Gå til innhold

gjester på overnatting

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Shira :o)

Vi har 2 gjesterom så jeg organiserer ikke så mye. Sjekker at gjestebadet er OK (jeg bruker det som vaskerom så det kan være litt kaos der, he he), legger på senger.

Så lager vi mat vi har lyst på, bare litt mer. Gjerne noe som er enkelt å lage mer av, grillmat, lasagne.

Taco er supert, for da kan mange hjelpe til, både store og små. :o)

Noen går seg en tur, vi kan reise til sentrum, men jeg organiserer ikke noe, tar det som det kommer. Jeg har ikke familie her jeg bor, så vi får endel familiebesøk som blir over flere dager.

Gjest familiebesøk

[quote name=Shira :o)' timestamp='1312195319' post='4623051]

Vi har 2 gjesterom så jeg organiserer ikke så mye. Sjekker at gjestebadet er OK (jeg bruker det som vaskerom så det kan være litt kaos der, he he), legger på senger.

Så lager vi mat vi har lyst på, bare litt mer. Gjerne noe som er enkelt å lage mer av, grillmat, lasagne.

Taco er supert, for da kan mange hjelpe til, både store og små. :o)

Noen går seg en tur, vi kan reise til sentrum, men jeg organiserer ikke noe, tar det som det kommer. Jeg har ikke familie her jeg bor, så vi får endel familiebesøk som blir over flere dager.

Her må bad deles, og vi har ikke eget gjesterom. Ellers var det fint å få noen middagstips. :)

Det er stort sett bare svigermor som kommer på overnattingsbesøk hos oss over flere dager. Hun passer seg stort sett selv :-)

Rydder litt ekstra og vasker badet hun bruker (sammen med jentene). Hun ligger på minstejenta sitt rom, hun har dobbel sovesofa der.

Svigermor kommer som regel på besøk når vi jobber, og da er det veldig greit for ungene når de kommer fra skolen, at det er noen hjemme.

Hun kommer faktisk i morgen - så da blir det et ekstra lite sjog hjemme i huset i kveld :-)

Annonse

Her må bad deles, og vi har ikke eget gjesterom. Ellers var det fint å få noen middagstips. :)

Før hadde vi mindre plass, da la vi folk rett og slett der det var plass. Rommet til guttungen ble fylt opp, guttungen lå på gulvet hos oss.

En sommer det var OK vær så satte vi opp telt i hagen som barna sov i, de hadde det knall, vi fikk litt bedre sengeplass inne den natta. ;o)

Da hadde vi bare ett bad, så da måtte bare alle ta hensyn, det er egentlig ganske selvsagt. Om noen ikke klarte det, så sa jeg bare pent og rolig i fra at vi må bare dele når vi er så mange. :o) Ba dem ta håndklærene sine inn på rommet, slik at de hadde kontroll på dem selv og ikke fylte opp badet.

Nå om sommeren er grilling supert, handle inn ferdige ting, rett på grillen, stor boks potetsalat, en bolle med salat.

Har det vært veldige spesielle matønsker har jeg bedt dem om å handle inn.

Selv om det er gjester kan de godt hjelpe til, hakke salat f.eks.

Hjemmelaget pizza er også safe. Er det barn der så kan de få bestemme fyll på den ene, legge på selv.

I dag er det sol her, så hadde jeg hatt besøk hadde jeg serevert reker rett og slett, spist ute. (vi gjorde det på lørdag, herlig og sosialt)

Det er stort sett bare svigermor som kommer på overnattingsbesøk hos oss over flere dager. Hun passer seg stort sett selv :-)

Rydder litt ekstra og vasker badet hun bruker (sammen med jentene). Hun ligger på minstejenta sitt rom, hun har dobbel sovesofa der.

Svigermor kommer som regel på besøk når vi jobber, og da er det veldig greit for ungene når de kommer fra skolen, at det er noen hjemme.

Hun kommer faktisk i morgen - så da blir det et ekstra lite sjog hjemme i huset i kveld :-)

Har du rydda kottet ennå? ;)

Gjest Elextra

''et ekstra lite sjog ''

Hva er det?

Shiner kåken og rer opp på gjesterommet, badet oppe kan de bruke i fred.

Jeg liker at gjestene mine går og finner seg det de vil ha i kjøleskapet, at de tar i et tak der det trengs, og at de generelt føler seg som hjemme.

Kom til å tenke på noe - i forbindelse med bryllupet til broren min tidligere i sommer, var familie fra utlandet plassert hos oss, hos Fatter og naboen hans (som også kjenner den aktuelle familien). Den ene gjesten hadde da startet opp prosjekt Fikse Oppkjørselen til naboen - han vippa opp x antall hundre heller, la ned sand og la dem ned igjen. Enkelte må bare finne på noe når de kjeder seg, og han syntes det var så mye ugress mellom hellene. Nå har naboen nylagt oppkjørsel. Hun var svært fornøyd :)

Har du rydda kottet ennå? ;)

Øh....

Rydda kottet? Har jeg lovet det...? Mimre mimre, husker vel at jeg i et svakt øyeblikk snakket om at jeg kunne gjøre det i sommer....

Men wushj - så var ferien over :-(

Men det vi SKAL gjøre i dag, det er å lempe ut den rosa høye senga og den rosa kommoden til minstemor - ut på verandaen - ta bilde av dem og legge det ut på finn.no.

Så må vi få tømt rommet hennes for rask før svigermor kommer i morgen. Svigermor sover nemlig på minstemors rom, og der er det nærmest ufremkommelig nå.

Minstemor har nektet plent å ligge i senga si det siste halve året - hun vil bare ligge på sovesofaen (som egentlig er gjesteseng). Så da hiver vi ut senga.

*ror meg langt ut på fjorden*

Øh....

Rydda kottet? Har jeg lovet det...? Mimre mimre, husker vel at jeg i et svakt øyeblikk snakket om at jeg kunne gjøre det i sommer....

Men wushj - så var ferien over :-(

Men det vi SKAL gjøre i dag, det er å lempe ut den rosa høye senga og den rosa kommoden til minstemor - ut på verandaen - ta bilde av dem og legge det ut på finn.no.

Så må vi få tømt rommet hennes for rask før svigermor kommer i morgen. Svigermor sover nemlig på minstemors rom, og der er det nærmest ufremkommelig nå.

Minstemor har nektet plent å ligge i senga si det siste halve året - hun vil bare ligge på sovesofaen (som egentlig er gjesteseng). Så da hiver vi ut senga.

*ror meg langt ut på fjorden*

Jeg tror jeg må legge noen dager til sørlandet snart. Jeg holder oppsyn med dine ryddeprosjekter, og så tar du meg med til paradiset ditt etterpå. :)

Annonse

''et ekstra lite sjog ''

Hva er det?

Et sjog - er et rydderaid. Mamma sier i alle fall det - "Nå må jeg ta et sjog i stua" - eller bruke det som verb: "Jeg får sjoge litt på kjøkkenet før jeg skal ut"

Har vel aldri skrevet det før, så det er muligens et meget internt ord. Tror forresten ikke vi bruker det som verb, bare substantiv.

Jeg tror jeg må legge noen dager til sørlandet snart. Jeg holder oppsyn med dine ryddeprosjekter, og så tar du meg med til paradiset ditt etterpå. :)

Det hadde vært utrolig koselig :-)

Akkurat lørdag 20. august er jeg veldig opptatt (den dobbeltbookingen til 40 års dag vet du) - men ellers er vi stort sett hjemme.

Og så kan du jo hjelpe meg med å komme i gang med ryddingen..... Nei, skrekk og gru - det hadde jeg aldri turd!

Shiner kåken og rer opp på gjesterommet, badet oppe kan de bruke i fred.

Jeg liker at gjestene mine går og finner seg det de vil ha i kjøleskapet, at de tar i et tak der det trengs, og at de generelt føler seg som hjemme.

Kom til å tenke på noe - i forbindelse med bryllupet til broren min tidligere i sommer, var familie fra utlandet plassert hos oss, hos Fatter og naboen hans (som også kjenner den aktuelle familien). Den ene gjesten hadde da startet opp prosjekt Fikse Oppkjørselen til naboen - han vippa opp x antall hundre heller, la ned sand og la dem ned igjen. Enkelte må bare finne på noe når de kjeder seg, og han syntes det var så mye ugress mellom hellene. Nå har naboen nylagt oppkjørsel. Hun var svært fornøyd :)

''Den ene gjesten hadde da startet opp prosjekt Fikse Oppkjørselen til naboen ''

Er det mulig å få be denne gjesten på besøk? *kikker ut*

Gjest Elextra

Et sjog - er et rydderaid. Mamma sier i alle fall det - "Nå må jeg ta et sjog i stua" - eller bruke det som verb: "Jeg får sjoge litt på kjøkkenet før jeg skal ut"

Har vel aldri skrevet det før, så det er muligens et meget internt ord. Tror forresten ikke vi bruker det som verb, bare substantiv.

Vet at mange i Lom bruker "sjoge" om å snø, det er det nærmeste jeg har hørt før! ;)

[quote name=Shira :o)' timestamp='1312197277' post='4623069]

''Den ene gjesten hadde da startet opp prosjekt Fikse Oppkjørselen til naboen ''

Er det mulig å få be denne gjesten på besøk? *kikker ut*

Han bor på andre sida av nordsjøen ;)

Men jeg har sagt at han er hjertelig velkommen hit også, og gitt Fatter beskjed om at ved neste familiebegivenhet er det JEG som skal huse vedkommende. Har noen hageprosjekter jeg gjerne skulle ha gjort...

;)

Gjest Tatjana

Spørs på hva du mener med organisering. Jeg legger på rent sengetøy i gjesteleiligheten og vasker litt der hvis det trengs. Så rydder jeg inne hos oss. Ellers kommer jo alt an på hvem som kommer og hvor lenge de skal være. Noen får full service, andre hjelper til.

Foreldrene mine vil gjerne ha noe å gjøre når de er her, så faren min tar et tak ute der det trengs og moren min vil gjerne rydde og vaske. Hun er ikke glad i å lage mat da, så det slipper hun selvfølgelig.

Jeg liker godt at nære venner kan finne seg en kopp kaffe selv, eller ta seg en brødskive hvis de har lyst til. Men jeg har også hatt besøk av en som ikke engang hengte opp håndklærne selv etter å ha dusjet...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...