Gå til innhold

Kombiskapet mitt kjøler/fryser ikke

Anbefalte innlegg

Gjest Håpefull kombiskapeier

Hei,

Jeg har et Gram kombiskap som lyser (får strøm), men ikke fryser/kjøler. Jeg kan høre at det slår seg på i kanskje 8-10 sekunder for så å stoppe i 2-3 minutter.

Dette skjedde etter at sikringen på kjøkkenet gikk uten at jeg oppdaget det på et døgn og kjøleskapet iset til slik at jeg måtte av-ise det. Det sto til og med is ut på baksiden slik at isopor-pakningen var dyttet ut av plass. Da jeg skrudde det på etter av-ising så det ut til å virke normalt, men ett døgn senere virket det ikke lenger. Jeg vet ikke nøyaktig hvor lenge det virket siden jeg ikke var hjemme.

Dere som kan så mye om alt. Er det håp for kjøleskapet mitt? Hva kan være galt? Det er (typisk nok) 6 år gammelt og utenfor reklamasjonsretten.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/368038-kombiskapet-mitt-kj%C3%B8lerfryser-ikke/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi hadde et Gram kjøleskap fra 1997 som tok kvelden sommeren 2009. Da levde det sitt eget liv noen uker - av og på - noen ganger kunne det kjøle godt en stund, så slo det seg av lenge - så kjølte det litt, men altfor kort tid osv.

Mener at vi hadde en for å se på det, og at det var en eller annen sensor som var i stykker/dårlig kontakt. Det var i alle fall såpass dyrt å reparere at vi kjøpte nytt.

Var utrolig glad i innredningen i Gram-kjøleskapet!

Gjest Håpefull kombiskapeier

Vi hadde et Gram kjøleskap fra 1997 som tok kvelden sommeren 2009. Da levde det sitt eget liv noen uker - av og på - noen ganger kunne det kjøle godt en stund, så slo det seg av lenge - så kjølte det litt, men altfor kort tid osv.

Mener at vi hadde en for å se på det, og at det var en eller annen sensor som var i stykker/dårlig kontakt. Det var i alle fall såpass dyrt å reparere at vi kjøpte nytt.

Var utrolig glad i innredningen i Gram-kjøleskapet!

Det var lite oppløftende, men heller ikke overraskende å høre. :-( Jeg ser at oppmøtepris for en teknikker er ca 1200 kr ... Jeg kan få et helt ålreit, relativt nytt, men brukt kombiskap fra finn.no for 1500,-.

Håper at det kanskje er noe jeg kan gjøre selv før jeg gir opp helt. Er litt over middels praktisk anlagt. (Liker jeg å tro)

Jeg er også veldig glad i Gram. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...