Gå til innhold

NHO gir Petter Nome skrape for FrP-hets

Anbefalte innlegg

Jeg synes dette er ganske spot on, og jeg kan ikke skjønne at det kommer som noe sjokk på noen at Frp en gang var ABB "sitt" parti.

En takk til Petter Nome og Per Fugelli som nå setter dette på agendaen.

ABB har visst sagt at han har skrevet kronikker til avisene, uten at disse har blitt tatt inn. Han får trøste seg med at Frp's Kent Andersen og Christian Tybring Gjedde har fått spalteplass.

http://www.aftenposten.no/meninger/kronikker/article3783373.ece

Fortsetter under...

• Svar 89
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

26

• Mandolaika

10

• ShitDiddelyDo

5

• megler Smekk

5

Mest aktive i denne tråden

Jeg synes dette er ganske spot on, og jeg kan ikke skjønne at det kommer som noe sjokk på noen at Frp en gang var ABB "sitt" parti.

ABB har visst sagt at han har skrevet kronikker til avisene, uten at disse har blitt tatt inn. Han får trøste seg med at Frp's Kent Andersen og Christian Tybring Gjedde har fått spalteplass.

Det er egentlig to interessante tema her:

1) Fører tusenvis av hatefulle debattinnlegg (uansett om de er "for" fremmedhat, islam, kommunisme eller kapitalisme) til vold, eller at individer tyr til vold?

2) I hvilken grad er Siv Jensen (i kapasitet som leder for Frp) ansvarlig for dette klimaet, og følgende?

Dette er to ting som er helt kurrante å debattere.

Med vennlig hilsen

Gjest lifeis...

Jeg har ikke lest innlegget hans. Men jeg er enig i at høyreekstremistiske miljøer er med å utvikle hat. Samtidig tenker jeg også på den motsatte siden: Venstremiljøer som nekter å ta på alvor de problemene som oppstår ved stor innvandring, men som stempler enhver som rasist hvis de prøver å ta opp noe, har også et ansvar.

Det er i motsetningsforholdet mellom disse to, at hatet får grobunn. Jeg ønsker meg en konstruktiv dialog der det er lov å ta opp problemer rundt innvandringen, uten å verken bli stemplet som rasist eller FrPer av den grunn, og uten at man trenger å bli drevet inn i Høyre-retning i det hele tatt.

Signeres.

Gjest Nord og ned.

''og jeg kan ikke skjønne at det kommer som noe sjokk på noen at Frp en gang var ABB "sitt" parti.''

Sjokk? vel omtrendt like mye eller like lite som at Quisling kom fra Bonde(Senterpartiet), Arnfinn Nesset stemte Arbeiderpartiet, eller at Viggo kristiansen kanskje var sofavelger.

Jeg tenker vi sier null relevans jeg. Ingen norske partier støtter massedrap og terrorisme.

Gjest Nord og ned.

Godt skrevet! Begge sider bør gå inn i seg selv og våge å kompromisse, men da uten at det går ut over selvsagte menneskerettigheter.

OK, veldig bra, Mente bare å huske at det var_jeg_ som angivelig var dr.Jekyll& mr Hyde :)

Siden det også tydligvis finnes en kvinnelig utgave burde vi kanskje gifte oss?

Annonse

Hei,

''Venstremiljøer som nekter å ta på alvor de problemene som oppstår ved stor innvandring, men som stempler enhver som rasist hvis de prøver å ta opp noe, har også et ansvar.''

Hvem er disse? Hvor er de? (Med unntak av noen få, som sikkert eksisterer.)

At man ev. har et synspunkt om at "innvandring ikke forårsaker problemer" (om man har det) er faktisk ikke noen oppmuntring til hat eller lignende.

Med vennlig hilsen

''At man ev. har et synspunkt om at "innvandring ikke forårsaker problemer" (om man har det) er faktisk ikke noen oppmuntring til hat eller lignende.''

Ta en god titt på 'ekte nick' sitt innlegg i denne tråden, les det til du skjønner det.

Gjest Nord og ned.

Jeg er enig med det "ekte nick" skriver og undertegner derfor med "amen!". Kunne like gjerne skrevet "enig!" ;)

OK, veldig bra, Mente bare å huske at det var_jeg_ som angivelig var dr.Jekyll& mr Hyde :)

ShitDiddelyDo

FRP har helt bensin på bålet til fanatikerne i mange år, og de er fullstendig klar over hva slags holdninger menneskene de henvender seg til når de med jevne mellomrom sender ut en Tybring-Gjedde som ikke engang forsøker å kamuflere hatet, har, og mer enn noen andre spiller de på frykt og fordommer.

Petter Nome er ikke den eneste som kommer til å si det mange tenker høyt, han er bare den første.

FRP har helt bensin på bålet til fanatikerne i mange år, og de er fullstendig klar over hva slags holdninger menneskene de henvender seg til når de med jevne mellomrom sender ut en Tybring-Gjedde som ikke engang forsøker å kamuflere hatet, har, og mer enn noen andre spiller de på frykt og fordommer.

Petter Nome er ikke den eneste som kommer til å si det mange tenker høyt, han er bare den første.

Han er ikke engang den første! ;-)

Det som dog er påfallende er hvordan man forsøker å gjøre det tabu å diskutere dette.

Med vennlig hilsen

''At man ev. har et synspunkt om at "innvandring ikke forårsaker problemer" (om man har det) er faktisk ikke noen oppmuntring til hat eller lignende.''

Ta en god titt på 'ekte nick' sitt innlegg i denne tråden, les det til du skjønner det.

Som vanlig er det bare en løs påstand, og ikke konkrete eksempler. Akkurat som i går.

Med vennlig hilsen

Det som dog er påfallende er hvordan man forsøker å gjøre det tabu å diskutere dette.

Med vennlig hilsen

''Det som dog er påfallende er hvordan man forsøker å gjøre det tabu å diskutere.....''

Der møtte du vel deg selv i døra vil jeg tro!

Som vanlig er det bare en løs påstand, og ikke konkrete eksempler. Akkurat som i går.

Med vennlig hilsen

Akkurat det samme kan sies om ''At man ev. har et synspunkt om at "innvandring ikke forårsaker problemer" (om man har det) er faktisk ikke noen oppmuntring til hat eller lignende'', men du ser selvfølgelig ikke det. Det er nettopp det som er noe av problemet.

Annonse

Akkurat det samme kan sies om ''At man ev. har et synspunkt om at "innvandring ikke forårsaker problemer" (om man har det) er faktisk ikke noen oppmuntring til hat eller lignende'', men du ser selvfølgelig ikke det. Det er nettopp det som er noe av problemet.

Hvor ligger "hatet" i å ha et politisk synspunkt i at innvandring ikke er et problem?

Hvem er det man "hater"?

The Punisher

Jeg stemmer AP, bare så det er sagt.

Å legge denne psykoens gjerninger på Frp og holde dem ansvarlig, synes jeg er så teit at jeg blir målløs- Enhver som støtter supersosialisten Nome på dette, må være sprø, og burde nektes adgang til ethvert forum, og ikke tatt seriøst. Alvorlig talt.

Hvor ligger "hatet" i å ha et politisk synspunkt i at innvandring ikke er et problem?

Hvem er det man "hater"?

''Hvor ligger "hatet" i å ha et politisk synspunkt i at innvandring ikke er et problem?

Hvem er det man "hater"?''

Om det er hatet eller naiviteten som blir et problem vet jeg ikke, men viser for øvrig igjen til 'ekte nick' sitt innlegg som beskriver dette meget godt. At du ikke forstår det eller erkjenner det, kan jeg ikke gjøre noe med.

Med vennlig hilsen

''Det som dog er påfallende er hvordan man forsøker å gjøre det tabu å diskutere dette.''

Akkurat på samme måte som du, og dine meningsfeller på ytre venstre fløy, forsøker, og faktisk tildels klarer, å gjøre det tabu å diskutere innvandringspolitikk.

Gjest togli

Heh?

Jeg har da vel aldri sagt annet enn at innvandringsproblematikken må taes på alvor og at ting må endres for at vi ikke skal få flere problemer?

Forskjellen på deg og meg er at jeg ikke er ute etter å "ta" muslimer, men ute etter å få til en dialog og skape konstruktiv debatt fordi jeg mener det er langt sunnere enn å gå rundt og hate (det så vi godt fredag ettermiddag).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...