Gjest FlyerMan Skrevet 7. august 2011 Del Skrevet 7. august 2011 Hei, Jeg er en mann på 45 år som i ca ett år har trent med løping og sykling. Har satt et mål om å gjennomføre et fjelløp på 18 km i september og et halvmaraton i oktober i år. På grunn av noe jeg tror er beinhinnebetennelse har jeg roet ned løpingen litt siste ukene til å løpe 1-2 ganger i uken, moderate distanser (3-5 km) og i moderat tempo (6-8 min/km). Merker lite til "beinhinne-smertene" nå, men de er avløst av intense smerter/sviende følelser i forside lår, oppstår særlig i nedoverbakker, også nesten umerkelige nedovebakker. De gir seg ikke før noen timer etter trening og fører til at jeg må ned i gangtempo og selv da er det såvidt jeg kommer meg hjem. Smertene minner om begynnende kramper, men uten at musklaturen stivner helt. De oppstår gjerne etter mindre enn 5 minutter ut i løpeturen. Jeg har MS (godartet), PSC og noe forstørret venstre hjertekammer. Sprøsmålet mitt er hva dette kan skyldes og hva jeg kan gjøre for å unngå det, slik at jeg kan fortsette å trene. På forhånd takk for svar. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/368218-smerter-i-l%C3%A5r-ved-l%C3%B8ping/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.