Gå til innhold

Snur avisforsider i avsky

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Gjøkeniburet

Folk blir tøvete i sin iver etter symbolske handliner.

Kansje det.

Men denne idioten elsker jo oppmerksomhet. Skal han nok en gang få det som han ønsker ?

Skriv gjerne om idioten, men spar både offer, pårørende og ellers hele befolkningen for flere bilder av dette selvhøytidelige og forfengelige monsteret.

Alle bildene jeg har sett av idioten, så har han det samme hånende ansiktsuttrykket.

En britisk forsker gikk så langt at han beskrev disse bildene som å vri rundt kniven.

Kansje det.

Men denne idioten elsker jo oppmerksomhet. Skal han nok en gang få det som han ønsker ?

Skriv gjerne om idioten, men spar både offer, pårørende og ellers hele befolkningen for flere bilder av dette selvhøytidelige og forfengelige monsteret.

Alle bildene jeg har sett av idioten, så har han det samme hånende ansiktsuttrykket.

En britisk forsker gikk så langt at han beskrev disse bildene som å vri rundt kniven.

Å snu avisen er i mine øyne det samme som å vise frem bildet. Man signaliserer jo tydelig hva som er på forsiden.

Det hele fortoner seg som en kollektiv konkurranse i å vise avsky på den ene siden, og empati på den andre siden. Jeg synes at de etterlatte skal få sørge i fred uten at folk snur aviser, uten å politikere skal lire ut av seg den ene bullshitregla etter den andre og uten at pr-kåte psykiatere skal tapetsere media med sine analyser.

At media publiserer bilde må være ok. Den bransjen er en moralsk tapt bransje som vil tyne mest mulig ut av saken uansett. Det er det eneste som er sikkert.

Jeg må jo bare innrømme at jeg ikke vurderer en gang å kjøpe en tabloidavis med bildet av terroristen på forsiden. Han har fått akkurat det han ønsket seg: maksimalt av oppmerksomhet.

Det hadde vært helt ok at han kun ble omtalt som "terroristen" og at vi slapp å se flere bilder av ham, synes jeg.

Å snu avisen er i mine øyne det samme som å vise frem bildet. Man signaliserer jo tydelig hva som er på forsiden.

Det hele fortoner seg som en kollektiv konkurranse i å vise avsky på den ene siden, og empati på den andre siden. Jeg synes at de etterlatte skal få sørge i fred uten at folk snur aviser, uten å politikere skal lire ut av seg den ene bullshitregla etter den andre og uten at pr-kåte psykiatere skal tapetsere media med sine analyser.

At media publiserer bilde må være ok. Den bransjen er en moralsk tapt bransje som vil tyne mest mulig ut av saken uansett. Det er det eneste som er sikkert.

''Det hele fortoner seg som en kollektiv konkurranse i å vise avsky på den ene siden, og empati på den andre siden.''

Så enig! Jeg begynner å bli lei av alle disse markeringene nå - det blir bare så altfor mye. Selvsagt er jeg enig i at det er en stor tragedie - men....synes nesten det blir litt utvannet når alt fortsatt handler om dette.

Annonse

''Å snu avisen er i mine øyne det samme som å vise frem bildet. Man signaliserer jo tydelig hva som er på forsiden.

At media publiserer bilde må være ok. Den bransjen er en moralsk tapt bransje som vil tyne mest mulig ut av saken uansett. Det er det eneste som er sikkert.''

Signeres!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...