Gå til innhold

Spørre først

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 49
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• trollemor;o)

8

• morsan

4

• Mrs D

4

• Mandolaika

4

Mest aktive i denne tråden

Annonse

Er ikke "OK?" et spørsmål? Du kan jo bare svare "Beklager, det passer dårlig i dag." Evt. foreslå et annet tidspunkt.

Det er bare gamlinger som jeg selv, som skriver omstendelige setninger i tekstmeldinger.

Med den rettskrivningen dere tydeligvis har i familien, er det antakelig helt naturlig å stille spørsmålet slik hun gjør.

Er ikke "OK?" et spørsmål? Du kan jo bare svare "Beklager, det passer dårlig i dag." Evt. foreslå et annet tidspunkt.

Det er bare gamlinger som jeg selv, som skriver omstendelige setninger i tekstmeldinger.

Med den rettskrivningen dere tydeligvis har i familien, er det antakelig helt naturlig å stille spørsmålet slik hun gjør.

(LOL)

LOL

''Det er bare gamlinger som jeg selv, som skriver omstendelige setninger i tekstmeldinger.''

Jeg har ikke fylt 40, men skriver også omstendelige setninger i sms-er, bortsett fra at jeg kan driste meg til å skrive ordet sms istedenfor ordet tekstmelding.

Dobbelt-LOL.

Gjest Du er det

Du er ikke sær. Men hun har kanskje vokst opp med andre vaner enn du gjør. Dersom du svarer "dessverre det passer ikke i dag" noen ganger først, så skjønner hun kanskje at hun må avtale mer ordentlig først.

Herlighet! Da kan man like godt si at man er asosial og ikke liker å få besøk, så sllipper man jo hele greia. Ikke rart folk blir mer og mer ensom her i landet når det er slik det er.

Skulle hun skrevet en skriftlig anmodning om audiens ei uke i forveien?

Gudbedre, hva folk orker å henge seg opp i.

Hvorfor tillegger du henne meninger hun ikke har? Det hun skriver er bare at det burde vært formulert som et spørsmål om det passer. Jeg er enig med henne i at svigerinnens formulering ikke akkurat var å spørre om det passer.

Det er noe helt annet enn å "be om audiens en uke i forveien".

Annonse

Gjest vil ha mer besøk

Jeg ville heller skrevet

Er det greit vi kommer innom kl 15?

Ikke Vi kommer kl 15, ok?

Da høres det ut som de inviterer seg selv...

Og da må du liksom si eh nei vi har andre planer...

Men greit at de sier fra sånn da.

Jeg savner litt tiden før mobilene kom,

når folk bare kom på besøk når det passet seg, uten å gi noen beskjed...

men de var alltid like velkomne.

Mor hadde alltid kaker og kjeks i skapene i tilfelle uventet besøk,

og ingenting var mer koselig enn noen som kom uanmeldt.

Hvis det ikke passet, så var det bare å si fra i døren.

Hei, jeg var egentlig på vei ut jeg..... Vi får heller ta det igjen.

LOL

''Det er bare gamlinger som jeg selv, som skriver omstendelige setninger i tekstmeldinger.''

Jeg har ikke fylt 40, men skriver også omstendelige setninger i sms-er, bortsett fra at jeg kan driste meg til å skrive ordet sms istedenfor ordet tekstmelding.

Dobbelt-LOL.

''bortsett fra at jeg kan driste meg til å skrive ordet sms istedenfor ordet tekstmelding.''

Nå er vel sms ganske forankret i dagligspråket vårt, like mye som tekstmelding? Så det er vel i grunnen greit om man bruker det?

''bortsett fra at jeg kan driste meg til å skrive ordet sms istedenfor ordet tekstmelding.''

Nå er vel sms ganske forankret i dagligspråket vårt, like mye som tekstmelding? Så det er vel i grunnen greit om man bruker det?

''Nå er vel sms ganske forankret i dagligspråket vårt, like mye som tekstmelding? Så det er vel i grunnen greit om man bruker det?''

Jaaaa, DET synes det er heeeelt greit, bare tullet litt jeg. Men jeg drar ikke sammen setninger og sånn, liker å skrive fullstendige setninger.

''Nå er vel sms ganske forankret i dagligspråket vårt, like mye som tekstmelding? Så det er vel i grunnen greit om man bruker det?''

Jaaaa, DET synes det er heeeelt greit, bare tullet litt jeg. Men jeg drar ikke sammen setninger og sånn, liker å skrive fullstendige setninger.

Det er jeg enig i .. jeg skriver ikke "d r helt i orden" eller "kommer m 1g". Får helt spader av sms-språk. Man får da i det minste utnytte de 160 tegnene man har til rådighet. :D

Det er jeg enig i .. jeg skriver ikke "d r helt i orden" eller "kommer m 1g". Får helt spader av sms-språk. Man får da i det minste utnytte de 160 tegnene man har til rådighet. :D

Jeg får også helt spader av sånt, synes det er tungt å lese. Prøver å få min sønn som blir tenåring neste år, til å skrive fullstendig sånn som meg, men må vel bare la han holde på.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...