Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest vestkanten

De er vestkantnisser og det samme er Fabian Stang ;o)

Hva er galt med de fra vestkanten? Tror du du bor du i et representativt sameie/borettslag på østkanten? jeg tror ikke det. Jeg er fra vestkanten, bor på østkanten. Jeg har lån, ikke masse penger på bok selv om jeg kommer fra vest.

Aldri opplevd det du beskriver. Men jeg ser det vel ikke siden jeg selv er fra vestkanten...

Ble nysgjerrig på din tankegang rundt dette, men forstår ikke hvilken sammenheng dette har med resten av tråden?

Fortsetter under...

• Svar 74
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Colette

11

• Sør

10

• Dorthe

6

• Mrs D

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest Elextra

Jeg er helt enig. Tross hendelsen er jeg ganske stolt over å være nordmann om dagen. Våre lederes holdninger og lederskap framstår intet langt unna perfekt i denne vonde tid for nasjonen, det være seg statsminister, han ungdomspolitikeren som er med hele tiden og opplevde Utøya på nært hold, Fabian Stang og kongefamilien.

De er ekstremt gode rollemodeller. Det tror jeg alle ser, uansett partitilhørighet, og det er viktig nå - denne samlinga på tvers av partipolitikk.

Enig.

Og ekstra godt er det at oppslutningen om regjeringen og statsministeren er det motsatte av det Breivik ønsket.

tzatziki1365380058

Synes han har gjort en umerket jobb når det gjelder dette. Men jeg tror ikke saken hadde blitt vesentlig annerledes håndtert om en annen person, fra AP eller et av de andre partiene, som statsminister. Norske politikere og befolkningen generelt er ganske så samstemte i hva vi mener om terrorhandlinger.

Stoltenberg er for meg fremdeles den statsministeren som har dolket flest ministere og andre medarbeidere i ryggen og latt andre ta støyten når det blåser opp.

mvh

Helt uenig med deg, både i at "alle andre" ville gjort det like bra, og at han er den som har dolket flest i ryggen. Da tror jeg rett og slett ikke du har fulgt med de siste årene. Jeg kjenner folk fra flere regjeringer, og det har aldri vært stille på toppene.

Det spesielle er at Stoltenberg alltid har hatt åpenhet og demokrati som sine "mantra". Han snakker om det til det kjedsommelige, i normalsituasjon. Men det betyr at når det virkelig skjedde noe som dette, hvor det eneste riktige var å snakke om ro, åpenhet og demokrati, så kunne han bare fortsette å snakke om de verdiene som ligger nærest hjertet hans, og som har gjort det i årevis. Som også er verdier som ligger AP nærmest.

Å tro at FrP- statsråder ville reagert på samme måte, er i beste fall grovt naivt. Erna Solberg ville derimot taklet en sånn situasjon helt strålende.

Likevel synes jeg det er bemerkelsesverdig hvor samstemte og tydelige alle AP-politikere og statsråder har fremstått i denne situasjonen. Denne aksjonen var rettet mot dem, skulle ramme dem, og alle har mistet mange kjære og bekjente. Å stå fast på retningen de har valgt for lenge siden, bevare roen, uten en eneste gang å trå feil eller primitive hevntanker, er en enorm prestasjon!

Spesielt er det en prestasjon av alle ungdommene som opplevde det. Hvor tydelige de er på at de verdiene de opplever partiet er tuftet på skal bevares, av respekt for de etterlatte, og på at de skal tilbake på Utøya.

Jeg har aldri stemt AP i mitt liv, men jeg synes ikke det er noen grunn til å frata dem æren for noe de har taklet så usedvanlig bra i en situasjon man bare ikke kunne forestille seg.

Helt uenig med deg, både i at "alle andre" ville gjort det like bra, og at han er den som har dolket flest i ryggen. Da tror jeg rett og slett ikke du har fulgt med de siste årene. Jeg kjenner folk fra flere regjeringer, og det har aldri vært stille på toppene.

Det spesielle er at Stoltenberg alltid har hatt åpenhet og demokrati som sine "mantra". Han snakker om det til det kjedsommelige, i normalsituasjon. Men det betyr at når det virkelig skjedde noe som dette, hvor det eneste riktige var å snakke om ro, åpenhet og demokrati, så kunne han bare fortsette å snakke om de verdiene som ligger nærest hjertet hans, og som har gjort det i årevis. Som også er verdier som ligger AP nærmest.

Å tro at FrP- statsråder ville reagert på samme måte, er i beste fall grovt naivt. Erna Solberg ville derimot taklet en sånn situasjon helt strålende.

Likevel synes jeg det er bemerkelsesverdig hvor samstemte og tydelige alle AP-politikere og statsråder har fremstått i denne situasjonen. Denne aksjonen var rettet mot dem, skulle ramme dem, og alle har mistet mange kjære og bekjente. Å stå fast på retningen de har valgt for lenge siden, bevare roen, uten en eneste gang å trå feil eller primitive hevntanker, er en enorm prestasjon!

Spesielt er det en prestasjon av alle ungdommene som opplevde det. Hvor tydelige de er på at de verdiene de opplever partiet er tuftet på skal bevares, av respekt for de etterlatte, og på at de skal tilbake på Utøya.

Jeg har aldri stemt AP i mitt liv, men jeg synes ikke det er noen grunn til å frata dem æren for noe de har taklet så usedvanlig bra i en situasjon man bare ikke kunne forestille seg.

http://politisk.tv2.no/nyheter/redakt%C3%B8r-na-er-stoltenberg-en-leder-for-hele-nasjonen/

tzatziki1365380058

Han har virkelig vært en verdig leder når det gjaldt. Jeg er helt enig med deg.

Derimot er jeg fremdelses ikke særlig glad i Fabian Stang ;o)

Jeg er faktisk blitt veldig glad i Stang disse dagene, jeg. Og jeg var ingen varm tilhenger tidligere :)

trollemor;o)

Jeg tror du har rett i det.... Tenk bare på Willoch, Brundtland, Syse etc... tror nok de ville håndtert dette bra de også. Det betyr vel bare at vi nordmenn er gode til å velge ledere for landet vårt ;)

Ikke minst Kjell Magne Bondevik, ja til og med ham.

Annonse

Det gjør det sikkert, men det er vel relativt få reelle statsministerkandidater i Norge.

Med vennlig hilsen

Er egentlig det jeg også vil frem til. Og en av dem har hatt en utrolig klønete og egentlig grotest uttale som hun (selvsagt) etterpå beklaget. :P

Annonse

Er egentlig det jeg også vil frem til. Og en av dem har hatt en utrolig klønete og egentlig grotest uttale som hun (selvsagt) etterpå beklaget. :P

Hun har for vane å tilrane seg offerrollen, og det er åpenbart at det "back fired" ordentlig denne gangen. Egentlig er det mest trist.

Med vennlig hilsen

Vel, jeg er ikke så sikker på at enhver annen av våre mulige statsministerkandidater ville klart så mange uforberedte kommentarer like bra, uten å tråkke litt i baret.

Vi har jo allerede hatt en av dem som måtte gå ut og beklage bruken av "like avskyelig". Hvor mye mer kunne ha kommet uheldig ut dersom taletiden hadde vært mangedoblet?

enig

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...