Gå til innhold

Støtter Kristin Halvorsen i dette!

Anbefalte innlegg

Gjest kan være farlig og

Slik er det vel allerede på de fleste avisenes debattfora, at man må registrere seg med mobilnummer eller liknende?

Da vet de som driver nettstedet hvem vi er, men ikke alle leserne.

Greit nok med mobilnr, men med alle kontanttelefonene

og at man låner andres tlf så kan jo det misbrukes og opprettes flere brukere.

Jeg er for at man registrerer seg så alt kan spores tilbake til en person,

men da via sikrere identifikasjonsmetoder, som f.eks. bank-id.

Fortsetter under...

Amen for det!

Jeg var ikke på nettet før jeg når jeg googlet meg selv,

men pga jeg har vært dum og diskutert ting i åpne grupper på facebook eller deltatt i konkurranser, så finner jeg meg selv på google, selv nå rjeg ikke logger på facebook.

Der blir det værende til evig tid til spott og spe.

Tenker litt på galninger og potensielle arbeidsgivere.

Ikke det at jeg ikke står for det jeg sier, men det er ikke alt som bør stå på nettet.

Å være "kjendis" er noe som skal være valgfritt.

kjendiser og politikere har selv valgt å være synlige for samfunnet,

vi som privatpersoner har valgt å være private og må derfor slippe å bli utsatt for slikt.

Jeg har også noe aktivitet på Facebook som jeg angrer på. Men hvis det er synlig i google (når du ikke er logget inn på FB) at du f.eks. har trykket "liker" på noe, så går det an å klikke "unlike" (vet ikke hva det heter på norsk) slik at det blir borte igjen, og det går an å fjerne gruppemedlemsskap og kommentarer du har lagt igjen, så det er mulig å fjerne de tingene som er synlig i google.

Greit nok med mobilnr, men med alle kontanttelefonene

og at man låner andres tlf så kan jo det misbrukes og opprettes flere brukere.

Jeg er for at man registrerer seg så alt kan spores tilbake til en person,

men da via sikrere identifikasjonsmetoder, som f.eks. bank-id.

Tja, jeg ønsker jo ikke at moderatorer av alle mulig slags fora skal kjenne min bank-id heller, da.

Gjest hilsen fra Groruddalen

Hvis alle som støtter dette forslaget umiddelbart endrer nicket sitt her til eget navn og spør og graver om sykdommer og alt annet dette fora blir brukt til så velbekomme.

Jeg klarer fint å opptre saklig og høflig selv om jeg er anonym. Også i innvandringsdebatter. Og jeg er blandt de som ønsker kraftige innstramminger.

Hvis alle som støtter dette forslaget umiddelbart endrer nicket sitt her til eget navn og spør og graver om sykdommer og alt annet dette fora blir brukt til så velbekomme.

Jeg klarer fint å opptre saklig og høflig selv om jeg er anonym. Også i innvandringsdebatter. Og jeg er blandt de som ønsker kraftige innstramminger.

De fleste som deltar i nettdebatter klarer å opptre saklig og høflig, også de som er anonyme. Bråkmakerne får man heller prøve å få bukt med på andre måter.

Annonse

Hvis man må skrive under fullt navn i alle nettdebatter, så kommer jeg til å slutte å skrive på nett. Ikke fordi jeg ikke står for det jeg sier, men fordi jeg ikke ønsker at alle og enhver (f.eks. en potensiell ny arbeidsgiver, eller en galning som stalker meg) skal kunne google seg fram til alle mine meninger om ditt og datt.

Dette er viktige poenger- Tror ikke Kristin Halvorsen kan ha tenkt nok gjennom sittt forslag.

Gjest Jacoba

Hvis man må skrive under fullt navn i alle nettdebatter, så kommer jeg til å slutte å skrive på nett. Ikke fordi jeg ikke står for det jeg sier, men fordi jeg ikke ønsker at alle og enhver (f.eks. en potensiell ny arbeidsgiver, eller en galning som stalker meg) skal kunne google seg fram til alle mine meninger om ditt og datt.

Amen.

Det må for det første være opp til det enkelte nettsted.

For det andre tenker jeg med skrekk på om særlig barn og ungdom, skal være gjenkjennbare hvor de enn ferdes på nettet.

Problemene et avannonymisert internett vil medføre er langt større enn de eventuelle overvåkningsmessige fordelene.

Dessuten er annonyme diskusjonsfora ikke bare dumt. Men kan få fram meninger og finne ut hva som rører seg rundt omkring på en annen måte enn om folk hele tiden må være PK i forhold til PK-mobben, (potensielle) arbeidsgivere, tjukke slekta og venner.

mvh

Gjest skjdflksjslkjdf

Hvorfor er du imot anonymitet når du selv er anonym?

Alle har rett til anonymitet:

http://mariasmetode.wordpress.com/2011/07/30/retten-til-anonymitet/

Problem med stygg skriving under anonymitet kan løses ved andre metoder enn å fjerne anonymitet.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...