Gå til innhold

gjester på overnatting

Anbefalte innlegg

Gjest trenger space

Vi har ikke noe eget gjesterom, og har trang nok leilighet som det er, så vi har så og si aldri overnattingsgjester. Unntaket er at barna av og til kan ha en venn/inne på besøk, da sover den av dem som ikke har gjest, inne på foreldresoverommet.

Er det krise, får en voksen selvfølgelig unntaksvis overnatte, men da blir det i så fall på sofaen i stuen, og ikke mer enn en natt. Sånn sett er jeg nok lite sosial av meg.

Heldigvis bor både familie og venner såpass nær oss at det egentlig ikke er noen aktuell problemstilling.

Fortsetter under...

Onsdag1365380628

Det kommer an på hvilke gjester jeg har. Oftest er det voksne barn med familie. De får rene senger og ryddig gjesterom. Noe stort mer til service får de ikke. Jeg ser helst at de er mest mulig hjemmevante, mat og kaffe vet dem å ordne seg selv og middagen ordner vi oftest i fellesskap.

Mer sjeldne gjester får "full" oppvartning. Og her blir gjerne huset ekstra ryddet og vasket på forhånd.

Oppblåsbar madrass på gulvet i stua og hvis minstemann ikke hjemme så er kan senga hans lånes ut. Sofaen er heller ikke så verst å overnatte på.

Så får folk ordne seg sjøl med frokost og vi blir enige om middag eller går som regel ut og får oss en matbit eller kjøper take away.

Gjest sangsol

Vi ordner med ekstra soveplass "hvor som helst" til yngre gjester. Er det eldre mennesker som kommer, så får de vår dobbelseng og soverom- mens vi flytter på madrass "hvor som helst".

Jeg elsker besøk, og har tendenser til å ville varte opp. Likevel er familien såpass kjent (naturlig nok) at de også henter seg mat etc selv.

Forut besøk er det shining av leiligheta.

Mrs. Wallace

Shiner kåken og rer opp på gjesterommet, badet oppe kan de bruke i fred.

Jeg liker at gjestene mine går og finner seg det de vil ha i kjøleskapet, at de tar i et tak der det trengs, og at de generelt føler seg som hjemme.

Kom til å tenke på noe - i forbindelse med bryllupet til broren min tidligere i sommer, var familie fra utlandet plassert hos oss, hos Fatter og naboen hans (som også kjenner den aktuelle familien). Den ene gjesten hadde da startet opp prosjekt Fikse Oppkjørselen til naboen - han vippa opp x antall hundre heller, la ned sand og la dem ned igjen. Enkelte må bare finne på noe når de kjeder seg, og han syntes det var så mye ugress mellom hellene. Nå har naboen nylagt oppkjørsel. Hun var svært fornøyd :)

Hvis denne gjesten skulle ha behov for innlosjering en annen gang, melder jeg meg frivillig. Vi er veldig gjestfrie og hyggelige, og har litt skeive heller i inngangspartiet. ;)

Annonse

Gjest Shira :o)

Han bor på andre sida av nordsjøen ;)

Men jeg har sagt at han er hjertelig velkommen hit også, og gitt Fatter beskjed om at ved neste familiebegivenhet er det JEG som skal huse vedkommende. Har noen hageprosjekter jeg gjerne skulle ha gjort...

;)

Om gjesten ønsker å se litt mer av Norge, så kan jeg gladelig ta i mot han i min del av landet!

[quote name=Shira :o)' timestamp='1312233995' post='4623328]

Om gjesten ønsker å se litt mer av Norge, så kan jeg gladelig ta i mot han i min del av landet!

Det skal jeg nevne for ham. Han er veldig glad i Norge, og påstår hver gang jeg treffer ham at dersom det ikke hadde vært for ham, så hadde ikke jeg blitt født, siden han tok med Fatter på skiferie til Norge en gang for omtrent hundre år sida ;)

Jeg tror jeg må legge noen dager til sørlandet snart. Jeg holder oppsyn med dine ryddeprosjekter, og så tar du meg med til paradiset ditt etterpå. :)

Må bare fortelle at prosjekt "Rydde rommet til minstejenta" gikk over all forventninge i går! Det ble så flott! Fikk demontert senga og satt den ut på verandaen, satt ut kommoden + en haug med leker som hun ikke skal ha der lenger, fikk vasket golv og vegger og flyttet rundt på sovesofaen og ryddet og tørket støv av bokhylle og skrivebord så prinsessen var storfornøyd da hun la seg i går kveld :-)

Utrolig deilig følelse :-))))

Så nå kan svigermor bare komme.....

Må bare fortelle at prosjekt "Rydde rommet til minstejenta" gikk over all forventninge i går! Det ble så flott! Fikk demontert senga og satt den ut på verandaen, satt ut kommoden + en haug med leker som hun ikke skal ha der lenger, fikk vasket golv og vegger og flyttet rundt på sovesofaen og ryddet og tørket støv av bokhylle og skrivebord så prinsessen var storfornøyd da hun la seg i går kveld :-)

Utrolig deilig følelse :-))))

Så nå kan svigermor bare komme.....

Så bra :))

Det skal jeg nevne for ham. Han er veldig glad i Norge, og påstår hver gang jeg treffer ham at dersom det ikke hadde vært for ham, så hadde ikke jeg blitt født, siden han tok med Fatter på skiferie til Norge en gang for omtrent hundre år sida ;)

Du må bli med! Så drikker vi rødvin mens det shines opp ute! Akkurat det er jeg veldig god på skjønner du. ;o)

Annonse

Vi kan jo tilby ham en rundreise i norge - med gratis overnatting hos enkelte DOL'ere :-)

''Vi kan jo tilby ham en rundreise i norge - med gratis overnatting hos enkelte DOL'ere :-)

''

God idè, kan bli rene pakketuren. Skal få gratis kost også her, bare jeg slipper ta del i noen uteprosjekt. ;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...