Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Vertebrae slipped forward har jeg. Nederste ryggvirvel har sklidd av "stabelen".

Det er altså problemet mitt, som i sin tur medfører smerter og ustabilt bekken, piriformis syndrom osv.

Jeg går til kiropraktor som "knyter meg opp" igjen jevnlig, og trener. Redcord og øvelser ment å stabilisere bekken/korsrygg.

Imidlertid siger det tilbake til start over tid, alltid. Er det begrenser hvor lurt det er å knekke på kroppen over tid? (Kiropraktorbehandling)

-------------------------------------------------------------------

La den over her på trening og idrett, men der er det litt stille... Så jeg drister meg til å mase her. Særlig lurer jeg på om gjentatt kiropraktorbehandling kan ha motsatt effekt? Altså at man rett og slett manipulerer så mye at det blir gæli av det?

Akkurat vært der igjen etter ferie. Trena i dag og styra i huset. Og nå har jeg vondt. Den samme gamle greia gnager på meg, og jeg blir bekymra for alt mulig. Som om man kan ha for eksemple slimposebetennelser uten å bli syk? Altså rød, hoven, feber etc.

Og bør jeg gå til legen med det og spørre?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/368273-sp%C3%B8r-her-og-jeg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har lært at for hyppig manipulasjon kan gi økt risiko for vedvarende plager, men det er en stund siden dette ble sagt.

Hvis jeg var deg, så ville jeg undersøkt muligheten for å få enten en spesialistvurdering eller en second opinion fra f.eks. en manuell terapeut. Hvis du bor i Oslo-området, så finnes det flere gode leger på NIMI som kan vurdere deg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/368273-sp%C3%B8r-her-og-jeg/#findComment-3209710
Del på andre sider

Jeg har lært at for hyppig manipulasjon kan gi økt risiko for vedvarende plager, men det er en stund siden dette ble sagt.

Hvis jeg var deg, så ville jeg undersøkt muligheten for å få enten en spesialistvurdering eller en second opinion fra f.eks. en manuell terapeut. Hvis du bor i Oslo-området, så finnes det flere gode leger på NIMI som kan vurdere deg.

Jeg bor ikke i Oslo nei. Men i desperasjon er det ikke lenger unna enn at jeg kan kjøre inn.

Har mistet troen på både fysioer og kiroer da jeg de siste tre årene har hatt samme problem, kronisk. Og alle har sett tomt på meg, behandlet, og sendt meg hjem uten noen forklaring eller uten tilbud om hverken røntgen eller annet.

Legen min har heller aldri reagert.. enda jeg har forklart grundig og pekt på stedet. Ingen bjeller ringte der heller. Psykosomatisk og tilbud om cipramil..

Spesialist? Om jeg forlanger så kanskje.. men forskjellen på manuell terapeut og fysio?

Takk for svar!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/368273-sp%C3%B8r-her-og-jeg/#findComment-3209854
Del på andre sider

Jeg bor ikke i Oslo nei. Men i desperasjon er det ikke lenger unna enn at jeg kan kjøre inn.

Har mistet troen på både fysioer og kiroer da jeg de siste tre årene har hatt samme problem, kronisk. Og alle har sett tomt på meg, behandlet, og sendt meg hjem uten noen forklaring eller uten tilbud om hverken røntgen eller annet.

Legen min har heller aldri reagert.. enda jeg har forklart grundig og pekt på stedet. Ingen bjeller ringte der heller. Psykosomatisk og tilbud om cipramil..

Spesialist? Om jeg forlanger så kanskje.. men forskjellen på manuell terapeut og fysio?

Takk for svar!

For å gjøre dette enklest mulig for deg selv, så ville jeg kontaktet NIMI og betalt for en vurdering hos en legespesialist. (Alternativt så kan du maile meg på [email protected] så kan jeg tipse deg om et konkret navn. Hvis du mailer meg, så gi meg et hint her på dol, for jeg sjekker ikke froskemailen så ofte.)

En manuell terapeut er en fysioterapeut med videreutdanning. De kan i likehet med kiropraktorer manipulere, og er gode på å undersøke den typen planger du beskriver.

Siden du har hatt disse vanskene så lenge, så ville jeg ha sørget for å få en vurdering av en som kan hjelpe deg til å tenke langsiktig. Virker som om mye av det du har gjort er riktig (blant annet at du trener redcord), men det kan allikevel være mye å hente på en fornyet gjennomgang og justering av det opplegget du har hatt hittil.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/368273-sp%C3%B8r-her-og-jeg/#findComment-3209861
Del på andre sider

For å gjøre dette enklest mulig for deg selv, så ville jeg kontaktet NIMI og betalt for en vurdering hos en legespesialist. (Alternativt så kan du maile meg på [email protected] så kan jeg tipse deg om et konkret navn. Hvis du mailer meg, så gi meg et hint her på dol, for jeg sjekker ikke froskemailen så ofte.)

En manuell terapeut er en fysioterapeut med videreutdanning. De kan i likehet med kiropraktorer manipulere, og er gode på å undersøke den typen planger du beskriver.

Siden du har hatt disse vanskene så lenge, så ville jeg ha sørget for å få en vurdering av en som kan hjelpe deg til å tenke langsiktig. Virker som om mye av det du har gjort er riktig (blant annet at du trener redcord), men det kan allikevel være mye å hente på en fornyet gjennomgang og justering av det opplegget du har hatt hittil.

Kanskje det finnes noen her jeg bor.. Opplegg og opplegg. Jeg er ganske alene om å lese meg til hva jeg bør og ikke bør gjøre. Opplegg har jeg rett og slett ikke.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/368273-sp%C3%B8r-her-og-jeg/#findComment-3209865
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...