Gå til innhold

Fjordmann: Naboer feiret USA-terror med kake

Anbefalte innlegg

Gjest Jacoba
Skrevet

Det er ok. :-)

Ja, noe annet skulle bare tatt seg ut ;-))))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, noe annet skulle bare tatt seg ut ;-))))

Ja, jeg ville jo vært uintelligent jeg da. :-)

Skrevet

Må si det er befriende å lese slike tråder uten at de blir ødelagt av den evinnelig kveruleringen, diskusjonsformen og provoseringen og som ødelegger enhver diskusjon og tråder.

Skrevet

Må si det er befriende å lese slike tråder uten at de blir ødelagt av den evinnelig kveruleringen, diskusjonsformen og provoseringen og som ødelegger enhver diskusjon og tråder.

Enig. Jeg trives mye bedre på forumet her nå.

Skrevet

Hei!

Det var muslimene som krevde en egen stat-året etter.

India er i dag verdens største demokrati, som kvinne kan man reise fritt rundt uten ubehageligheter, i Pakistan må man som kvinne reise med følge. Samme folk, forskjellig religion.

Spør en hvilken som helst inder, kristen eller hindu jøde eller buddist, hvilken religion som er problematisk i deres land i dag og som forårsaker både terror og problemer? (nå mener jeg på gruppenivå ikke enkeltindivid) Det er ikke lenge siden Mumbai og terroren der, det var også her muslimske terrorceller som stod bak.

Du vil kanskje bli overrasket over svaret.

Det handler om et polistisk og religiøst system som gjør noe med enkeltmennesktes tanke sett.

Den kristne krike hadde ikke vært der den er i dag, hvis ikke mennesker hadde stilt spørsmål, vært kritiske, heldigvis at yttringsfriheten ikke da ble kneblet.

''Den kristne krike hadde ikke vært der den er i dag, hvis ikke mennesker hadde stilt spørsmål, vært kritiske, heldigvis at yttringsfriheten ikke da ble kneblet.''

Hvem kan påstå at den kristne kirke er kommet så spesielt langt når en tar for seg relativt følsomme temaer som homofili, prevensjon og abort?

Selvbestemt abort er i høyeste grad et kvinnepolitisk tema.

Jeg stiller meg noe undrende til at du, som praktiserende katolikk, har slik et behov for å rakke ned på en annen religion når din egen har såpass mange skjeletter i skapet.

Gjest ypsdassom
Skrevet

Men det er jo veldig stille her da...

Skrevet

Det er rimelig stille og kjedelig her nå. Ofte kommer det nesten et helt døgns innlegg inn på 100 nyeste. Gjeeesp.

Skrevet

Det er rimelig stille og kjedelig her nå. Ofte kommer det nesten et helt døgns innlegg inn på 100 nyeste. Gjeeesp.

Det er kanskje stille, men jeg begriper ikke at det er noe å lese de innleggene som masseproduseres og som er kun gjentagelser fra alt vi har lest før ganger 1000. Slike diskusjoner fører ikke til noe som helst, kun ralling og som ikke gangner saken som diskuteres, faktisk mer ødeleggende etter min mening.

Hvis det skal være en viss underholdningsverdig så må det være enkeltes bestreben etter å dumme seg ut.

Skrevet

Nå er det i alle fall mulig å diskutere dette på en ordentlig måte.

Skrevet

''Den kristne krike hadde ikke vært der den er i dag, hvis ikke mennesker hadde stilt spørsmål, vært kritiske, heldigvis at yttringsfriheten ikke da ble kneblet.''

Hvem kan påstå at den kristne kirke er kommet så spesielt langt når en tar for seg relativt følsomme temaer som homofili, prevensjon og abort?

Jeg stiller meg noe undrende til at du, som praktiserende katolikk, har slik et behov for å rakke ned på en annen religion når din egen har såpass mange skjeletter i skapet.

Men katolikkene har i det minste tatt steget ut av å brenne folk i 2011. I Pakistan er det grei skuring å fyre opp enhver stakkar som fikk seg til å si "HERREGUD" over å miste melkeglasset i gulvet på morran.

Det er ikke en diskusjon om hvem som har vært jævligst, men hvem som i alle fall har begynt å bevege seg i riktig retning. Og der har mange muslimske land et stykke til å gå.

Skrevet

Men katolikkene har i det minste tatt steget ut av å brenne folk i 2011. I Pakistan er det grei skuring å fyre opp enhver stakkar som fikk seg til å si "HERREGUD" over å miste melkeglasset i gulvet på morran.

Det er ikke en diskusjon om hvem som har vært jævligst, men hvem som i alle fall har begynt å bevege seg i riktig retning. Og der har mange muslimske land et stykke til å gå.

Mitt poeng er at det er flere religioner enn islam som har et godt stykke igjen.

Å forsette hemmelighold av presters misbruk av småbarn, å nekte kondombruk eller retten til selvbestemt abort og true med 250 år i skjærsilden er ikke å anse for å ha "kommet langt".

Skrevet

Mitt poeng er at det er flere religioner enn islam som har et godt stykke igjen.

Å forsette hemmelighold av presters misbruk av småbarn, å nekte kondombruk eller retten til selvbestemt abort og true med 250 år i skjærsilden er ikke å anse for å ha "kommet langt".

Men å "beskylde" M for å rakke ned på islam er å forsure debatten akkurat som enkelte andre er flinke til her. Hun kom med innspill til en diskusjon helt enkelt.

Skal man debattere på det nivået så er det bare å tie stille, for det du sier kan sies om ALLE religioner og kulturer til enhver tid på kloden. Og så kan vi sitte stille i mørket hele gjengen.

Skrevet

Dessuten, at ENKELTE prester i den katolske kirke har det for seg kan ikke sammenlignes med at HELE samfunnsstrukturen er bygget opp omkring det vi i vesten vil kalle overgrep.

Derav "å ha kommet lenger".

Skrevet

Hei!

Jeg rakker ikke ned på religon, jeg syns man bør få stille krtiske spørsmål. Jeg forstår ikke en gang hvorfor jeg er katolikk da jeg mener religioner forårsaker så mye grusomheter. Det kan ikke forsvares uansett i hvilket sitt navn slikt blir gjort, det fins ingen unnskyldning for sånt. Man skal verken kommer med bibelvers eller koranvers hvis de strider mor grunnleggende nedfeldte menneskerettigheter.

Jeg forsvarer ikke undertrykkelse og dumhet uansett i hvilken innpakning man prøver å presentere noe. Islam har lenger igjen enn noen religion å gå før den blir ikke-truende/farlig for enkeltindivider.

Som feks er homofile, velger å ikke være troende osv..

Den kristne kirke har kommet langt på vei, det er mange homofike prester jeg vet om, de praktiserer ikke dette da man har sølibat i den katoslke kirke. Jeg er ikke blind for at det er nok å ta tak i, men det er lite sammenlignbart med Islam.

Men selvfølgelig fins mindre kristen sekter som praktiserer en kristendom som er streng og nådeløs, men de er ubetydelige, det samme kan ikke sies om retttroende muslimer.

I dag i Aftenposten er det intervju med Aden, en somalisk kvinne som nå står frem som lesbisk, hun er klar over at dette er farlig da hun tidliger har levd med politibeskyttelse i Norge pga av hets fra mange muslimske grupper i Norge.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...