Gå til innhold

Det forventes at jeg skal ha det fælt.

Anbefalte innlegg

Persille1365381127

Hei,

Jeg tror ikke så mange stemmer pga "sympati", men nok mest på grunn av at Jens Stoltenberg var en utrolig dyktig statsmann mens dette pågikk. Det er noe det virkelig står respekt av, og det ble lagt merke til langt utover Norges grenser.

Med vennlig hilsen

Eller, ikke person og politikk - det blir jo feil.

Men det at han er en dyktig statsminister i en krise (person), betyr ikke at han eller leder et parti som fører en politikk som er riktig for landet.

Fortsetter under...

• Svar 65
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Persille1365381127

11

• frosken

8

• PieLill

8

• Bookworm

6

Mest aktive i denne tråden

Eller, ikke person og politikk - det blir jo feil.

Men det at han er en dyktig statsminister i en krise (person), betyr ikke at han eller leder et parti som fører en politikk som er riktig for landet.

Hei,

Jeg er enig i det (at det ikke nødvendigvis er noe "bevis" for god politikk), men samtidig så vil "kronisk mangel på statsmannskap" og "political foot in mouth disease" ;-) jo ødelegge for selv den beste politikken.

Det gikk ikke engang 48 timer før Siv Jensen måtte offentlig beklage ting hun hadde sagt om at det var Frp som var offeret (!).

Det sagt, Siv Jensen har faktisk imponert meg (tro det eller ei) med noen erkjennelser hun (og noen andre) kom med i etterkant:

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/oslobomben/artikkel.php?artid=10089092

Med vennlig hilsen

Det er jeg enig i. Men det betyr ikke at politikken han fører ellers er den riktige for landet... Og dessverre tror jeg en del kan ha litt vanskelig for å skille person og politikk.

Det samme som at mange gamle damer før stemte på Carl I Hagen fordi han var så kjekk ;o)

''Forhåpentligvis vil vi ikke oppleve noen situasjoner vi kan sammenlikne med.''

Enig.

Men vi deler nok ikke menneskesyn på resten. Jeg tror mange av de som reagerer nå ville reagert annerledes om det var en annen gruppe som var rammet. Kanskje spesielt en muslimsk gruppe f.eks.

Men jeg håper jeg tar feil i at mange vil stemme Ap ved valget nå av sympati. Jeg håper folk forstår at politikken fortsatt er den samme, og rommer så mye mer enn denne hendelsen. Så jeg håper folk stemmer med hodet.

Jeg ble oppringt av en meningsmåler som nok skulle måle "Utøya-effekten" i ettermiddag. Hva stemte du sist, hva ville du stemt i morgen, og kjenner du noen som er berørt.

Jeg håper på færre sofavelgere, det ville være en positiv effekt. Det er altfor mange, spesielt blant de yngste, som ikke bruker stemmeretten.

Persille1365381127

Jeg ble oppringt av en meningsmåler som nok skulle måle "Utøya-effekten" i ettermiddag. Hva stemte du sist, hva ville du stemt i morgen, og kjenner du noen som er berørt.

Jeg håper på færre sofavelgere, det ville være en positiv effekt. Det er altfor mange, spesielt blant de yngste, som ikke bruker stemmeretten.

''Jeg håper på færre sofavelgere, det ville være en positiv effekt. Det er altfor mange, spesielt blant de yngste, som ikke bruker stemmeretten.''

Det håper jeg også, virkelig. Om de så bare stemmer blankt, det viktigste er at de deltar.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...