Gå til innhold

Har du sympati med Breivik?

Anbefalte innlegg

Gjest segunda

Jeg er ikke så vanvittig sint som jeg var først, men jeg er sint. Det går ikke an å ha sympati med den mannen og jeg håper at han får ordentlig fengselsstraff og siden forvaring. Han bør ikke ha tilgang til noe som helst som internett, tv, tlf eller slikt. Jeg kan ikke tro at noen vil besøke han, men man vet aldri. Han bør ikke snakke med noen andre enn fangevoktere.

Fortsetter under...

Jeg er helt enig med deg. Det finnes ikke en unnskyldning for det som massemorderen gjorde. Ingen. Jeg mener at han bør dømmes som tilregnelig siden han greide å planlegge slik ugjerning og gjennomføre den.

Det som forundrer meg er at faren hans går med på å snakke med journalister, men han føler kanskje en lettelse ved det og håper å bli trodd.

''Det som forundrer meg er at faren hans går med på å snakke med journalister, men han føler kanskje en lettelse ved det og håper å bli trodd.''

Jeg aner ikke, og orker ikke å prøve å sette meg inn i denne absurde situasjonen. Har barn sjøl, og Gud forby osv...

Gjest forstår far

Skjønner far godt jeg. Breivik skriver i sitt manifest at faren ikke har villet hatt kontakt med barna. Vi vet ingenting om årsaken eller om det er riktig i det hele tatt. Breivik har åpenbart en forvridd virkelighetsoppfatning. Manifestet er hans tolkning av verden, hans tolkning av familie og venner.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...