Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har tidligere laget innleggene med overskriften "slanking og blodig diare" og "nutrilett og karbokur". og nå er jeg kjempeforvirret!

For på første innlegget fikk jeg tilbakemeldinger om at jeg driver rovdrift på kroppen min osv. på andre innlegget fikk jeg beskjed om at jeg må mye lenger ned i inntak av karbohydrater...

Noen som har en enkel og grei "oppskrift" på hva og hvor mye en bør spise iløpet av en dag?

Jeg spiser nå:

Frokost: 1 post nutrilett + vann

Lunsj: 1 pose nutrilett + vann

Middag: 1 pose slankesuppe + vann

Kvelds: Rå grønnsaker, ev slankesuppe + vann.

Dersom dette kostholdet gir meg alt for mye karbohydrater, hva bør jeg da kutte ut, og hva bør jeg spise??

Noen som har tips?

Må også legge til at jeg i en lenger periode har brukt avføringspiller, i redsel for å legge på meg. Prøver nå å slutte med disse, og spiser derfor mest mulig flytende kost.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/367885-haster-kan-du-hjelpe/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oppsøk lege og evt en ernæringsfysiolog i stedet for å shoppe på nett etter slankemetoder og / eller kostholdsveiledning.

Du er ute å kjøre, og du veit det innerst inne.

Jeg har prøvd både lege og ernæringsfysiolog. Legen mener det bare er å la seg operere. Ernæringsfysiologen gav meg et A4 ark, med en meny tilpasset en voksen mann, hun hadde ikke flere "kopier" ang meny for kvinner.

Så jeg har prøvd, men når ikke særlig frem.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/367885-haster-kan-du-hjelpe/#findComment-3205939
Del på andre sider

Har du gått på f.eks. Grete Roede før? Hvis ikke, så kan det være en grei måte å starte for å få et mer avklaret til hva som er et normalt kosthold.

For å vite hva du skal legge vekt på av det som skrives om vektreduksjonsmetoder, så trenger du nesten først å ta stilling til om du primært vil fokusere på et kalorifattig kosthold eller et lavkarbokosthold. De fleste av de som jobber med vektreduksjon vil si at det neppe er viktig hvilket av de to alternativene du velger, bare du gjør et valg og gjennomfører det. Om du skulle velge lavkarbo, så finnes det ulike grader av dette - men når det kommer til stykket så vil du ikke få en markert vektnedgang uten å være opptatt av hvor mye du får i deg totalt sett av energi. Så valget mellom lavkarbo og lavkalori bør mest handle om hva du trives med. Noen liker et tradisjonelt Grete Roede-kosthold, mens andre trives bedre med lavkarbo.

Når man strever såpass mye med vekt- og spiseproblematikk som du gjør, så er jeg overbevist om at du trenger en veileder i forhold til vektreduksjonen. Hvis du verken har nytte av fastlegen eller ernæringsfysiologen, så synes jeg du skal vurdere Grete Roede inntil videre. I tillegg synes jeg du skal be fastlegen din henvise deg til spesialisthelsetjenestens opplegg for sykelig overvekt (har sett at du fikk det rådet i går også fra "baremei" (tror det er det hun kaller seg), i tillegg til flere andre gode råd) . Det skal finnes flere tilbud i spesialisthelsetjenesten enn slankeoperasjon, - og jeg støtter deg i å forsøke andre metoder enn operasjon.

Lykke til :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/367885-haster-kan-du-hjelpe/#findComment-3205947
Del på andre sider

Gjest beathes

Jeg har prøvd både lege og ernæringsfysiolog. Legen mener det bare er å la seg operere. Ernæringsfysiologen gav meg et A4 ark, med en meny tilpasset en voksen mann, hun hadde ikke flere "kopier" ang meny for kvinner.

Så jeg har prøvd, men når ikke særlig frem.

''hun hadde ikke flere "kopier" ang meny for kvinner. Så jeg har prøvd, men når ikke særlig frem.''

Hvorfor ikke be henne sende deg en kopi av meny for kvinner? Det er vel ikke slik at om hun ikke hadde flere, så vil hun være tom for alltid.

Eller ønsker jeg ikke på noen måte å bidra til noe i forbindelse med den veien du har lagt ut på. Jeg håper du får nødvendig hjelp.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/367885-haster-kan-du-hjelpe/#findComment-3205952
Del på andre sider

"på andre innlegget fikk jeg beskjed om at jeg må mye lenger ned i inntak av karbohydrater..." Ja. om du velger en lavkarbo kur må du det. Om du ønsker lavkalori er det noe helt annet. Sett deg inn i hva disse to livsstilene dreier seg om, du finner mye flott lesestoff på nett. Om du tar en hjemmesnekret variant vil det bare føre til at du snubler rundt i blinde, sprekker og ender trolig opp med enda mer vekt. Brukt tid, dersom din lege ikke er så behjelpelig så undersøk selv. Meld deg på Roede kurs dersom du føler lavkalori er tingen for deg, eller undersøk mer ang lavkarbo om du er nyskjerrig på det. Finn noe du kan trives med i det lange løp og tenk langsiktig her.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/367885-haster-kan-du-hjelpe/#findComment-3205960
Del på andre sider

Annonse

Har du tenkt på Eurodiett? Denne dietten må foreskrives av lege og jeg tror du er midt i blinken. Da får du kjøpt ferdige måltider, supper, desserter og diverse som du får hjem på døra til å putte i fryseren. Det koster ikke stort mer enn tilsvarende måltider til vanlig visstnok.

Se på lavkarbo.no - der er det flere som går på Eurodiett.

Jeg tror forøvrig at du vil gå fint ned i vekt på 50 g karbohydrater i døgnet siden du er såpass overvektig, men de skal ikke komme av nutrilett-dingser! Men av skikkelig mat. Grønnsaker som vokser over bakken, fisk, kjøtt, fugl, egg, nøtter, smør og noe av andre fete melkeprodukter. Dette finner du også masse info om på lavkarbo.no :o) Lykke til.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/367885-haster-kan-du-hjelpe/#findComment-3205962
Del på andre sider

Har du tenkt på Eurodiett? Denne dietten må foreskrives av lege og jeg tror du er midt i blinken. Da får du kjøpt ferdige måltider, supper, desserter og diverse som du får hjem på døra til å putte i fryseren. Det koster ikke stort mer enn tilsvarende måltider til vanlig visstnok.

Se på lavkarbo.no - der er det flere som går på Eurodiett.

Jeg tror forøvrig at du vil gå fint ned i vekt på 50 g karbohydrater i døgnet siden du er såpass overvektig, men de skal ikke komme av nutrilett-dingser! Men av skikkelig mat. Grønnsaker som vokser over bakken, fisk, kjøtt, fugl, egg, nøtter, smør og noe av andre fete melkeprodukter. Dette finner du også masse info om på lavkarbo.no :o) Lykke til.

Aldri hørt om, takk for tipset!

Er vanskelig å få medmennesker til å forstå at man vil ned i vekt når man er så stor! Skulle jo tro alle skjønte det, men...

Har slanket meg siden jeg var sju år, og vil veldig gjerne finne en metode som jeg kan leve med :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/367885-haster-kan-du-hjelpe/#findComment-3206030
Del på andre sider

''hun hadde ikke flere "kopier" ang meny for kvinner. Så jeg har prøvd, men når ikke særlig frem.''

Hvorfor ikke be henne sende deg en kopi av meny for kvinner? Det er vel ikke slik at om hun ikke hadde flere, så vil hun være tom for alltid.

Eller ønsker jeg ikke på noen måte å bidra til noe i forbindelse med den veien du har lagt ut på. Jeg håper du får nødvendig hjelp.

Hun jeg var til mente det bare var idioti å skulle følge en kostholdsplan, spis det du vil i normale mengder var svaret jeg fikk. Jeg spurde om det var mulig å få tilsendt en plan som var beregnet på kvinner, fikk til svar at jeg bare skulle spise det jeg følte var "normalt". så jeg har dessverre ikke noe utganspunkt for hva som er normalt. Da mener jeg et normalt kosthold for en kvinne på min alder.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/367885-haster-kan-du-hjelpe/#findComment-3206031
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...