Gå til innhold

Ungdom på sykehus - hva med foreldre?

Gjest Usikker på hva jeg skal forberede meg på

Anbefalte innlegg

Gjest Usikker på hva jeg skal forberede meg på
Skrevet

Ung tenåring skal opereres i armen i morgen og med en til to netter på sykehuset etterpå. Men overnatter foreldre på sykehuset da, eller hjemme?

Glemte å spørre på legevakta i feriebyen, de har satt på midlertidig gips og sender oss til sykehuset i hjemfylket. Vi har derfor ikke snakket med sykehuset som skal operere, men ferieby-sykehuset har ringt dit.

Videoannonse
Annonse
Gjest antagelig
Skrevet

Dette tror jeg ikke noen her inne kan svare på. Ring sykehuset og spørr. Håper alt går bra!

Rhea Silvia
Skrevet

Jeg eller pappaen var hos datter 14 år da hun ble operert og lå lenge på sykehus. Tror du får være der så lenge ungdommen ønsker det. Du får også mat.

Dette gjelder til barnet er 18.

Men dere er ikke garantert enerom

Skrevet

Aner ikke jeg. Har du sjekket på nettsidene til sykehuset eller helse-regionen om det står noe om det? Er det langt fra hjemstedet til sykehuset sånn at du evt. kan stikke hjemom og hente? Du kan evt. ringe i morgen tidlig og spørre før dere drar?

Onsdag1365380628
Skrevet

Mindreårige har krav på å ha en forelder hos seg når de er innlagt på sykehus. Min datter hadde en liten operasjon da hun var 15. Hun foretrakk imidlertid å sove alene på sykehuset på natten. Rommet var lite og hun opplevde det nok som litt masete å ha meg der. Hjemme er hun tross alt selvstendig og klarer seg uten mamma på soverommet..

Gjest Trådstarter
Skrevet

Mindreårige har krav på å ha en forelder hos seg når de er innlagt på sykehus. Min datter hadde en liten operasjon da hun var 15. Hun foretrakk imidlertid å sove alene på sykehuset på natten. Rommet var lite og hun opplevde det nok som litt masete å ha meg der. Hjemme er hun tross alt selvstendig og klarer seg uten mamma på soverommet..

takk for svar. Tar med toalettsaker i tilfelle.

Gjest Trådstarter
Skrevet

Aner ikke jeg. Har du sjekket på nettsidene til sykehuset eller helse-regionen om det står noe om det? Er det langt fra hjemstedet til sykehuset sånn at du evt. kan stikke hjemom og hente? Du kan evt. ringe i morgen tidlig og spørre før dere drar?

nei, jeg har ikke spurt og plutselig var det sent på kveld. Drar grytidlig i morgen rett fra ferieby til sykehuset, så da tar jeg med utstyr til oss begge for sikkerhets skyld. Tar nok 30-40 minutter en vei fra sykehuset og hjem, men i annen retning enn der vi kommer fra nå.

Takk for svar!

Gjest Trådstarter
Skrevet

Jeg eller pappaen var hos datter 14 år da hun ble operert og lå lenge på sykehus. Tror du får være der så lenge ungdommen ønsker det. Du får også mat.

Dette gjelder til barnet er 18.

Men dere er ikke garantert enerom

Takk for svar - da tar jeg med det vi trenger begge to, men med mulighet for at jeg drar hjemom.

Skrevet

nei, jeg har ikke spurt og plutselig var det sent på kveld. Drar grytidlig i morgen rett fra ferieby til sykehuset, så da tar jeg med utstyr til oss begge for sikkerhets skyld. Tar nok 30-40 minutter en vei fra sykehuset og hjem, men i annen retning enn der vi kommer fra nå.

Takk for svar!

Ta med deg undis, sokker og toalettsaker, og vips så kan du overnatte. :-)

Lykke til med operasjonen til tenåringen!

Gjest Trådstarter
Skrevet

Dette tror jeg ikke noen her inne kan svare på. Ring sykehuset og spørr. Håper alt går bra!

Takk for gode ønsker :-)

Rhea Silvia
Skrevet

Takk for svar - da tar jeg med det vi trenger begge to, men med mulighet for at jeg drar hjemom.

Ta med litt ekstra klær til deg selv... jeg både frøs og svettet under operasjonen ( tok lang tid), og jeg var glad for å kunne skifte etterpå.

Lykke til med operasjonen :-)

Skrevet

I Oslo får man ikke noe valg. Er barnet under 18, skal minst en av foreldrene være der.

Gjest Trådstarter
Skrevet

I Oslo får man ikke noe valg. Er barnet under 18, skal minst en av foreldrene være der.

takk for svar. Det har verken blitt sagt at jeg må overnatte eller spurt om jeg vil overnatte - har bare blitt tatt for gitt ;) Nå venter vi på operasjon ....

Skrevet

takk for svar. Det har verken blitt sagt at jeg må overnatte eller spurt om jeg vil overnatte - har bare blitt tatt for gitt ;) Nå venter vi på operasjon ....

Ja, det er akkurat sånn det er. De regner med at alle vet at en av foreldrene må interneres der, selv om det er en tenåring og selv om det ikke er noe alvorlig (nå mener jeg generelt og ikke noe om deres tilfelle).

Lykke til, håper alt går greit!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...