Gå til innhold

Fukt under glasset på armbåndsur

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Lenge siden du har byttet pakning? Den må vanligvis byttes annethvert år eller så - på tide, kanskje?

Aner ikke hva du snakker om engang hehe. Har alltid hatt klokkene mine i 7-8 år uten annet enn å bytte batteri. Denne klokka derimot kjøpte jeg for under 1 år siden. Men sølte litt vann på den igår, derfor...

Gjest Elextra

Aner ikke hva du snakker om engang hehe. Har alltid hatt klokkene mine i 7-8 år uten annet enn å bytte batteri. Denne klokka derimot kjøpte jeg for under 1 år siden. Men sølte litt vann på den igår, derfor...

Kjøper man en klokke til få hundrelapper gidder man kanskje ikke bytte pakning. På dyrere ur bør det gjøres i mellom, men kanskje ikke nødvendig fullt så ofte som jeg nevnte innledningsvis.

Uansett er det antakelig pakningen på klokken din som ikke er helt tett, og som derfor har sluppet inn litt fuktighet. Det er jo varierende hvor tette klokker er i utgangspunktet også.

Tror heller aldri jeg har skiftet pakninger p¨å kløokkene mine.

En gang åpnet urmakeren klokka og lot den ligge til tørk en dag eller to.

Annonse

Kjøper man en klokke til få hundrelapper gidder man kanskje ikke bytte pakning. På dyrere ur bør det gjøres i mellom, men kanskje ikke nødvendig fullt så ofte som jeg nevnte innledningsvis.

Uansett er det antakelig pakningen på klokken din som ikke er helt tett, og som derfor har sluppet inn litt fuktighet. Det er jo varierende hvor tette klokker er i utgangspunktet også.

Bytte pakning?! Har jeg aldri hørt om og aldri gjort.

''Bytte pakning?! Har jeg aldri hørt om og aldri gjort.''

Du har for billige ur! :P

''Du har for billige ur! :P''

Nåh. Jeg har hatt to ur i 2000-kronersklassen. Det ene falt fra hverandre rett og slett og det andre uret sluttet å gå dersom det lå for kaldt om natten, selv etter urverkskifte var det akkurat likedan (jeg lurer nå på om de i det hele tatt skiftet urverk). Forholdsvis upraktisk. Det uret jeg har nå kostet 650,- i sin tid og har gått problemfritt i mange år, akkurat nå står batteriet og jeg har ikke orket å skifte det, det er i grunnen ganske godt ikke å ha klokke på håndleddet også. :o)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...