Gå til innhold

Egypt

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Shira :o)

Jeg har skrevet her inne om mine turer til Egypt, samt andre har gjort det, så søk her på Dol. (jeg skrev mest om Makadi Bay/Hurghada)

Søker du på egypt+reisebrev på google finner du også mye.

Vi hadde det rent og god service, vi bodde på ett stort hotellkompleks. Så bosted har nok mye å si. Vi hadde Allinclusive og kunne velge mellom 7-8 restauranter, så jeg har spist lite ute på restauranter, så der vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/367743-egypt/#findComment-3204698
Del på andre sider

Jeg dro med småbarn på en impulsiv uspesifisert restplasstur til Sharm El Sheikh vinteren for to år siden. Vi havna på et hotell som holdt høy standard, "byen" var prega av høy sikkerhet på alle måter, det var masse å se og gjøre for liten & stor, de "lokale" restaurantene blei bedre jo lenger unna hovedgatene man kom, korallrevene er fantastiske, minareter, gamlebyen og Sinai likeså osv.

Vi hadde absolutt en fin ferie, negative opplevelser fra andre turister vi møtte, var noen uheldige turister med magetrøbbel samt mugne turister som syntes det var tungvindt (!) at man ikke fikk kjøpt alkohol overalt.

"Lokalbefolkninga" var bare hyggelige, men forbered deg på massiv pruting og aktiv oppmerksomhet fra en del lokale helter om du er kvinne.

Jeg bruker en del anførselstegn nå fordi Sharm El Sheikh i stor grad er et område bygd rundt turisme og er ikke representativt for Egypt generelt.

Summa summarum hadde jeg ikke hatt noen motforestillinger mot å dra tilbake, men hadde nok da valgt et annet sted i landet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/367743-egypt/#findComment-3204717
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...