Gå til innhold

Hva mener dere om dette?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

mariaflyfly

At det er bekymringsverdig at dette kvinnemennesket er lektor og antagelig underviser i den videregående skole

At hun går langt over streken, er uhyre lite fintfølende og totalt ukritisk mht å kunne vurdere tid og sted for denne type uttalelser.

At pels og grumsete vin i stygge vinglass ser tarvelig ut.

Gjest Fra lokalavisa

At det er bekymringsverdig at dette kvinnemennesket er lektor og antagelig underviser i den videregående skole

At hun går langt over streken, er uhyre lite fintfølende og totalt ukritisk mht å kunne vurdere tid og sted for denne type uttalelser.

''At det er bekymringsverdig at dette kvinnemennesket er lektor og antagelig underviser i den videregående skole''

Jeg vet ikke om det er passende og skrive dette. Webmaster kan slette meg, hvis h*n finner det nødvendig. Jeg hadde denne læreren som musikklærer og jeg husker henne som grusom mot en gutt i klassen. Vi var ikke mer enn 10/11/12 år og vi medelever skjønte at gutten var fra et ressursvakt hjem selv om vi ikke var eldre og mobbet han aldri. Læreren derimot var beinhard. Dette har brendt seg fast i meg og jeg har tenkt på det mange ganger.

''At hun går langt over streken, er uhyre lite fintfølende og totalt ukritisk mht å kunne vurdere tid og sted for denne type uttalelser''

Jeg er veldig enig, men overreagerer ikke også formannsskapet her?

Annonse

Gjest togli

Begge sider må ha lov å ha sine meninger, men når man snakker nedsettende om en hel menneskegruppe bidrar man lett til å øke risikoen for ekstremisme.

Språket er i vår makt, derfor er det så uhyre viktig å være seg bevisst hvordan man snakker om andre mennesker, enten det er kristne, muslimer, jøder, blinde, døve, homofile, svensker, amerikanere eller hvem det nå skulle være...

Mennesker skal selvsagt sees på som individer, ikke som medlemmer av en homogen gruppe. Vi kan snakke om muslimske fundamentalister eller kristenfundamentalister når vi ønsker å poengtere at de kan lage problemer for oss. Da plasserer vi problemet der det hører hjemme, og ikke hos de som tross alt ikke har noe med dette å gjøre...

Det er selvsagt kun ABB som har skyld i det som skjedde på fredag - men det er ikke til å komme bort ifra at islamfiendtlighet generelt må ha påvirket denne terroristen

Å skylde på AP for det som skjedde er iallefall ren idioti, i det at det partiet har forfektet troen på mennesket, fulgt menneskerettighetene etc. Samtidig hadde trolig ikke attentatet skjedd om vi hadde en annen regjering - men vi lar oss vel ikke skremme til taushet? Ytringsfriheten er noe av det viktigste og beste vi har her i landet - og ytringsfrihet skal vi fortsette å ha, men samtidig sørge for at vi ikke diskriminerer menneskegrupper pga religion og/eller herkomst.

Gjest Fra lokalavisa

Begge sider må ha lov å ha sine meninger, men når man snakker nedsettende om en hel menneskegruppe bidrar man lett til å øke risikoen for ekstremisme.

Språket er i vår makt, derfor er det så uhyre viktig å være seg bevisst hvordan man snakker om andre mennesker, enten det er kristne, muslimer, jøder, blinde, døve, homofile, svensker, amerikanere eller hvem det nå skulle være...

Mennesker skal selvsagt sees på som individer, ikke som medlemmer av en homogen gruppe. Vi kan snakke om muslimske fundamentalister eller kristenfundamentalister når vi ønsker å poengtere at de kan lage problemer for oss. Da plasserer vi problemet der det hører hjemme, og ikke hos de som tross alt ikke har noe med dette å gjøre...

Det er selvsagt kun ABB som har skyld i det som skjedde på fredag - men det er ikke til å komme bort ifra at islamfiendtlighet generelt må ha påvirket denne terroristen

Å skylde på AP for det som skjedde er iallefall ren idioti, i det at det partiet har forfektet troen på mennesket, fulgt menneskerettighetene etc. Samtidig hadde trolig ikke attentatet skjedd om vi hadde en annen regjering - men vi lar oss vel ikke skremme til taushet? Ytringsfriheten er noe av det viktigste og beste vi har her i landet - og ytringsfrihet skal vi fortsette å ha, men samtidig sørge for at vi ikke diskriminerer menneskegrupper pga religion og/eller herkomst.

''Å skylde på AP for det som skjedde er iallefall ren idioti''

Enig og det er like idiotisk som at Petter Nome og noen dolere skylder på Fremskrittspartiet.

'' Samtidig hadde trolig ikke attentatet skjedd om vi hadde en annen regjering - men vi lar oss vel ikke skremme til taushet? Ytringsfriheten er noe av det viktigste og beste vi har her i landet - og ytringsfrihet skal vi fortsette å ha, men samtidig sørge for at vi ikke diskriminerer menneskegrupper pga religion og/eller herkomst''

Ja og derfor er jeg litt enig i Dordi sin reaksjon mot formannsskapet, selv om jeg missliker uttalelsene hennes sterkt.

Ja, jeg leste litt kjapt om Kleivaprisen på nettet nå og hun skriver at hun ikke fikk den for å holde kjeft. Jeg ser ikke helt hvilken relevans akkurat den prisen har til det hun ytrer i avisa her, ingen slags priser er for å holde kjeft/ikke holde kjeft, men uansett.

"Tande mener dette vitner om det hun mener er en fiktiv ytringsfrihet i Norge.

- De som har andre tanker om islamsk ideologi enn NRK og regjeringen skal ikke få slippe til. Det skal være konformitet og konsensus i meningene, sier Tande.

Hun mener det norske folk mangler refarenser for å kunne forstå islam og sharialovene, og islams mål om verdensutbredelse.

- Legger en lokk over folks meninger tales det med bomber og gevær, sier Tande."

Dette er jeg faktisk enig i, bortsett i fra at man ikke skal tale med bomber og gevær fordi om meninger blir lagt lokk på. Da får man fortsette å fremme sine meninger, og i Norge gjøres det av innbyggerne bl.a. gjennom kommmune- og Stortingsvalg.

''At pels og grumsete vin i stygge vinglass ser tarvelig ut.''

Det tenkte jeg også. Pluss at det er utrolig at et menneske som tydeligvis er høyt utdannet ikke vet å kjenne sin besøkelsestid.

Gjest togli

''Å skylde på AP for det som skjedde er iallefall ren idioti''

Enig og det er like idiotisk som at Petter Nome og noen dolere skylder på Fremskrittspartiet.

'' Samtidig hadde trolig ikke attentatet skjedd om vi hadde en annen regjering - men vi lar oss vel ikke skremme til taushet? Ytringsfriheten er noe av det viktigste og beste vi har her i landet - og ytringsfrihet skal vi fortsette å ha, men samtidig sørge for at vi ikke diskriminerer menneskegrupper pga religion og/eller herkomst''

Ja og derfor er jeg litt enig i Dordi sin reaksjon mot formannsskapet, selv om jeg missliker uttalelsene hennes sterkt.

Jeg har ikke lest Nome sitt innlegg skikkelig, men forstod det sånn at han ikke skyldte på FRP for attentatet, men at han skyldte på at endel av de holdningene FRP forfekter er med på å bidra til at slike ting kan skje?

Annonse

"Ap har sittet med den politiske makten i Norge det meste av tiden hvor islamiseringen av Norge har fått fotfeste, og Ap har ikke forstått hvor sterkt raseriet i folkedypet har etablert seg, også i deres eget parti."

Denne setningen kan jeg være delvis enig i. Som nevnt før tror jeg stor frustrasjon oppstår i spenningsfeltet mellom det mørkeblå på den ene siden, og venstresidens munnkurv på dem som prøver å problematisere innvandringen.

Men når det er sagt: Jeg syns hun kommer med mange uttalelser som er altfor ensidige, OG tidspunktet er fullstendig feil.

petter smart

Det er vel ikke noe bedre at uttalte kommunister underviser i skolen?

petter smart

Sa ikke Stoltenberg at vi skulle ha enda mer demokrati? Inkluderer ikke dette ytringsfrihet?

Det kan ikke være sånn at enhvert som ytrer seg negativt om innvandring og eller muslimer settes i samme bås som ABB. Det kan ikke være sånn at de skal knebles.

En kan være uenig i innholdet eller synes at timingen var dårlig. Men er en for ytringsfrihet så skal en forsvare hennes rett til å si det hun sa.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...