Gå til innhold

Min venn Anders

Anbefalte innlegg

ShitDiddelyDo

Ok, jeg godtar forklaringen din.

Som jeg sa i mitt første innlegg til deg, så beklager jeg hvis jeg misoppfattet deg og det har jeg visst gjort.

Men vil likevel si at måten du formulerte deg på i går var av en slik art at det kunne misforstås og jeg kan derfor forstå at Nord og Ned reagerte. Jeg tenkte at det var derfor du ble slettet, men det aner jeg ingenting om.

Jeg skjønner også at Nord og Ned misforstår. Han messer fortsatt med jevne mellomrom om hvordan jeg har det med å håne "folk som tjener lite", "trygdede", "folk som er stygge", osv.

Han ser ting jeg aldri - aldri - har ytret. Det går ikke engang an å misforstå meg i den retning. Har seg meg håne grupper jeg pleier å stå opp for.

Så at han leser feil er ingen bombe.

Fortsetter under...

• Svar 96
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

34

• Nord og ned

20

• Sør

4

• Mrs D

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest togli

Det sier du bare fordi jeg har sagt at du er min helt. :)

Det hadde jeg faktisk glemt, så nå ble jeg fornøyd her jeg sitter :P

Men jeg mener det - er imponert over hvor godt du ordlegger deg og de holdningene du har! Sitter bare og leser og tenker "yess!!!....yess!!!..WOW!! Dæven, så bra!!" osv :P

Nord og ned

Det siste innlegget jeg skrev og som ble slettet inneholdt NRK-linken over, samt en beskrivelse av hva programmet inneholdt. Webbis fant det for godt å slette dette.

De første var svar på kritikk fra Nord og Ned, og de var tøffere i tonen. Men du kan ikke forvente at han skal kalle meg en løgner - og det var det første han gjorde og som jeg svarte på - hvorpå jeg skal svare pent tilbake. Han kalte meg en løgner og skjelte jeg ut fordi jeg svarte Sør. Jeg burde selvsagt la sånt stå usagt ... Webbis ser i hvert fall ut til å mene det. Nord og Ned kan åpenbart skrive hva han vil til meg, men først når jeg svarer blir det slettet.

Det at jeg er løgner er for øvrig godt tilbakevist nå. Han kalte meg løgner fordi jeg skrev at jeg også hadde sett det Sør skrev i sitt hovedinnlegg.

Hvis du så Aktuelt nå kan du se at de to forskerne snakker om nettopp disse "løgnene" både jeg og Sør så. Eneste forskjellen er at jeg så det på VG Debatt. Disse forskerne så det nok på de høyreekstremes egne sider. Disse frekventerer jeg ikke, dog legges det ofte ut linker til dem, og da har det hendt jeg har lest.

Og før jeg kritiseres for å bruke ordet "høyreekstrem". Dette er forskernes ord. De er ikke høyreekstreme av den tradisjonelle skinnheadnazi-typen, men en type antiislam-høyreekstreme.

Du har moderert språkbruken, beskyldningene og hetsen din en god del, slik Nickløsheletida korrekt påpeker. Til å med det faktum at jeg aldri har hatt noen rolle i antipsykmiljøet som du prøvde klistre meg til i går har du nå erkjent.

Du kommer deg! moderer deg en smule til nå, så er du snart spiselig.

Skjønt det har nå gått tre dager siden den grufulle massakeren, så det er vel kanskje en mulighet for at blodrusen og jakten på syndebukker har avtatt en smule, og hue har fått kjølt seg ned.

I alle fall lov å håpe.

ShitDiddelyDo

Det hadde jeg faktisk glemt, så nå ble jeg fornøyd her jeg sitter :P

Men jeg mener det - er imponert over hvor godt du ordlegger deg og de holdningene du har! Sitter bare og leser og tenker "yess!!!....yess!!!..WOW!! Dæven, så bra!!" osv :P

Hehe, også i dag, da, når jeg skriver sterkt redusert. ;) Jeg gikk på en smell på treninga i dag og strakk en muskel i korsryggen, så jeg skriver på Paralgin Forte - noe jeg overhodet ikke er vant med og derfor ikke tåler spesielt godt. ;)

Jeg burde nok legge meg nå.

ShitDiddelyDo

Du har moderert språkbruken, beskyldningene og hetsen din en god del, slik Nickløsheletida korrekt påpeker. Til å med det faktum at jeg aldri har hatt noen rolle i antipsykmiljøet som du prøvde klistre meg til i går har du nå erkjent.

Du kommer deg! moderer deg en smule til nå, så er du snart spiselig.

Skjønt det har nå gått tre dager siden den grufulle massakeren, så det er vel kanskje en mulighet for at blodrusen og jakten på syndebukker har avtatt en smule, og hue har fått kjølt seg ned.

I alle fall lov å håpe.

Du har sikkert ikke lest alt som ble skrevet her, men jeg avskrev deg faktisk fra antipsyk-forumet. Jeg skrev at de eneste innleggene jeg så av deg var da du stakk snuta innom og ble tatt godt imot av et tidligere medlem her. Så vidt meg bekjent var det det eneste du gjorde der - og jeg skrev til og med at jeg ikke tror du ville passet i det miljøet.

Det var faktisk et kompliment. En del av disse menneskene går deg en høy gang i retorikk.

Annonse

Nord og ned

Og en ting til: Manifestet til Breivik beskriver nettopp dette miljøets tanker - med et unntak: Terroren.

Men det er det samme de kjemper for. Nøyaktig det samme. Manifestet er i stor grad basert på nettopp ordene til denne Fjordman, og internasjonale varianter av ham. Du finner kildene i manifistet.

De samme kildene du ser ser antiislamistene slenge om seg med i debatter.

Det er likheten. Det er samme miljøet og de samme tankene, det samme snakket om at vi snart er i krig, revolusjon, Sharia i Europa, osv. Det alle i dag kaller Breiviks vrangforestillinger. Tanker så vannvittige at det er mulig han slipper rettssak.

Det er tankene du ser forfektes overalt på nettet, og det er relevant.

Men en av dem tok loven i egne hender, og startet krigen.

Det gjør selvfølgelig ikke disse andre galningene like ille som han som faktisk begikk terror, men ordene deres er like gale - de ordene vi nå sitter her og sier "herregud" til - fordi Breivik faktisk tror han gjør oss en tjeneste og at vi vil takke ham om 60 år.

Disse tankene er livsfarlige, og det er Breivik et skremmende eksempel på.

''Men det er det samme de kjemper for. Nøyaktig det samme. Manifestet er i stor grad basert på nettopp ordene til denne Fjordman, og internasjonale varianter av ham''

Og så? Du har aldri i ditt liv hørt og skjønt ordtaket om at målet helliger middelet? eller rettere sagt at for de aller, aller, aller fleste menneskser_ikke_gjør det?

ABB hyler Putin i sitt manifest. Er Putin ansvarlig for massakeren på Utøya? Ja, eller nei?

Gjest togli

Hehe, også i dag, da, når jeg skriver sterkt redusert. ;) Jeg gikk på en smell på treninga i dag og strakk en muskel i korsryggen, så jeg skriver på Paralgin Forte - noe jeg overhodet ikke er vant med og derfor ikke tåler spesielt godt. ;)

Jeg burde nok legge meg nå.

Du skal jaggu være fornøyd med at du faktisk har enda mer å gå på :P

God natt :)

Nord og ned

Du har sikkert ikke lest alt som ble skrevet her, men jeg avskrev deg faktisk fra antipsyk-forumet. Jeg skrev at de eneste innleggene jeg så av deg var da du stakk snuta innom og ble tatt godt imot av et tidligere medlem her. Så vidt meg bekjent var det det eneste du gjorde der - og jeg skrev til og med at jeg ikke tror du ville passet i det miljøet.

Det var faktisk et kompliment. En del av disse menneskene går deg en høy gang i retorikk.

Ja, det er jo det jeg skriver at du gjør. Korrigerer deg selv fra i går. Fortsett med det.

Nord og ned

Og en ting til: Manifestet til Breivik beskriver nettopp dette miljøets tanker - med et unntak: Terroren.

Men det er det samme de kjemper for. Nøyaktig det samme. Manifestet er i stor grad basert på nettopp ordene til denne Fjordman, og internasjonale varianter av ham. Du finner kildene i manifistet.

De samme kildene du ser ser antiislamistene slenge om seg med i debatter.

Det er likheten. Det er samme miljøet og de samme tankene, det samme snakket om at vi snart er i krig, revolusjon, Sharia i Europa, osv. Det alle i dag kaller Breiviks vrangforestillinger. Tanker så vannvittige at det er mulig han slipper rettssak.

Det er tankene du ser forfektes overalt på nettet, og det er relevant.

Men en av dem tok loven i egne hender, og startet krigen.

Det gjør selvfølgelig ikke disse andre galningene like ille som han som faktisk begikk terror, men ordene deres er like gale - de ordene vi nå sitter her og sier "herregud" til - fordi Breivik faktisk tror han gjør oss en tjeneste og at vi vil takke ham om 60 år.

Disse tankene er livsfarlige, og det er Breivik et skremmende eksempel på.

''med et unntak: Terroren.''

Og dette "lille" unntaket mener du er omtrendt uten betydning? Seriøst?

At forskjellen på å ønske å bruke terrorisme som virkemiddel er omtrent det samme som å ikke bruke det?

Du overrasker stadig vekk, desverre i negativ retning.

ShitDiddelyDo

''Men det er det samme de kjemper for. Nøyaktig det samme. Manifestet er i stor grad basert på nettopp ordene til denne Fjordman, og internasjonale varianter av ham''

Og så? Du har aldri i ditt liv hørt og skjønt ordtaket om at målet helliger middelet? eller rettere sagt at for de aller, aller, aller fleste menneskser_ikke_gjør det?

ABB hyler Putin i sitt manifest. Er Putin ansvarlig for massakeren på Utøya? Ja, eller nei?

Nei, Putin er ikke ansvarlig. Du er heller ikke ansvarlig. Det har jeg heller aldri skrevet. Du er like uskyldig som alle andre i denne tragedien.

Men retorikken som sprer seg er svært farlig, for holdningene til Breivik er ikke uvanlige. Det uvanlige er det han gjorde, ikke hans tanker om fremtiden. Hans tanker om fremtiden deler svært mange i dette (store) miljøet.

Hans måte å løse problemet på deles av få, om noen, mennesker, men temaet er ofte oppe. Det er ikke lenge siden jeg så på et annet forum en av denne typen snakke om borgekrig dersom AP vant neste valg. Det var på VG Debatt - et forum som nærmest er tatt over av mennesker med denne typen holdninger, og det er sannsynligvis det største forumet i Norge.

På fredag satt hauger av folk der og så ut til å storkose seg - dog helt til fyren viste seg å være norsk. Siden VG eksploderte ble det også dårlig med sletting, så de hadde fritt spillerom i noen timer.

Aftenposten så seg nødt til å stenge forumet pga måten det ble diskutert på. Det er forsatt halvveis nede (alt som skrives der godkjennes).

Nå skjønner jeg selvfølgelig at dette revolusjonspjattet, krigen som kommer mellom oss og Islam hvert øyeblikk, osv, er pjatt, og de som skriver sånt går ganske sikkert ikke til krig hvis AP vinner neste valg, men når denne typen holdninger er så utbredt, og retorikken så ekstrem, så kan noen galninger trigges.

Og det jeg skrev over var ikke om deg - men om mange som deg. Mange av disse er verre enn deg.

Jeg mener at jeg rangerte deg og dine meningsfeller her på dol for en del år siden (det var jo noen av dem den gang), og jeg mener å huske at jeg satt deg på bunn, så du er langt fra de verste jeg har sett. Det er skummelt det også.

Men nå som du er nærmest alene om det mest ekstreme ser du mer ekstrem ut enn noen gang.

Jeg skjønner ikke hvorfor du ikke kan snakke om noe annet også. Du virker mer ekstrem fordi dette er det eneste det ser ut som opptar deg. Det er sikkert ikke det, men det ser sånn ut når 99 % av innleggene dine dreier seg om dette.

ShitDiddelyDo

''med et unntak: Terroren.''

Og dette "lille" unntaket mener du er omtrendt uten betydning? Seriøst?

At forskjellen på å ønske å bruke terrorisme som virkemiddel er omtrent det samme som å ikke bruke det?

Du overrasker stadig vekk, desverre i negativ retning.

Alle er enig om terror, uansett hvem den kommer fra. Det er holdninger som kan lede til faenskap jeg har snakket om. Ekstremister på begge sider.

Det har jeg gjort i flere år, så det burde ikke være noe nytt.

Annonse

Nord og ned

Alle er enig om terror, uansett hvem den kommer fra. Det er holdninger som kan lede til faenskap jeg har snakket om. Ekstremister på begge sider.

Det har jeg gjort i flere år, så det burde ikke være noe nytt.

Du forsøker å bagatellisere den himmellvide forskjellen det er på et menneske som kan tenke seg å bruke terror for å nå sitt mål, uansett hvilket, med dem som_sadri_ kunne tenke seg det, i den hensikt å stille alle i samme bås.

Idiotisk.

Nord og ned

Nei, Putin er ikke ansvarlig. Du er heller ikke ansvarlig. Det har jeg heller aldri skrevet. Du er like uskyldig som alle andre i denne tragedien.

Men retorikken som sprer seg er svært farlig, for holdningene til Breivik er ikke uvanlige. Det uvanlige er det han gjorde, ikke hans tanker om fremtiden. Hans tanker om fremtiden deler svært mange i dette (store) miljøet.

Hans måte å løse problemet på deles av få, om noen, mennesker, men temaet er ofte oppe. Det er ikke lenge siden jeg så på et annet forum en av denne typen snakke om borgekrig dersom AP vant neste valg. Det var på VG Debatt - et forum som nærmest er tatt over av mennesker med denne typen holdninger, og det er sannsynligvis det største forumet i Norge.

På fredag satt hauger av folk der og så ut til å storkose seg - dog helt til fyren viste seg å være norsk. Siden VG eksploderte ble det også dårlig med sletting, så de hadde fritt spillerom i noen timer.

Aftenposten så seg nødt til å stenge forumet pga måten det ble diskutert på. Det er forsatt halvveis nede (alt som skrives der godkjennes).

Nå skjønner jeg selvfølgelig at dette revolusjonspjattet, krigen som kommer mellom oss og Islam hvert øyeblikk, osv, er pjatt, og de som skriver sånt går ganske sikkert ikke til krig hvis AP vinner neste valg, men når denne typen holdninger er så utbredt, og retorikken så ekstrem, så kan noen galninger trigges.

Og det jeg skrev over var ikke om deg - men om mange som deg. Mange av disse er verre enn deg.

Jeg mener at jeg rangerte deg og dine meningsfeller her på dol for en del år siden (det var jo noen av dem den gang), og jeg mener å huske at jeg satt deg på bunn, så du er langt fra de verste jeg har sett. Det er skummelt det også.

Men nå som du er nærmest alene om det mest ekstreme ser du mer ekstrem ut enn noen gang.

Jeg skjønner ikke hvorfor du ikke kan snakke om noe annet også. Du virker mer ekstrem fordi dette er det eneste det ser ut som opptar deg. Det er sikkert ikke det, men det ser sånn ut når 99 % av innleggene dine dreier seg om dette.

Det er holdningene hans til terror og drap som virkemiddel som er det interessante her. absolutt ingen ting annet. Om så selve saken har med muslimer eller oppdrett av pelsdyr å gjøre er saken uvedkommende, og ditt forsøk på å smelte sammen voldelige og ikke-voldelige mennesker hører intet sted hjemme.

ShitDiddelyDo

Du forsøker å bagatellisere den himmellvide forskjellen det er på et menneske som kan tenke seg å bruke terror for å nå sitt mål, uansett hvilket, med dem som_sadri_ kunne tenke seg det, i den hensikt å stille alle i samme bås.

Idiotisk.

Nå har ikke jeg satt deg i samme bås som Breivik, men sagt at dine meninger på nett er de samme som Breivik sine meninger på nett. Han uttrykte seg til og med penere enn deg. Du har sikkert lest alt han skrev på dokument.no nå du også. Dere mener det samme, men du er i tillegg sint og slenger om deg med gloser.

Og du er absolutt den siste som bør snakke om å sette folk i bås. På tide å se seg selv litt i speilet og reflektere over hvordan du har ytret deg mot muslimer her inne - og nei - ikke kun terrorister - muslimer generelt. Hvis du har dårlig hukommelse får du printe ut noen av dine egne innlegg før du begynner refleksjonen.

Vedr. borgerkrig - du trenger faktisk ikke å gå så langt som til VG før det blir skrevet om - dette er fra i går!

''Ja, det er et gedigent sjokk for alle vettuge nordmenn. Men det ene utelukker nok neppe det andre, desverre. Truslene fra den andre siden står fortsatt ved lag.

Ingen av alle fredlige folk som har advart mot borgerkrig og kaos i fremtidens Europa/Norge, har vel trodd at det ikke også vil innbefatte landsmann mot landsmann, innvandrer mot innvandrer og innvandrer mot landsmann.

Det trengs ikke noe flertall, bare et lite mindretall til for å starte krig. Det er den veg vi har valgt å gå...dessverre, og utviklingen går raskt. – Nord og ned.''

Kilde: http://www.doktoronline.no/forum3/bin/show.wa2?MessageId=4618677

ShitDiddelyDo

Det er holdningene hans til terror og drap som virkemiddel som er det interessante her. absolutt ingen ting annet. Om så selve saken har med muslimer eller oppdrett av pelsdyr å gjøre er saken uvedkommende, og ditt forsøk på å smelte sammen voldelige og ikke-voldelige mennesker hører intet sted hjemme.

Det kommer fra deg - en som hele tiden messer om muslimer som terrorister.

Det er mildt sagt patetisk å se deg forsvare dine holdninger når det er en med dine holdninger som begikk terroren når man vet hvordan du vanligvis skriver og generaliserer om muslimer her inne.

Er det en muslim har religion alt å si. Ingenting annet. Nå har plutselig ikke holdningene til Breivik noe å si - selv om han skrev dem ned over 1500 sider og forteller hvorfor han begikk terroren.

Jaja.

ShitDiddelyDo

Vedr. borgerkrig - du trenger faktisk ikke å gå så langt som til VG før det blir skrevet om - dette er fra i går!

''Ja, det er et gedigent sjokk for alle vettuge nordmenn. Men det ene utelukker nok neppe det andre, desverre. Truslene fra den andre siden står fortsatt ved lag.

Ingen av alle fredlige folk som har advart mot borgerkrig og kaos i fremtidens Europa/Norge, har vel trodd at det ikke også vil innbefatte landsmann mot landsmann, innvandrer mot innvandrer og innvandrer mot landsmann.

Det trengs ikke noe flertall, bare et lite mindretall til for å starte krig. Det er den veg vi har valgt å gå...dessverre, og utviklingen går raskt. – Nord og ned.''

Kilde: http://www.doktoronline.no/forum3/bin/show.wa2?MessageId=4618677

Send den til Nickløsheletida. Hun har ikke fått med seg hvordan jeg kan sammenligne retorikken til Breivik med Nord og Ned sin.

Jeg er selv alt for lat til å søke, selv om akkurat dette søket ikke skulle by på så alt for store problemer.

Nord og ned

''Jeg skjønner ikke hvorfor du ikke kan snakke om noe annet også. Du virker mer ekstrem fordi dette er det eneste det ser ut som opptar deg. Det er sikkert ikke det, men det ser sånn ut når 99 % av innleggene dine dreier seg om dette.''

Det gjør jeg, hovedsakelig under et annet nick. N&N er forbeholdt meningsterroristen som i alt for lang tid har fått hersje uhemmet.

Kan også legge til at sist han spilte seg selv ut over sidelinjen og ble bedt om å ta en særs lang pause var det helt uten at jeg skrev ett ord angjeldene dag.

Du bør seriøst vurdere hvilke venner og forbilder du har, hvis du forventer å bli tatt på alvor.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...