Gå til innhold

I dag er vi alle AUF-arar

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

''Eg vil gjere orda hennar Siv Jensen til mine eigne: I dag er vi alle AUF-arar. Så utruleg fint sagt!''

Det var vel ikke hun som sa det først tror jeg, jeg tror det var en annen som sa det først, men husker ikke hvem. Jeg synes egentlig "i dag er vi alle medmennesker" er finere jeg, fordi da er politisk ståsted uviktig.

megler Smekk

''Eg vil gjere orda hennar Siv Jensen til mine eigne: I dag er vi alle AUF-arar. Så utruleg fint sagt!''

Det var vel ikke hun som sa det først tror jeg, jeg tror det var en annen som sa det først, men husker ikke hvem. Jeg synes egentlig "i dag er vi alle medmennesker" er finere jeg, fordi da er politisk ståsted uviktig.

''jeg tror det var en annen som sa det først, men husker ikke hvem.''

AUF leder Eskil Pedersen.

'' jeg tror det var en annen som sa det først, men husker ikke hvem.''

Sveriges utenriksminister Carl Bildt sa først "I dag er vi alle Nordmenn"

Men opprinnelsen til ordtaket er eldre:

http://en.wiktionary.org/wiki/today_we_are_all

Gjest sangsol

Det var angrep på Ap og AUF.

At Siv Jensen sier at "vi alle er AUF-ere" betyr da at hun sympatiserer med ofrene og vil stå sammen med dem. Å ikke godta angrep på en politisk retning, slik hun gjorde her, er bra.

Annonse

...ikke når det kommer fra Siv Jensen (selv om jeg antar det var sagt i beste mening).

For noe tull. Hun er en av landets viktigste politikere og står så langt ap som det er mulig å komme, at hun sier det synes jeg gir ekstra mening. Uansett hvem som hadde sagt det synes jeg det er sterkt og flott.

For noe tull. Hun er en av landets viktigste politikere og står så langt ap som det er mulig å komme, at hun sier det synes jeg gir ekstra mening. Uansett hvem som hadde sagt det synes jeg det er sterkt og flott.

Enig! Jeg er så lei av at folks meninger, utsagn og politiske utspill er forhåndsdømte.

FrP er nok det partiet jeg liker dårligst, men jeg prøver å se uhildet på de aller fleste utspill fra alle.

Det der er noe av det som irriterer meg mest i f.eks. valgkamp og debatter, det er forutbestemt hvem som støtter hvem. Bare kjefting på hverandre bestandig. Nesten som her ;-)

For å svare med din egen argumentasjon (siden den tydeligvis er "gyldig"): For noe tull!

Jeg registrerer at du mener noe annet enn meg, og det må du gjerne gjøre - men det du mener blir ikke noe "riktigere" av den grunn ;).

Annonse

...og for å svare på en annen påstand: Nei, jeg synes ikke hun er en av landets viktigste politikere. Langt derifra.

...og for å svare på en annen påstand: Nei, jeg synes ikke hun er en av landets viktigste politikere. Langt derifra.

Hun har et av landets største partier, og står i rak motsetning til Ap, derfor blir det ekstra sterkt. Skjønt det ville vært fint uansett hvem som sa det.

Hun har et av landets største partier, og står i rak motsetning til Ap, derfor blir det ekstra sterkt. Skjønt det ville vært fint uansett hvem som sa det.

Hadde ho kommet på det selv, så skulle jeg kanskje blitt litt imponert. Men ho har rappet det fra andre, kanskje enkelt omskrevet. På den annen side er jo det greit, for da ho helt på egen hånd uttalte seg så greide ho trøkke utav seg at det at ABB assosiertes med FrP var like så ille som massakren på Utøya. Hjelper lite at ho etterpå sto og sippa og grein og var såååå lei seg og (som vanlig) misforstått. Så la ho rappe fra andre, og så viser ho sitt sanne ansikt når ho snakker rett fra levra.

Hadde ho kommet på det selv, så skulle jeg kanskje blitt litt imponert. Men ho har rappet det fra andre, kanskje enkelt omskrevet. På den annen side er jo det greit, for da ho helt på egen hånd uttalte seg så greide ho trøkke utav seg at det at ABB assosiertes med FrP var like så ille som massakren på Utøya. Hjelper lite at ho etterpå sto og sippa og grein og var såååå lei seg og (som vanlig) misforstått. Så la ho rappe fra andre, og så viser ho sitt sanne ansikt når ho snakker rett fra levra.

Jeg blir så forfjamset over at du skriver ho? Du som skriver så pertentlig og fint alltid.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...