Gå til innhold

Mobilabonnement og spesialnummer

Anbefalte innlegg

Gjest latterlig dyrt

Jeg har et abonnement som koster 200,- pr mnd og hvor man blant annet har 500 gratis ringeminutter pr mnd. Minuset er at spesialnummer, dvs de som blant annet begynner på 815 eller de med 5-siffer koster flesk å ringe til. De som har slike nummer er man dessverre avhengig av - f.eks banken, internettleverandøren, osv...Ja, telefonselskapet selv har et slikt nummer!! Jeg ringte den forrige måneden til ulike selskaper for å klage på produkter/tjenster, og det kostet meg 120,- utover den faste mnd avgiften.

Hva er greia med slike telefonnummer? Trodde hele greia med slike nummer var å gjøre det lettere å ringe dem, ikke at det skulle koste mer?

En bekjent tipset meg om å lete frem det nummeret man kan ringe hvis man ringer fra utlandet(dvs at det er et vanlig tlf.nr), men jeg finner kun dette på min egen bank.

Jeg har lett på nettsidene til f.eks Canal digital, men finner bare 06090...noen tips på hvor jeg skal finne et vanlig nummer til C.D. og andre firmaer(er det en nettside for slikt)?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/368080-mobilabonnement-og-spesialnummer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• 2 år senere...

Hei. Vet dette er en gammel tråd, men tenkte jeg kunne ta opp dette likevel. Det er en feiloppfatning at disse bedriftene som har disse nummerene tjener på det. 5-sifrede nummer koster noen tusen i året for bedriftene, og de tjener ingenting av det vi må betale. Alt går til telefonselskapet. Altså Telenor, Netcom, Onecall osv. Så de er med andre ord de eneste selskapene som tjener penger på sin egen kundeservice via telefon. 

Selv bruker jeg også en del epost når jeg trenger hjelp, men ulempen er at det ofte tar lang tid å få svar. Noen ganger er det rett og slett enkelts å bruke telefonen. Heldigvis er det slik at de fleste selskaper har alternative nummer, ofte såkalte skyggenummer, som fungerer akkurat likt som spesialnummeret. Problemet er at disse ikke alltid er like lett å finne. 

Jeg har begynt å bruke en ny app til å finne disse appene. Den koster riktignok noen kroner, men de har jeg spart inn igjen på første telefonsamtale til banken min! Om du også er interessert i å ha disse numerene lett tilgjengelig så heter appen Ctrl, og du kan lese mer om den på http://ctrl-app.no/

Bella Dotte

Jeg har med vilje styrt unna disse pakkene med "inkluderte" ringeminutter og "gratis" sms, jeg har det billigste abonnementet fra One Call, kjempefornøyd, 49 kr/mnd i minstebetaling, jeg går sjelden over og ihvertfall ikke mye. 

pruteprinsen

Jeg har med vilje styrt unna disse pakkene med "inkluderte" ringeminutter og "gratis" sms, jeg har det billigste abonnementet fra One Call, kjempefornøyd, 49 kr/mnd i minstebetaling, jeg går sjelden over og ihvertfall ikke mye. 

Det er bra å velge et slikt abonnement, dersom det passer forbruket ditt. Det som Keirik vil fremheve er vel den heller tvilsomme prissettingen av det å ringe til Politiet, RiksTv, Norwegian eller andre som har dyre spesialnummer. De må du også betale, selv om du har det "billigste" abonnementet.

Forøvrig lastet jeg ned denne Ctrl-appen og ble overrasket over hvor mange nummer de hadde. Selv om de manglet nummeret til banken min hadde de faktisk nummeret til Bærum Sykehus. 

Annonse

pruteprinsen

Hei. Vet dette er en gammel tråd, men tenkte jeg kunne ta opp dette likevel. Det er en feiloppfatning at disse bedriftene som har disse nummerene tjener på det. 5-sifrede nummer koster noen tusen i året for bedriftene, og de tjener ingenting av det vi må betale. Alt går til telefonselskapet. Altså Telenor, Netcom, Onecall osv. Så de er med andre ord de eneste selskapene som tjener penger på sin egen kundeservice via telefon. 

Selv bruker jeg også en del epost når jeg trenger hjelp, men ulempen er at det ofte tar lang tid å få svar. Noen ganger er det rett og slett enkelts å bruke telefonen. Heldigvis er det slik at de fleste selskaper har alternative nummer, ofte såkalte skyggenummer, som fungerer akkurat likt som spesialnummeret. Problemet er at disse ikke alltid er like lett å finne. 

Jeg har begynt å bruke en ny app til å finne disse appene. Den koster riktignok noen kroner, men de har jeg spart inn igjen på første telefonsamtale til banken min! Om du også er interessert i å ha disse numerene lett tilgjengelig så heter appen Ctrl, og du kan lese mer om den på http://ctrl-app.no/

Takk for tipset!!

Bella Dotte

Det er bra å velge et slikt abonnement, dersom det passer forbruket ditt. Det som Keirik vil fremheve er vel den heller tvilsomme prissettingen av det å ringe til Politiet, RiksTv, Norwegian eller andre som har dyre spesialnummer. De må du også betale, selv om du har det "billigste" abonnementet.

Forøvrig lastet jeg ned denne Ctrl-appen og ble overrasket over hvor mange nummer de hadde. Selv om de manglet nummeret til banken min hadde de faktisk nummeret til Bærum Sykehus. 

De dyre numrene er tvilsomme, det er ingen tvil om det, men det er også tvilsomt å holde akkurat disse utenom de inkluderte ringeminuttene og samtidig reklamere med vannvittig mange inkluderte ringeminutter. Jeg mente ikke å kuppe tråden og skryte over mitt billige abonnement eller min gjerrige livsstil  :ph34r:

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...