Gå til innhold

Jeg har mistet masse data.....

Anbefalte innlegg

Gjest jeg er lei meg

Er så lei meg. Oppdaget at jeg ved en feiltakelse har slettet 6 måneders filer med private notater/dagbok samt et prosjekt jeg holder på med!! :-0

Jeg la over alle filene mine (trodde jeg) på to minnepinner før jeg dro på ferie, i tilfelle maskinen min ble stjålet ville jeg ikke ha dem liggende der. Mens jeg var på ferie oppdaget jeg at filene fortsatt lå i "Papirkurven" så jeg tømte denne.

Da jeg kom hjem fra ferien (brukte nesten ikke pcn i ferien) så oppdaget jeg at disse mest personlige filene hadde jeg IKKE lagt på minnepinnene slik jeg trodde, der hadde jeg bare lagt bilder pluss endel mer upersonlige filer.

Både det prosjektet jeg hadde begynt på, OG masse dagboksnotater er borte forever!

I lys av den siste tidens nasjonale hendelser er dette likevel en bagatell, jeg er fortsatt glad hver eneste dag fordi jeg & mine lever, og alt annet er uviktig i forhold.

Men fryktelig kjipt for meg er det likevel.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/367963-jeg-har-mistet-masse-data/
Del på andre sider

Fortsetter under...

petter smart

Ikke lagre eller installere noe annet før du har prøvd å redde filene dine.

Prøv et av disse programmene:

http://download.cnet.com/1770-20_4-0.html?query=undelete&platformSelect=Windows&tag=srch&searchtype=downloads&filterName=platform%3DWindows&filter=platform%3DWindows

Bilder vil kanskje være vanskelige å redde, men dokumenter går som regel bedre (i alle fall kan en redde deler av dem).

Gjest jeg er lei meg

Du kan få en ekspert til å prøve å finne igjen ting, for de er ikke egentlig slettet fra harddisken - de er bare slettet i "registeret" til harddisken. Så de ligger der ennå. Men det koster jo litt, da.

Jeg har hørt om det. Også at det er skrekkelig dyrt. Vet du noe om hva det vil koste?

En ting jeg også lurer på, er hvordan slettede filer egentlig kan ligge der, de må jo ta plass, når det kommer fram at det er masse Kb ledig på maskinen nå (som ikke var ledig før)

Gjest SMIRnøff

Jeg har hørt om det. Også at det er skrekkelig dyrt. Vet du noe om hva det vil koste?

En ting jeg også lurer på, er hvordan slettede filer egentlig kan ligge der, de må jo ta plass, når det kommer fram at det er masse Kb ledig på maskinen nå (som ikke var ledig før)

Prøv programmet til petter smart, du.

Jeg vet ikke hva det koster.

Grunnen til at de de ligger der, er at de bare er slettet i "registeret" til hardisken, som sagt. Så i registeret er det tomt, dermed mer ledig plass.

Men så lenge du ikke har brukt maskinen noe særlig etter slettingen, så burde de fortsatt ligge der (altså ikke være skrevet over).

Gjest jeg er lei meg

Ikke lagre eller installere noe annet før du har prøvd å redde filene dine.

Prøv et av disse programmene:

http://download.cnet.com/1770-20_4-0.html?query=undelete&platformSelect=Windows&tag=srch&searchtype=downloads&filterName=platform%3DWindows&filter=platform%3DWindows

Bilder vil kanskje være vanskelige å redde, men dokumenter går som regel bedre (i alle fall kan en redde deler av dem).

Tusen takk!

Men, det ser ut som disse er primært for Windows?

Jeg glemte å nevne at jeg bruker Mac, og Open Office.org

Annonse

petter smart

Tusen takk!

Men, det ser ut som disse er primært for Windows?

Jeg glemte å nevne at jeg bruker Mac, og Open Office.org

Da blir utvalget mer begrenset, men det fins programmer for mac også

http://download.cnet.com/1770-20_4-0.html?query=undelete&platformSelect=Mac&tag=srch&searchtype=downloads&filterName=platform%3DMac&filter=platform%3DMac

Krysser fingrene for at du får igjen filene dine.

Gjest trådstarter

Gjett hva?!! Jeg fant igjen alle dataene!! De lå på minnepinnen, men det underlige er, at de syns ikke når de ligger på èn type visning, men når jeg trykket på en annen type visning (liste) så vises de. Derfor var det ikke rart at jeg ikke fant dem, de var jo helt usynlige. Først fant jeg dem på søk, da skjønte jeg at de lå et sted på pinnen, men så tok det altså enda en stund før jeg fant ut hvordan jeg kunne se dem.

Men hvorfor i all verden vises mappen bare når jeg trykker på en av fanene for visning, og ikke de andre? Det gjelder flere av mappene, men ikke alle.

megler Smekk

Gjett hva?!! Jeg fant igjen alle dataene!! De lå på minnepinnen, men det underlige er, at de syns ikke når de ligger på èn type visning, men når jeg trykket på en annen type visning (liste) så vises de. Derfor var det ikke rart at jeg ikke fant dem, de var jo helt usynlige. Først fant jeg dem på søk, da skjønte jeg at de lå et sted på pinnen, men så tok det altså enda en stund før jeg fant ut hvordan jeg kunne se dem.

Men hvorfor i all verden vises mappen bare når jeg trykker på en av fanene for visning, og ikke de andre? Det gjelder flere av mappene, men ikke alle.

Har ikke peiling, Mac'er holder jeg meg stort sett unna.

Men ta backup regelmessig i fremtiden. Online backup anbefales.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...