Gå til innhold

En oppfordring til Webmaster


Bookworm

Anbefalte innlegg

I lys av hendelsene på fredag har jeg all respekt for deres ønske om en verdig og respektfull debatt her inne. Personangrep og uverdige uttalelser hører ingen steder hjemme. Jeg respekterer også deres lavterskel-slettepolitikk, da jeg føler at dette er riktig nå, gitt situasjonen vi alle befinner oss i.

Når det er sagt, forventer jeg at webmaster innehar en nøytral holdning til alle brukere her inne, personangrep og uverdige ytringer skal slås ned på, uavhengig av hvem de kommer fra, hvem som har skrevet hva og hvem vi vet hva mener fra tidligere diskusjoner. Webmaster skal ikke favorisere eller diskriminere brukere som har andre meninger enn webmaster. Dere kan godt si at dere har slettet innlegg fra begge parter, men så langt jeg kan se er det bare én navngitt bruker som har fått beskjed om å ta en pause (noe som tross alt er den strengeste sanksjonen dere har, iom dere ikke selv kan utestenge brukere) - og det er ikke akseptabelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Moderator

''Webmaster skal ikke favorisere eller diskriminere brukere som har andre meninger enn webmaster.''

Dette er en relativt uhyrlig påstand å komme med. Det er forøvrig ikke slik at det er kun en person som fungerer som webmaster, og avgjørelser denne helgen har blitt diskutert av flere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Webmaster skal ikke favorisere eller diskriminere brukere som har andre meninger enn webmaster.''

Dette er en relativt uhyrlig påstand å komme med. Det er forøvrig ikke slik at det er kun en person som fungerer som webmaster, og avgjørelser denne helgen har blitt diskutert av flere.

"Dette er en relativt uhyrlig påstand å komme med"

Veldig. Men nå er vi flere som faktisk reagerer her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sikkertr

''Webmaster skal ikke favorisere eller diskriminere brukere som har andre meninger enn webmaster.''

Dette er en relativt uhyrlig påstand å komme med. Det er forøvrig ikke slik at det er kun en person som fungerer som webmaster, og avgjørelser denne helgen har blitt diskutert av flere.

Jeg synes dere har jobba godt de siste dagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Webmaster skal ikke favorisere eller diskriminere brukere som har andre meninger enn webmaster.''

Dette er en relativt uhyrlig påstand å komme med. Det er forøvrig ikke slik at det er kun en person som fungerer som webmaster, og avgjørelser denne helgen har blitt diskutert av flere.

Jeg (og SDD) har blitt tillagt både terrorisme, alvorlige psykiske diagnoser, trolig over 100 ganger i de siste månedene.

Likevel - det eneste dere gjør er å slette innleggene til han som skriver det. Igjen og igjen og igjen.

Når du så skriver slikt til SDD, så er det åpenbart at det verken er nøytralt, eller virker nøytralt.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Webmaster skal ikke favorisere eller diskriminere brukere som har andre meninger enn webmaster.''

Dette er en relativt uhyrlig påstand å komme med. Det er forøvrig ikke slik at det er kun en person som fungerer som webmaster, og avgjørelser denne helgen har blitt diskutert av flere.

For mange av oss er det akkurat slik det ser ut til at dere gjør - jeg er også klar over at dere er flere.

Jeg synes heller dere bør ta innlegget jeg skrev til etterretning i stedet for å gå i forsvarsposisjon, jeg tror ikke dere kan nekte for at det jeg skrev i innlegget er ting en bør kunne forvente av en webmaster av et forum som er til for brukerne (OSS).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hidi, the scorpion

''Webmaster skal ikke favorisere eller diskriminere brukere som har andre meninger enn webmaster.''

Dette er en relativt uhyrlig påstand å komme med. Det er forøvrig ikke slik at det er kun en person som fungerer som webmaster, og avgjørelser denne helgen har blitt diskutert av flere.

Føles definitivt ikke slik:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KarlM

Jeg (og SDD) har blitt tillagt både terrorisme, alvorlige psykiske diagnoser, trolig over 100 ganger i de siste månedene.

Likevel - det eneste dere gjør er å slette innleggene til han som skriver det. Igjen og igjen og igjen.

Når du så skriver slikt til SDD, så er det åpenbart at det verken er nøytralt, eller virker nøytralt.

Med vennlig hilsen

Vi lar deg kverulere med deg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Hvis brukerne lar WM gjøre sitt arbeid i fred, vil alt dette gå langt bedre. Når alle skal være visewebmastere, blir det bare rot.

Dere er gjester her og må respektere at det er verten som bestemmer reglene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis brukerne lar WM gjøre sitt arbeid i fred, vil alt dette gå langt bedre. Når alle skal være visewebmastere, blir det bare rot.

Dere er gjester her og må respektere at det er verten som bestemmer reglene.

Det kan jeg respektere, men da må webmaster gjøre en rettferdig jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderen

Hvis brukerne lar WM gjøre sitt arbeid i fred, vil alt dette gå langt bedre. Når alle skal være visewebmastere, blir det bare rot.

Dere er gjester her og må respektere at det er verten som bestemmer reglene.

''Dere er gjester her og må respektere at det er verten som bestemmer reglene.''

Jeg har vært for lite på dol de siste dagene til å uttale meg om denne konkrete saken. Men den holdningen du her kommer med, må jeg protestere på. Jeg håper at du er alene om den, at Webmasterne har større innsikt.

Brukerne her er gjester. Men vi er gjester som doktoronline som et kommerielt nettsted er avhengig av. Dere trenger oss for å få annonseinntekter, og dere bruker våre svar på Klikk.no og diverse publikasjoner.

Hvis vi opplever at dette er et utrivelig sted å være, enten pga enkelte brukere, eller fordi vi oppfatter Webmasterne som useriøse, så forsvinner vi. Ingen er så troløse som forumbrukere. Store deler av den faste brukermassen flyktet en gang før, og kan gjøre det igjen. Det finnes en mengde forum der ute. Og mange steder blir driftet langt bedre enn doktoronline, både med tanke på rydding, retningslinjer og utestenging.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Dere er gjester her og må respektere at det er verten som bestemmer reglene.''

Jeg har vært for lite på dol de siste dagene til å uttale meg om denne konkrete saken. Men den holdningen du her kommer med, må jeg protestere på. Jeg håper at du er alene om den, at Webmasterne har større innsikt.

Brukerne her er gjester. Men vi er gjester som doktoronline som et kommerielt nettsted er avhengig av. Dere trenger oss for å få annonseinntekter, og dere bruker våre svar på Klikk.no og diverse publikasjoner.

Hvis vi opplever at dette er et utrivelig sted å være, enten pga enkelte brukere, eller fordi vi oppfatter Webmasterne som useriøse, så forsvinner vi. Ingen er så troløse som forumbrukere. Store deler av den faste brukermassen flyktet en gang før, og kan gjøre det igjen. Det finnes en mengde forum der ute. Og mange steder blir driftet langt bedre enn doktoronline, både med tanke på rydding, retningslinjer og utestenging.

Et nettsted som doktoronline er selvsagt nødt til å framstå som noenlunde seriøst og anstendig. De er like avhengig av sponsorene som av oss gjestene.

Det eneste de ber om er at vi skjerper oss en liten smule her i lekegrinda vår nå. Jeg fatter ikke hvorfor det skal være så vanskelig å skjønne for enkelte. Jeg fatter heller ikke at de har så lite folkeskikk at de holder på på denne måten nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Men det er nå min mening da

Hvis brukerne lar WM gjøre sitt arbeid i fred, vil alt dette gå langt bedre. Når alle skal være visewebmastere, blir det bare rot.

Dere er gjester her og må respektere at det er verten som bestemmer reglene.

Amen! Tenkte akkurat det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest togli

Et nettsted som doktoronline er selvsagt nødt til å framstå som noenlunde seriøst og anstendig. De er like avhengig av sponsorene som av oss gjestene.

Det eneste de ber om er at vi skjerper oss en liten smule her i lekegrinda vår nå. Jeg fatter ikke hvorfor det skal være så vanskelig å skjønne for enkelte. Jeg fatter heller ikke at de har så lite folkeskikk at de holder på på denne måten nå.

Jeg tror egentlig folk respekterer at man bør skjerpe seg og ikke komme med usaklige personangrep her inne... Det er ikke akkurat det mange reagerer på, men det at webmasterne tåler langt mer fra enkelte nick enn fra andre. Dette føles det merkelig å være vitne til.... Det er svært forståelig at det å være WM ikke er en enkel oppgave når diskusjonene går varme, men det er utrolig viktig at de greier å forholde seg nøytralt til alle nick...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror egentlig folk respekterer at man bør skjerpe seg og ikke komme med usaklige personangrep her inne... Det er ikke akkurat det mange reagerer på, men det at webmasterne tåler langt mer fra enkelte nick enn fra andre. Dette føles det merkelig å være vitne til.... Det er svært forståelig at det å være WM ikke er en enkel oppgave når diskusjonene går varme, men det er utrolig viktig at de greier å forholde seg nøytralt til alle nick...

Det finnes noen få her som visst ikke er i stand til å legge bånd på seg, men så finnes det andre som så absolutt burde være det. Da synes jeg det er greit at wm henvender seg til de siste i håp om at de slutter å holde liv i bålet. Jeg bruker den metoden med ungene i gata når de går berserk. Jeg henvender meg til de det er håp om å nå gjennom til. Hvis de snur det døve øret til bråkmakerne blir det fort ro i rekkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Webmaster skal ikke favorisere eller diskriminere brukere som har andre meninger enn webmaster.''

Dette er en relativt uhyrlig påstand å komme med. Det er forøvrig ikke slik at det er kun en person som fungerer som webmaster, og avgjørelser denne helgen har blitt diskutert av flere.

''Webmaster skal ikke favorisere eller diskriminere brukere som har andre meninger enn webmaster.

Dette er en relativt uhyrlig påstand å komme med.''

Det er absolutt ingen uhyrlig påstand, det er et helt greit utsagn. At dere velger å ta det som et angrep, ser derimot ikke greit ut.

Jeg logger nå av doktoronline for en god stund. Jeg har lenge syntes forskjellsbehandlingen av brukere fra webmasterne har vært betenkelig og har nå fått nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et nettsted som doktoronline er selvsagt nødt til å framstå som noenlunde seriøst og anstendig. De er like avhengig av sponsorene som av oss gjestene.

Det eneste de ber om er at vi skjerper oss en liten smule her i lekegrinda vår nå. Jeg fatter ikke hvorfor det skal være så vanskelig å skjønne for enkelte. Jeg fatter heller ikke at de har så lite folkeskikk at de holder på på denne måten nå.

''Det eneste de ber om er at vi skjerper oss en liten smule her i lekegrinda vår nå. Jeg fatter ikke hvorfor det skal være så vanskelig å skjønne for enkelte. ''

Jeg vil bare presisere at det ikke er oppførselen til folk jeg mener webmaster har slått urettmessig ned på - det er jeg fullstendig enig i, folk skal oppføre seg med en viss folkeskikk og spesielt i dager som disse. Det er utelukkende forskjellsbehandlingen av brukere jeg har reagert på - men nå har WM gitt beskjed til ALLE involverte om å ta seg en pause, så da er det jo ikke noe mer å diskutere fra min side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moderator

''Webmaster skal ikke favorisere eller diskriminere brukere som har andre meninger enn webmaster.

Dette er en relativt uhyrlig påstand å komme med.''

Det er absolutt ingen uhyrlig påstand, det er et helt greit utsagn. At dere velger å ta det som et angrep, ser derimot ikke greit ut.

Jeg logger nå av doktoronline for en god stund. Jeg har lenge syntes forskjellsbehandlingen av brukere fra webmasterne har vært betenkelig og har nå fått nok.

''Det er absolutt ingen uhyrlig påstand, det er et helt greit utsagn. At dere velger å ta det som et angrep, ser derimot ikke greit ut.

''

Slik påstanden ble fremmet i akkurat dette innlegget var det forsåvidt et greit utsagn. Trådstarter har imidlertid kommet med gjentatte beskyldninger og kritikk av wm gjennom hele helgen, og vi anså det som adekvat nå å formidle at vi finner kritikken urimelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det eneste de ber om er at vi skjerper oss en liten smule her i lekegrinda vår nå. Jeg fatter ikke hvorfor det skal være så vanskelig å skjønne for enkelte. ''

Jeg vil bare presisere at det ikke er oppførselen til folk jeg mener webmaster har slått urettmessig ned på - det er jeg fullstendig enig i, folk skal oppføre seg med en viss folkeskikk og spesielt i dager som disse. Det er utelukkende forskjellsbehandlingen av brukere jeg har reagert på - men nå har WM gitt beskjed til ALLE involverte om å ta seg en pause, så da er det jo ikke noe mer å diskutere fra min side.

"Det er utelukkende forskjellsbehandlingen av brukere jeg har reagert på - men nå har WM gitt beskjed til ALLE involverte om å ta seg en pause, så da er det jo ikke noe mer å diskutere fra min side."

Veldig enig og det jeg og reagerte på. Skal man ta en får man ta alle, og det er nå gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Det er utelukkende forskjellsbehandlingen av brukere jeg har reagert på - men nå har WM gitt beskjed til ALLE involverte om å ta seg en pause, så da er det jo ikke noe mer å diskutere fra min side."

Veldig enig og det jeg og reagerte på. Skal man ta en får man ta alle, og det er nå gjort.

''Veldig enig og det jeg og reagerte på. Skal man ta en får man ta alle, og det er nå gjort.''

Nettopp, og derfor ser jeg heller ingen grunn til å fortsette med dette temaet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...