Gå til innhold

Utrolig bra av Shabana Rehman!!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest togli

Synes du?

Jeg synes forsåvidt budskapet hennes er ok, men hun skriver jaggu meg platt, fullt av klisjeer - og så er hun generelt svært umorsom.

Ja, jeg likte denne veldig godt! Synes hun evner å se perspektivet, samt at det er fint at det kommer fra en som selv har muslimsk opprinnelse.

Annonse

Gjest togli

Jeg synes perspektivene kan bli litt søkte, men det er sikkert jeg som ikke skjønner godt nok.

Jeg synes den er bra fordi den gir oss muligheter til å reflektere over hvordan vi tenker (og fordeler skyld) når vi blir utsatt for terrorisme. Vi skylder f.eks. på muslimer generelt dersom en muslimsk-fundamentalistisk gruppe går til angrep. Hvis kristenfundamentalister og/eller høyreekstreme angriper vil vi for all del ikke assosieres med dem (selvsagt). Bare et av poengene hun tar opp..

Jeg synes den er bra fordi den gir oss muligheter til å reflektere over hvordan vi tenker (og fordeler skyld) når vi blir utsatt for terrorisme. Vi skylder f.eks. på muslimer generelt dersom en muslimsk-fundamentalistisk gruppe går til angrep. Hvis kristenfundamentalister og/eller høyreekstreme angriper vil vi for all del ikke assosieres med dem (selvsagt). Bare et av poengene hun tar opp..

Hun sier vel egentlig ikke noe mer/annet enn det mange andre har sagt før henne? Ser ikke noe nytt, for og si det sånn:-)

Hun sier vel egentlig ikke noe mer/annet enn det mange andre har sagt før henne? Ser ikke noe nytt, for og si det sånn:-)

''Ser ikke noe nytt, for og si det sånn:-)''

Men det har jo ikke vært så mye nytt hos andre skribenter siste uken,- det er rimelig ensartet det meste...?

''Ser ikke noe nytt, for og si det sånn:-)''

Men det har jo ikke vært så mye nytt hos andre skribenter siste uken,- det er rimelig ensartet det meste...?

Det er vel ikke mer ensartet enn man kan forvente i en slik situasjon, kanskje. Nyansene og debattene kommer vel etter hvert.

Annonse

Gjest togli

Mulig du har rett, togli:-) Det blir bare så mange meninger og ord om dagen, at man til slutt føler seg litt "mettet" på et vis.

Ja, skjønner det....... Den traff meg nok litt fordi jeg har grubla endel på dette den siste uka - og diskutert det mye med min fjorten år gamle datter...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...