Gå til innhold

Empati

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Jeg har empati nok til ikke å true noen med selvmord.

Skrevet

Når "alle" andre rundt seg blir empatiløse idioter, er det på tide å gå litt i seg selv.

Skrevet

Jeg har empati nok til ikke å true noen med selvmord.

Du skjønner ikke hva empati er. Empati er å kunne skjønne hva andre sliter med.

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Der er vi helt enige, men du virker bare trassig. Det er fryktelig stygt å true med selvmord. Du forsøker å true legen din til sykemelding. Du vil skremme han. Du tror til og med at familien din ville gått til media.

Du har likevel misforstått noe grundig hvis du tror en journalist ville hengt ut en Navansatt og beskyldt henne for årsaken til et selvmord, bare fordi hun gjorde jobben sin.

Hvordan skulle overskriften ha sett ut? - TOK SELVMORD FORDI HUN MÅTTE JOBBE?

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Der er vi helt enige, men du virker bare trassig. Det er fryktelig stygt å true med selvmord. Du forsøker å true legen din til sykemelding. Du vil skremme han. Du tror til og med at familien din ville gått til media.

Du har likevel misforstått noe grundig hvis du tror en journalist ville hengt ut en Navansatt og beskyldt henne for årsaken til et selvmord, bare fordi hun gjorde jobben sin.

Skrevet

Jeg har aldri truet legen min til å skrive sykemelding. Han forstår heldigvis.

Ellers forstår du svært lite. Jeg vil begå selvmord om NAV presser meg til noe jeg ikke vil. Jeg fikk min saksbehandlers ord på at jeg ikke skulle presses til noe.

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Jeg har aldri truet legen min til å skrive sykemelding. Han forstår heldigvis.

Ellers forstår du svært lite. Jeg vil begå selvmord om NAV presser meg til noe jeg ikke vil. Jeg fikk min saksbehandlers ord på at jeg ikke skulle presses til noe.

Ok.

Gjest segunda
Skrevet

Du viser ikke stor empati slik jeg ser det. Jeg tror ikke du forstår ordet.

Det å true rundt seg med selvmord viser mangel på empati.

Skrevet

Du viser ikke stor empati slik jeg ser det. Jeg tror ikke du forstår ordet.

Det å true rundt seg med selvmord viser mangel på empati.

Det er et rop om hjelp.

Gjest borgebog
Skrevet

De fleste forstår at du syns det er kjipt at staten ikke premissløst vil gi deg fri kost og losji. Men man trenger ikke være enig i at disse følelsene er rettmessige for å inneha empati.

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Unnskyld at jeg blander meg inn, men hva er det NAV presser deg til da?

Skrevet

Unnskyld at jeg blander meg inn, men hva er det NAV presser deg til da?

NAV presser meg til å jobbe i en vernet bedrift uten fremtid. De jeg jobber sammen med er ikke hyggelige. Blir deprimert og får tanker om å begå selvmord av å jobbe der.

Skrevet

Hvem føler empati med folk som truer andre med selvmord for å få viljen sin? Jeg tror du trenger et vennlig spark bak og en lang titt i speilet. Og jeg tror du trenger Nav. Du bør endre innstilling til dem og la dem hjelpe deg til et bedre liv.

megler Smekk
Skrevet

NAV presser meg til å jobbe i en vernet bedrift uten fremtid. De jeg jobber sammen med er ikke hyggelige. Blir deprimert og får tanker om å begå selvmord av å jobbe der.

Hva er det du selv ønsker å gjøre da?

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Kan du ikke jobbe et annet sted, da? Det er vel ikke sånn at du _må_ jobbe akkurat der? Har forstått det sånn at innen attføring så er det slik at det er veldig fint å sette i gang med det "klienten" selv ønsker - så fremt det er realistisk, da. Men du vil kanskje ikke noenting, da?

Skrevet

Det er et rop om hjelp.

Og således et frikort for å kunne oppføre seg som en drittsekk mot gud og hvermansen?

Tror det er noe du ikke forstår her. Du burde dessuten ta et hint når så godt som alle er uenige med deg. Det kunne hende det var dine holdninger det var noe galt med.

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Hum. Husker selv jeg sa at alle her på forumet kunne brenne i helvete og greier... er ikke så lenge siden.

Sånn kan det gå.

Skrevet

Det er et rop om hjelp.

''Det er et rop om hjelp.''

Men trenger du å rope så høyt og så mye, da? Du mottar mye hjelp: Inntektssikring fra NAV, tilbud om hjelp til å komme i arbeid fra NAV, en fastlege du sier forstår deg (og som til alt overmål sjukemelder deg fra et lavterskeltilbud fra NAV) og tydeligvis en åpen dør til innleggelse - dette er de hjelpetilbudene du nevner her.

NAV-historien din skurrer veldig. Jeg kunne skrevt en lang begrunnelse om hvorfor, men tar meg ikke bryet da jeg ikke tror det når inn til deg.

Gjest SMIRnøff
Skrevet

''Det er et rop om hjelp.''

Men trenger du å rope så høyt og så mye, da? Du mottar mye hjelp: Inntektssikring fra NAV, tilbud om hjelp til å komme i arbeid fra NAV, en fastlege du sier forstår deg (og som til alt overmål sjukemelder deg fra et lavterskeltilbud fra NAV) og tydeligvis en åpen dør til innleggelse - dette er de hjelpetilbudene du nevner her.

NAV-historien din skurrer veldig. Jeg kunne skrevt en lang begrunnelse om hvorfor, men tar meg ikke bryet da jeg ikke tror det når inn til deg.

''NAV-historien din skurrer veldig. Jeg kunne skrevt en lang begrunnelse om hvorfor, men tar meg ikke bryet da jeg ikke tror det når inn til deg.''

Jeg ble interessert i dette. På hvilken måte kan en NAV-historie skurre? Jeg skjønner ikke helt hva dette innebærer! :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...