tobie Skrevet 11. oktober 2001 Del Skrevet 11. oktober 2001 Min sønn på 16 måneder elsker yoghurt. Han spiser en brødskive og en yoghurt til frokost, grøt til lunsj og vanlig middagsmat. Det jeg lurer på er om det er skadelig om han får yoghurt til kvelds også? Hvis det er av betydning ammes han fortsatt morgen og kveld. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ernæringsfysiolog Monica F Dahlseide Skrevet 15. oktober 2001 Del Skrevet 15. oktober 2001 Hei tobie, Dersom de to yoghurtene er det han får av melk daglig (utenom morsmelken), kan jeg ikke se noe problem med det. Men du bør kanskje være forsiktig med å bruke yoghurter med høyt innhold av sukker. Det er ofte vanlig å se anemi hos barn som drikker store mengder melk. Dette er både fordi et høyt melkeinntak vil forårsake et mindre inntak av jern-rik mat, og at melk er en dårlig kilde til jern. På hans alder er det anbefalt å ikke drikke mer enn 2-3 glass melk daglig (1 glass melk tilsvarer rundt 2,4 dl yoghurt). Morsmelken kommer utenom, da dette er en noe bedre jernkilde. Du kan jo evt. blande yoghurten ut med noe fruktmos. På den måten får han litt mindre yoghurt, men mer frukt i seg. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.