Gå til innhold

Burde Berivik henrettes?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 52
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

5

• Mrs D

5

• ShitDiddelyDo

4

• ekte nick

2

Mest aktive i denne tråden

For det første, selv om dødsstraff ble innført i dag, ville han ikke kunne dømmes for noe som allerede har skjedd.

For det andre, det vil være mot den europeiske Menneskerettskonvensjonen.

For det tredje, vi har forvaring, og snart trer nytt lovverk i kraft som øker strafferammen fra 21 til 30 år.

Med vennlig hilsen

For det første, selv om dødsstraff ble innført i dag, ville han ikke kunne dømmes for noe som allerede har skjedd.

For det tredje, vi har forvaring, og snart trer nytt lovverk i kraft som øker strafferammen fra 21 til 30 år.

Med vennlig hilsen

Synd den ikke allerede er gjeldende.

Annonse

Gjest Gjøkeniburet

Nei.

Men jeg innrømmer glatt, at jeg har veldig store problemer med å finne en veldig god grunn for å holde vedkommende i live_etter_at rettsaken er over.

Dette er tanker som er ekstra, ekstra sterke etter å ha hørt historier fra barna ute på Utøya.

Ridder ?! Herregud, at det_går_an !

Jeg håper naturligvis at solen aldri skinner på vedkommende igjen.

Måtte han råtne sake men sikkert bort i en ensom celle, og at en eller annen ordner saken i fengselet.

Barnemordere står visst ikke særlig høyt i kurs_der_heller.

Annonse

Med vennlig hilsen

30 år er fremdeles for lite for akkurat han.

Gjest ja det mener jeg

Selv om jeg hører til på venstresiden, har jeg alltid ment at dødsstraff burde kunne være tillatt i enkelte helt ekstreme tilfeller. Som denne.

Ikke sånn som i USA, der jeg mener det skjer altfor ofte.

Men jeg vet at de færreste her inne er enige med meg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...