Gå til innhold

Dine drømme-feriemål

Anbefalte innlegg

Dersom du ikke å ta hensyn til kostnader eller til at du hadde begrenset antall ferieuker pr år - hvilke fem reisemål og feriesteder ville du reist til? Og hvem ville du reist sammen med? Se bort fra sånne månedslange turer.

Her er mine:

*3 ukers tur til Madagaskar sammen med mann, barn og mine foreldre

*1 uke på skiferie i Alpene sammen med mann og barn

*1 uke på ei gresk øy sammen med ei god venninne

*2 uker opplevelsestur et sted i Sør Amerika med mann og barn

*3 uker i Sør-Europa med mann og barn, med base i Sør-Frankrike - en avstikker vestover til Spania og en avstikker østover.

Tror jeg - i alle fall de nærmeste fem årene!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/368030-dine-dr%C3%B8mme-feriem%C3%A5l/
Del på andre sider

Fortsetter under...

tzatziki1365380058

New York, Sør Afrika (Cape Town og omegn), Kina (Beijing, Xian, Shanghai, Hong Kong + besøke "skikkelig landsbygd") Australia (Sydney og Melbourne), Safari i Serengeti el.l

Men av økonomiske årsaker blir det heller turer til frankrike, hellas og sånn. Klager ikke over det heller, men listen over er DRØMMEN!

Jeg likte alle dine reisemål :-)

Men jeg ønsker meg også noen USA-turer. Både "Cowboyferie" i f.eks. Montana eller Colorado med hester og leirbål. Vestkysten, Grand Canyon m.m. Og kanskje noen innslag av rotekte amerikansk musikk. Øskysten, sørstatene og midtvesten må jo med, samt NY, selvfølgelig.

Afrika står også på ønskelisten min, med safari og kanskje litt strand. Gjerne Sør-Afrika (der de også har vinkultur).

Mitt reisefølge skal helst være stort på alle turene, med både mann og barn samt venner, venners barn, nevøer/nieser og svogere/svigerinner.

Men jeg MÅ ha feire på hytta i tillegg :-) Ikke noen utenlandstur kan fylle det behovet!

Annonse

New York, Sør Afrika (Cape Town og omegn), Kina (Beijing, Xian, Shanghai, Hong Kong + besøke "skikkelig landsbygd") Australia (Sydney og Melbourne), Safari i Serengeti el.l

Men av økonomiske årsaker blir det heller turer til frankrike, hellas og sånn. Klager ikke over det heller, men listen over er DRØMMEN!

Vi hadde en fantastisk ferie i Frankrike i år, og det var andre turen vår utenlands med barn (utenom Danmark og Sverige). Det fristet virkelig til gjentakelse! Så jeg håper det blir noe mer reising på oss fremover.

Men om det blir fra drømmelista eller fra en mer realistisk reise, får vel tiden og lommeboka vise....

Jeg har ikke noen spesiell dragning mot Asia, synes Sør-Amerika høres mer spennende ut! Og Afrika da :-)

Men jeg ønsker meg også noen USA-turer. Både "Cowboyferie" i f.eks. Montana eller Colorado med hester og leirbål. Vestkysten, Grand Canyon m.m. Og kanskje noen innslag av rotekte amerikansk musikk. Øskysten, sørstatene og midtvesten må jo med, samt NY, selvfølgelig.

Afrika står også på ønskelisten min, med safari og kanskje litt strand. Gjerne Sør-Afrika (der de også har vinkultur).

Mitt reisefølge skal helst være stort på alle turene, med både mann og barn samt venner, venners barn, nevøer/nieser og svogere/svigerinner.

Men jeg MÅ ha feire på hytta i tillegg :-) Ikke noen utenlandstur kan fylle det behovet!

Ja - jeg MÅ også ha minst en uke om sommeren på hytta vår ved sjøen :-)

Det hører med!

Gjest Elextra

''Men jeg MÅ ha feire på hytta i tillegg :-) Ikke noen utenlandstur kan fylle det behovet!

''

Enig, vil gjerne ha somrene i Norge. Synd man har begrenset ferie!

''Men jeg MÅ ha feire på hytta i tillegg :-) Ikke noen utenlandstur kan fylle det behovet!

''

Ja - jeg mener helt klart at vi burde ha 8 uker ferie og ikke bare 5. Det trenger vi faktisk! Så kunne malen vært 1 uke vinterferie, 1 uke påskeferie, 5 uker sommerferie og 1 uke høst/juleferie. Men slevsagt med individuelle tilpasninger.

Jeg ville gjerne hatt 6 ukers sommerferie i strekk, og så jobbet inn en uke i løpet av året, slik at jeg stort sett kunne ha fulgt skolebarnas ferier.

Ja - jeg mener helt klart at vi burde ha 8 uker ferie og ikke bare 5. Det trenger vi faktisk! Så kunne malen vært 1 uke vinterferie, 1 uke påskeferie, 5 uker sommerferie og 1 uke høst/juleferie. Men slevsagt med individuelle tilpasninger.

Jeg ville gjerne hatt 6 ukers sommerferie i strekk, og så jobbet inn en uke i løpet av året, slik at jeg stort sett kunne ha fulgt skolebarnas ferier.

Du har valgt feil yrke, prust! :P

Hilsen snart-lærer-flyfly

''

''Synd man har begrenset ferie!

''

Ja, jeg hadde i hvert fall satt pris på en uke eller to til, for å få litt fri, sol og nye impulser i den mørke og kalde årstiden :-)

Ja. Vet det. Har to lærerforeldre, så vi hadde alltid lang ferie sammen. Synes det er det som er normalen.

Mannen min hadde en bilmekaniker-far, og han hadde jo bare 3 ukers ferie, så han synes det er normalen...

Dersom jeg bare tar ped, så kunne jeg sikkert trives som lærer (heter det det forresten - kunne sikkert trives....?) . men nå har jeg en god jobb her jeg er nå - er bare litt veldig stille denne uka (innimellom båtpraten da).

Annonse

Gjest Elextra

Beundrer de som velger læreryrket - selv kunne jeg ikke tenke meg det.

Skjønner at det må være tilfredsstillende å være en dyktig og respektert lærer for interesserte barn/unge, men ser for meg å skulle bruke alle mine krefter på å passe på uinteresserte lømler... :/.

Gjest real me

Jeg måtte hatt med enda et dersom, nemlig dersom helsen/kreftene mine også tillot slik ferie:

* Reist i Irland for å se naturen og gamle landsbygder. Gjerne alene.

* Reist til Hawaii sammen med barna mine et par uker.

* Reist rundt i Italia, som jeg elsker, gjerne alene.

* Kjørt tvers over USA sammen med barna mine, for å vise dem mine barndoms trakter, gi dem flotte naturopplevelser etc.

* Gått i Alpene sommerstid med mine barn (når de blir litt større).

Jeg måtte hatt med enda et dersom, nemlig dersom helsen/kreftene mine også tillot slik ferie:

* Reist i Irland for å se naturen og gamle landsbygder. Gjerne alene.

* Reist til Hawaii sammen med barna mine et par uker.

* Reist rundt i Italia, som jeg elsker, gjerne alene.

* Kjørt tvers over USA sammen med barna mine, for å vise dem mine barndoms trakter, gi dem flotte naturopplevelser etc.

* Gått i Alpene sommerstid med mine barn (når de blir litt større).

Ja - en måtte selvsagt også ha med som betingsles at helse og krefter ikke var noen begrensning.

Irland, Skottland og Alpene om sommeren har jeg også lyst til å få med meg!

Har vært i Skottland en gang da jeg studerte, og vi har vel lovet ungene en tur dit en gang. Jeg jobbet på en gård i Sveits en sommer i studieturen, og vi har også lovet ungene at vi en gang skal vise dem den gården.

Så dette er oppnåelige reisemål. Verre blir det nok for min del med Sør-Amerika og Madagaskar!

Her er det tydelig at du bare er "snart" lærer og ikke ennå har blitt sosialisert inn til å innprente enhver at det ikke et ferie men avspasering!!;-)

Selv er jeg ikke lærer, så jeg kaller glatt mine fem uker i sommer for ferie, selv om timelistene avslører at en del av det faktisk er avspasering...;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...