Gjest syttentretti Skrevet 8. august 2011 Skrevet 8. august 2011 Litt usikker ,gir du katta di våt-for hver dag? Mi har en skål med tørrfor og ei med frisk vann stånde framme. Men er litt usikker på det med våt-foret.... 0 Siter
Gjest GA Skrevet 8. august 2011 Skrevet 8. august 2011 Katten vår får bare våtfor en gang innimellom, han har ubegrenset tilgang på tørrfor og friskt vann (men foretrekker å drikke fra krana eller toalettet) Vi bruker vel nærmest våtforet som festmat til jul og påske for pus... 0 Siter
Gjest Tidligere katteeier Skrevet 8. august 2011 Skrevet 8. august 2011 De anbefaler å helst bruke mest tørrfor i det daglige, en av grunnene er at det forebygger tannstein og dertil tannkjøttbetennelse hos katten, dessuten sikrer det en god fordøyelse. Våtfor (hermetikk osv) bør være festmat eller en gang i blant. 0 Siter
Dorthe Skrevet 8. august 2011 Skrevet 8. august 2011 Mine får bare tørrfor og tunfisk en gang i blant. Jeg startet med våtfor en gang om dagen, men den ene katten tålte ikke noe våtfor og dermed måtte jeg slutte. Det går ikke an å gi bare den ene. Men veterinæren min sier det er sunnest med tørrfor dvs skikkelig for fra dyrebutikk og at det i butikken er bare magefyll. 0 Siter
Anki Skrevet 8. august 2011 Skrevet 8. august 2011 Kattene våre får tørrfôr til vanlig (fra dyrebutikk), så får de fisk innimellom, og en sjelden gang i blant våtfôr. 0 Siter
Gjest Oilo Skrevet 8. august 2011 Skrevet 8. august 2011 Våtfor inneholder mye mindre næring enn tørrfor (ifølge dyrebutikken). Derfor er tørrfor best. Våtfor inneholder en 80% vann. 0 Siter
morsan Skrevet 8. august 2011 Skrevet 8. august 2011 Tørrfor og friskt vann står fremme, og så får hun ca 50gram våtfor som "kosemat", dvs en halv pose. 0 Siter
Dark-Angel 82 Skrevet 8. august 2011 Skrevet 8. august 2011 Nei, mine får kun tørrmat. Får våttfor en gang innimellom. Det er ikke bra for tennene deres å bare gi vått. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.