp, det er noen som har forsket på det i flere år. Jeg skriver ingenting her som ikke alle andre med litt fartstid på nettet har sett. Det samme har disse to forskerne, samt Stanghelle og Kyrre Nakkim som også uttaler seg i det aktuelle Aktuelt-programmet i går. Se selv. For øvrig sa de på NRK i kveld at det er satt opp en internasjonal (!) komite som skal se på dette miljøet. Det går langt utover norges grenser. Du har også de tre linkene jeg la med over, der to er kommentatorer fra aviser i henholdsvis Sverige og Danmark, og de sier det samme som jeg skriver her, og som jeg skrev til N&N i går. Applaus til deg, SDD. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/367637-min-venn-anders/page/2/#findComment-3203684 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShitDiddelyDo Skrevet 25. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2011 Applaus til deg, SDD. Puh. Takk. Det er hyggelig med noen sånne når folk ikke ser forskjellen på å sammenligne debattform med drap, og som om jeg er den eneste som skriver det. Miljøet er jo over alle våre nettaviser, og jeg legger med linker på det jeg skriver. Jaja. Heldigvis liker jeg å skrive. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/367637-min-venn-anders/page/2/#findComment-3203686 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angustia Skrevet 25. juli 2011 Del Skrevet 25. juli 2011 Og en ting til: Manifestet til Breivik beskriver nettopp dette miljøets tanker - med et unntak: Terroren. Men det er det samme de kjemper for. Nøyaktig det samme. Manifestet er i stor grad basert på nettopp ordene til denne Fjordman, og internasjonale varianter av ham. Du finner kildene i manifistet. De samme kildene du ser ser antiislamistene slenge om seg med i debatter. Det er likheten. Det er samme miljøet og de samme tankene, det samme snakket om at vi snart er i krig, revolusjon, Sharia i Europa, osv. Det alle i dag kaller Breiviks vrangforestillinger. Tanker så vannvittige at det er mulig han slipper rettssak. Det er tankene du ser forfektes overalt på nettet, og det er relevant. Men en av dem tok loven i egne hender, og startet krigen. Det gjør selvfølgelig ikke disse andre galningene like ille som han som faktisk begikk terror, men ordene deres er like gale - de ordene vi nå sitter her og sier "herregud" til - fordi Breivik faktisk tror han gjør oss en tjeneste og at vi vil takke ham om 60 år. Disse tankene er livsfarlige, og det er Breivik et skremmende eksempel på. Vel talt! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/367637-min-venn-anders/page/2/#findComment-3203689 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShitDiddelyDo Skrevet 25. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2011 Vel talt! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/367637-min-venn-anders/page/2/#findComment-3203693 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 25. juli 2011 Del Skrevet 25. juli 2011 Og en ting til: Manifestet til Breivik beskriver nettopp dette miljøets tanker - med et unntak: Terroren. Men det er det samme de kjemper for. Nøyaktig det samme. Manifestet er i stor grad basert på nettopp ordene til denne Fjordman, og internasjonale varianter av ham. Du finner kildene i manifistet. De samme kildene du ser ser antiislamistene slenge om seg med i debatter. Det er likheten. Det er samme miljøet og de samme tankene, det samme snakket om at vi snart er i krig, revolusjon, Sharia i Europa, osv. Det alle i dag kaller Breiviks vrangforestillinger. Tanker så vannvittige at det er mulig han slipper rettssak. Det er tankene du ser forfektes overalt på nettet, og det er relevant. Men en av dem tok loven i egne hender, og startet krigen. Det gjør selvfølgelig ikke disse andre galningene like ille som han som faktisk begikk terror, men ordene deres er like gale - de ordene vi nå sitter her og sier "herregud" til - fordi Breivik faktisk tror han gjør oss en tjeneste og at vi vil takke ham om 60 år. Disse tankene er livsfarlige, og det er Breivik et skremmende eksempel på. You're my hero!! Godt beskrevet (og det er forresten alt annet du skriver i denne tråden her også!) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/367637-min-venn-anders/page/2/#findComment-3203694 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sikkertr Skrevet 25. juli 2011 Del Skrevet 25. juli 2011 Og en ting til: Manifestet til Breivik beskriver nettopp dette miljøets tanker - med et unntak: Terroren. Men det er det samme de kjemper for. Nøyaktig det samme. Manifestet er i stor grad basert på nettopp ordene til denne Fjordman, og internasjonale varianter av ham. Du finner kildene i manifistet. De samme kildene du ser ser antiislamistene slenge om seg med i debatter. Det er likheten. Det er samme miljøet og de samme tankene, det samme snakket om at vi snart er i krig, revolusjon, Sharia i Europa, osv. Det alle i dag kaller Breiviks vrangforestillinger. Tanker så vannvittige at det er mulig han slipper rettssak. Det er tankene du ser forfektes overalt på nettet, og det er relevant. Men en av dem tok loven i egne hender, og startet krigen. Det gjør selvfølgelig ikke disse andre galningene like ille som han som faktisk begikk terror, men ordene deres er like gale - de ordene vi nå sitter her og sier "herregud" til - fordi Breivik faktisk tror han gjør oss en tjeneste og at vi vil takke ham om 60 år. Disse tankene er livsfarlige, og det er Breivik et skremmende eksempel på. Man bør klare å skille mellom ytringer og AABs handlinger. Mye av det du skriver er også regelrett feil. Jeg har lest hans manifest og jeg har lest mange av hans innlegg på div. forum de siste dagene. I stor grad tales det i mot han når han blir for ekstrem og han mener da at de andre debattantene ikke forstår. Hans forsøk på å selge seg inn hos document.no mislyktes og han beskriver i sitt manifest at Rustad er for mild og han får ikke taket på "han". At AAB i sitt manifest stjeler andres ord på nettet og gjennom dette forsøker å få det til å fremstå som om de er med han for å styrke seg selv og sin "krig", det kan de ikke lastes for. Fjordman har feks tatt klart avstand fra AAB og hans ugjerninger. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/367637-min-venn-anders/page/2/#findComment-3203695 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.