Gå til innhold

Kvinner som ikke viser følelser..

Anbefalte innlegg

Jeg har en svigermor som virker veldig "forknytt". Hun viser veldig lite følelser. Hun kan godt le litt av noe, eller snakke om følelser, men hun viser lite ekthet og ektefølhet. Min kjæreste liker henne ikke på grunn av dette, han synes i tillegg at de gangene hun smiler eller ler virker det veldig angstrengt. Og jeg må si meg enig- han virker litt bitter for at hun ikke viser ømhet.

Hun har mange gode sider alikevel, hun er gjestfri, hyggelig og tolerant. Men jeg må selv si at det kan være litt vanskelig å forholde meg til henne noen ganger; jeg begynte å lure da jeg møtte henne en gang og smilte, mens hun så grav alvorlig ut i ansiktet. Jeg har også gjentatte ganger observert at hun stirrer på meg med sitt alvorlige ansikt, det lyser nesten ut et slags hat- jeg vet at det sannsynligvis ikke er sant- i alle fall ikke ut fra hva hun sier. Men etter ansiktet å dømme er hun svært vanskelig å lese.

Jeg prøver å forklare kjæresten min at hun naturligvis har ømhet og kjærlighet for ham, og at hun faktisk HAR følelser, selv om hun ikke viser det gjennom kroppsspråk og ansiktsuttrykk. Men man må lure litt på om hun har det helt bra.

Hun har ellers en ressurssterk, oppegående kvinne som elsker jobben sin og tar den svært alvorlig.

Noen tanker om dette?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/367817-kvinner-som-ikke-viser-f%C3%B8lelser/
Del på andre sider

Fortsetter under...

''Noen tanker om dette?''

Jeg kjente en gang en mann som så så utrolig sint ut, og jeg hadde vanskelig for å forholde meg til ham. Så en dag på en bedriftsfest begynner vi å snakke og det viser seg at mannen er humor og er veldig koselig. Med litt innabords forteller jeg ham selvfølgelig (!) at jeg syntes han så så sint ut, hvor han da sier at han ofte har fått høre dette.

Poenget er; noen har bare slike uttrykk i ansiktet som kanskje ikke stemmer overens med deres væremåte, dette kan de jo ikke noe for. Jeg tror jeg hadde stolt mer på inntrykket jeg fikk av hvordan personen oppførte seg, enn hvordan ansiktet seg ut.

Det kan hende at hun har en strenghet inne i seg som du senser. Det er uansett vanskelig å si hvordan hun har det inni seg når hun viser lite følelser, og det er normalt at man da får ulike fantasier om hva hun mener og tror.

At hun er gjestfri og tolerant i handlingene sine, syns jeg gir et tydelig tegn på at hun vil dere vel.

"Jeg prøver å forklare kjæresten min at hun naturligvis har ømhet og kjærlighet for ham,"

Hvordan kan du vite dette? Du aner ikke noe om hva slags følelser hun har for sønnen. Det er faktisk slett ikke alle mennesker som føler ømhet og kjærlighet for barna sine, sorry.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...