Gå til innhold

Kristin Halvorsen og kakemannen

Anbefalte innlegg

The Punisher

Jeg husker ikke helt, hvem, eller hva, men det jeg husker etter han studenten kasta et kakestykke i trynet på Halvorsen, var det mange som ropte at vi burde være glad for at det er kakestykker vi kommer med, og ikke spesiallagde geværkuler fra amerikanske forsvaret og spesialstyrken der!!!! Halvorsen rettsforfulgte studenten til psykiske lidelser og tapte år ved universitetet og således utdannelse. Tenker hun seg om nå? Det var kanskje et tidsspørsmål før en slik gærning dukka opp?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/367699-kristin-halvorsen-og-kakemannen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun fikk kaka i bakhodet, ikke i trynet.

Hun anmeldte ikke saken selv, men Riksadvokaten tok ut tiltale. Det var tiltalte som anket dommen i lavere rett, slik at saken ble langvarig.

Den hadde lite med Kristin Halvorsen personlig å gjøre, men handlet om at landets finansminister ikke skal kunne angripes med noe som helst. Det er strenge straffer for f.eks. vold mot offentlige tjenestemenn også.

Jeg synes du snur problemstillingen på hodet. I mange andre land ville en som forsøkte å komme finans- eller statsministeren såpass nær, blitt stoppet på en brutal måte.

The Punisher

Hun fikk kaka i bakhodet, ikke i trynet.

Hun anmeldte ikke saken selv, men Riksadvokaten tok ut tiltale. Det var tiltalte som anket dommen i lavere rett, slik at saken ble langvarig.

Den hadde lite med Kristin Halvorsen personlig å gjøre, men handlet om at landets finansminister ikke skal kunne angripes med noe som helst. Det er strenge straffer for f.eks. vold mot offentlige tjenestemenn også.

Jeg synes du snur problemstillingen på hodet. I mange andre land ville en som forsøkte å komme finans- eller statsministeren såpass nær, blitt stoppet på en brutal måte.

Tror du må sjekke fakta engang til.....

Gjest Gleden

Er det noe konkret du mener er feil, eller var det bare en spydig kommentar?

Mange som har blitt angrepet med kake. Halvorsen og Murdoch er blant dem.

De som angrep Hagen med egg og stein fikk vel litt lavere straff. Men så er det ikke noe som er verre enn å angripe en SV-statsråd med kake.

Gjest loløløl

De som angrep Hagen med egg og stein fikk vel litt lavere straff. Men så er det ikke noe som er verre enn å angripe en SV-statsråd med kake.

Det skulle vært tydd til den mer tradisjonelle råtne tomaten. Da hadde nok alt vært annerledes tenker jeg.

Annonse

Poenget er at hun var finansminister.

Rart at det kan være så vanskelig å forstå at dette ikke har noe med parti eller person å gjøre.

Gjest Gleden

Poenget er at hun var finansminister.

Rart at det kan være så vanskelig å forstå at dette ikke har noe med parti eller person å gjøre.

Kanskje. Eller kanskje mange venstreraddiser aldri ville blitt spesielt opprørt om det var en finansminister fra FrP som ble angrepet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...