Gå til innhold

Skal legge meg inn i morgen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest vil jeg tro....

Det er ikke legene på legevakten, men vakthavende ved psyk. som bestemmer dette.

Spørs vel om han allerede er inne i systemet,

da er det bare å ta kontakt med psyk og vakthavende der kan legge ham inn,

men har han ikke vært innom systemet må han vel innom legevakten der, så må lege der vurdere om han skal henvises vakthavende på psyk, som så får vurdere om han skal legges inn.

Men uansett bra at vedkommende tar ansvar for sin egen helse og velbefinnende, man skal ikke slite med slikt alene, viktig å få profesjonell hjelp.

Til trådstarter vil jeg si - bak skyene skinner solen, så selv om det ser mørkt ut nå må du aldri gi opp!

Det er ikke legene på legevakten, men vakthavende ved psyk. som bestemmer dette.

Okei da, takk for presiseringen, du har rett - men det er ihvertfall ikke pasienten som bestemmer. Pasienten kan si ja (eller nei), men ikke kreve å bli lagt inn.

Gjest anonym112

Spørs vel om han allerede er inne i systemet,

da er det bare å ta kontakt med psyk og vakthavende der kan legge ham inn,

men har han ikke vært innom systemet må han vel innom legevakten der, så må lege der vurdere om han skal henvises vakthavende på psyk, som så får vurdere om han skal legges inn.

Men uansett bra at vedkommende tar ansvar for sin egen helse og velbefinnende, man skal ikke slite med slikt alene, viktig å få profesjonell hjelp.

Til trådstarter vil jeg si - bak skyene skinner solen, så selv om det ser mørkt ut nå må du aldri gi opp!

"men har han ikke vært innom systemet må han vel innom legevakten der, så må lege der vurdere om han skal henvises vakthavende på psyk"

Selvsagt. Men det er ikke legevakten som legger inn pasienter på psykiatrisk, det er vakthavende lege ved psyk. Legevakten kan kun henvise.

Annonse

Gjest vil jeg tro....

"men har han ikke vært innom systemet må han vel innom legevakten der, så må lege der vurdere om han skal henvises vakthavende på psyk"

Selvsagt. Men det er ikke legevakten som legger inn pasienter på psykiatrisk, det er vakthavende lege ved psyk. Legevakten kan kun henvise.

Det var jo det eg sa.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...