Gå til innhold

Kjære mammaen til Anders

Anbefalte innlegg

Persille1365381127

Kjære mammaen til Anders,

Jeg kjenner deg ikke, men jeg er en mamma jeg også. Og jeg kan ikke forestille meg hvor vondt du må ha det nå. Jeg kan ikke forestille meg hvordan det må være lese alt det stygge folk skriver om sønnen din, alt de skriver at han fortjener, og frykten du må sitte med for hva som skal skje med barnet ditt.

Og jeg antar du også lurer på hva du kunne gjort annerledes, og hva du gjorde feil - i likhet med alle andre mødre i hele verden. Det er sånn mødre er...

De positive skildringene av sønnen din er ikke i flertall nå om dagen, men de få skildringene som gis av de som (angivelig) kjenner ham - tegner et annet bilde enn det vi har dannet oss gjennom media. Dette er like uforståelig for dem som for deg.

Du har gjort så godt du kunne. Du har gjort det du mente var best. Du kunne ikke forutse dette, og du kunne ikke forhindre det. Det er ingen som klandrer deg.

Jeg skal ikke late som jeg forstår hva du føler nå, og selv om du antagelig aldri vil lese dette - så skal du vite at alle mammaer jeg kjenner tenker på deg. De føler med deg, utviser sympati - og sorg. På lik linje med alle de andre mødrene som mistet sine barn på fredag, fortjener du også den samme støtten. Du mistet på mange måter også barnet ditt sist fredag.

Så fra en mamma til en annen; jeg håper du klarer å komme videre. Jeg håper du også en dag vil se verden lysere, jeg håper du vil finne støtte hos de som er nær deg, og jeg håper du klarer å gå med hevet hode.

Dette var ikke din skyld.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/367666-kj%C3%A6re-mammaen-til-anders/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 67
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Persille1365381127

11

• Dorthe

5

• ShitDiddelyDo

4

• Ugga

4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

ShitDiddelyDo

Godt skrevet!

Og jeg kan legge til at noen av oss barnløse mannfolk også føler veldig med moren om dagen. Man trenger intet morsinstinkt for å forstå den sorgen og fortvilelsen denne kvinnen må gå igjennom nå. Jeg håper hun har gode venner rundt seg, og får all den støtte og hjelp hun trenger.

Persille1365381127

Jeg har også tenkt på henne, jeg kan overhode ikke forestille meg hennes situasjon nå. Egentlig er det bra at vi ikke vet noe særlig om henne, det betyr bare at pressen har latt henne være i fred. Og det håper jeg de fortsetter med.

Det håper jeg også. Jeg håper de aldri noen gang offentliggjør navnet hennes.

Annonse

Gjest Nickløsheletida

Jeg har også tenkt på henne, jeg kan overhode ikke forestille meg hennes situasjon nå. Egentlig er det bra at vi ikke vet noe særlig om henne, det betyr bare at pressen har latt henne være i fred. Og det håper jeg de fortsetter med.

Hun beskrives som en sosial, vennlig og omsorgsfull person av sine naboer.

ShitDiddelyDo

Det håper jeg også. Jeg håper de aldri noen gang offentliggjør navnet hennes.

Jeg tror dessverre sønnen har ødelagt for hennes anonymitet. Jeg antar det er moren, og muligens en søster, det ligger bilde av nederst i manifestet hans. Dette har snart hele verden lasta ned.

Annonse

Persille1365381127

Jeg tror dessverre sønnen har ødelagt for hennes anonymitet. Jeg antar det er moren, og muligens en søster, det ligger bilde av nederst i manifestet hans. Dette har snart hele verden lasta ned.

Ja, jeg ser det. Men navn gjenkjennes gjerne lettere enn bilder...

ShitDiddelyDo

Ja, jeg ser det. Men navn gjenkjennes gjerne lettere enn bilder...

Hun må nok skifte navn uansett.

Men jeg håper også media holder seg unna. Dette må være belastende over enhver fatteevne.

Jeg synes også de burde holdt seg unna faren, men så vidt jeg leste ligger franske journalister i buskene hans.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...