Gå til innhold

Ordet GRÅTE blir brukt på alle kanter nå

Anbefalte innlegg

Gjest Vi har flere ord for det å være trist

Syntes rett og slett det blir litt misbrukt for tiden.

Jeg er klar over at folk er lei seg, men det blir så falskt når folk sier de gråter hele tiden for det tviler jeg på at folk gjør!

Kan ikke folk bare si de er triste, deprimert, rørte, lei seg, har det vondt osv istedenfor at man må si at man gråter for alle og alt, hver dag, hver time, hver morgen, hver nyhetssending osv.

Fortsetter under...

Du vet jo ikke hva folk gjør da....

Jeg har grått ca. 3 ganger siden fredag. Ikke sånn at jeg har gått og grått i lengre tid, men jeg har tatt til tårene 3 ganger siden fredag.

Om du tror på det eller ikke er totalt uviktig for meg da. :-)

Gjest sangsol

Tror du?

Jeg tror folk bruker ordet gråte når de gråter. Ikke når de er trist eller lei.

Jeg har vært trist og nedfor - særlig i helga. Noen tårer har nok trilt, men jeg har ikke grått (- sånn som medfører tett nese etc).

Gjest sangsol

Du vet jo ikke hva folk gjør da....

Jeg har grått ca. 3 ganger siden fredag. Ikke sånn at jeg har gått og grått i lengre tid, men jeg har tatt til tårene 3 ganger siden fredag.

Om du tror på det eller ikke er totalt uviktig for meg da. :-)

Jeg har kjent noen tårer noen ganger- men jeg har ikke direkte grått. Derimot har jeg helt klart vært på gråten flere gang.

Tror du?

Jeg tror folk bruker ordet gråte når de gråter. Ikke når de er trist eller lei.

Jeg har vært trist og nedfor - særlig i helga. Noen tårer har nok trilt, men jeg har ikke grått (- sånn som medfører tett nese etc).

Ja, tenk det tror jeg! Det skrives innlegg på innlegg her om folk som gråter for barna, for de døde, for alt mulig.

Og jeg tror bare ikke at folk gjør det, syntes det blir falskt.

Jeg tror absolutt at folk er lei seg, og berørt av det som har skjedd, men ikke at folk gråter konstant ved hver nyhetssending, hver gang de tenker på de døde, på barna osv i en hel uke.

nitty-gritty

Ja, tenk det tror jeg! Det skrives innlegg på innlegg her om folk som gråter for barna, for de døde, for alt mulig.

Jeg tror absolutt at folk er lei seg, og berørt av det som har skjedd, men ikke at folk gråter konstant ved hver nyhetssending, hver gang de tenker på de døde, på barna osv i en hel uke.

Må man gråte hele tiden for å si at man gråter over noe? I så fall har jeg vel aldri grått over noe, for det er ingenting jeg feller tårer for hver gang jeg tenker på det.

Annonse

Jeg har grått hver dag siden fredag. Tårer. Hulking.

Dette er en ekstremsituasjon som veldig mange opplever fysisk i kroppen selv om man ikke kjenner noen av de berørte personlig.

Det er også veldig stor forskjell på hvor fort folk tar til tårene og det kan avhenge av søvn/mat/mensen og mye annet i tillegg også.

Gjest lurer jeg på

Jeg har grått mange ganger disse dagene, men ikke hver eneste gang jeg tenker på det og ser nyhetene. Men ja jeg har grått flere ganger hver dag. Er det vanskelig å tro?

Gjest sangsol

Det er også veldig stor forskjell på hvor fort folk tar til tårene og det kan avhenge av søvn/mat/mensen og mye annet i tillegg også.

Ja, det er stor forskjell på folk. Noen er i utgangspunktet lett-rørt, og jeg vil anta disse lettere gråter også nå.

Jeg har grått mange ganger disse dagene, men ikke hver eneste gang jeg tenker på det og ser nyhetene. Men ja jeg har grått flere ganger hver dag. Er det vanskelig å tro?

Ja, det virker rart på meg.

Gråter du hver gang du ser tragedier i andre land også? Døende barn i Afrika osv?

For hvis man er så lettrørt, så er det naturlig å gråte når man ser slike ting også.

Jeg synes det er underlig at du tror at alle er akkurat som deg.

Annonse

Det samme har jeg tenkt, men jeg begynner å skjønne at det er mange flere enn jeg trodde som faktisk gråter daglig nå. Det er nok bare vi som ikke har så lett for å få fram tårene som ikke helt kan sette oss inn i hvordan de andre har det.

Gjest togli

Det er nok noen som gråter svært mye i disse dager, og det føles nok merkelig for oss som ikke gjør det.. Jovisst har jeg grått jeg også, eller mer der at jeg har kjempet mot tårene - men jeg har ikke mulighet til å gå rundt og tenke på det kontinuerlig. Da ville jeg blitt sprø.. og en dårlig mamma for barna mine..

På seg selv kjenner man ingen andre! Selv om du ikke gråter er det merkelig å beskylde andre for å lyve når de sier de gråter.

Jeg har grått mye. Jeg er ikke bare "lei meg" eller "trist". Og nei, jeg gråter ikke like mye for sultkatastrofer i Afrika, dette føles nærmere, og selv om det er irrasjonelt gråter jeg mer av dette, og det er helt normalt iflg forskning/psykologer.

Ja, det er stor forskjell på folk. Noen er i utgangspunktet lett-rørt, og jeg vil anta disse lettere gråter også nå.

''Noen er i utgangspunktet lett-rørt, og jeg vil anta disse lettere gråter også nå.''

Jeg er definitivt lettrørt. Men jeg har ikke grått spesielt mye siden fredag. Joda, jeg har grått over det som har skjedd. Jeg gråt da jenta fra nabokommunen gikk fra å være savnet til å bli bekreftet omkommet i dag. Jeg gråter når jeg ser ødeleggelsene. Og jeg gråt da Bjørn Eidsvåg innledet konsert forrige lørdag med "Evig hvile". Men det har ikke med å være spesielt lettrørt å gjøre nødvendigvis. Mange som overhodet ikke er lettrørt har grått mye over det som har skjedd. Andre gråter ikke i det hele tatt nå selv om de kan gråte som bare det over en rørende film.

For meg er det noe annet å gråte over ting som rører meg, og det å gråte av sorg eller tristhet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...